Filmtopic #2

Oooh ben benieuwd ik ga hem volgende week zien, daarna zal ik je spoiler lezen :stuck_out_tongue:

1 like

Poor Things had ik veel goeds over gelezen maar mijn smaak was het niet helemaal, helaas. Maar gezien de vele goede reviews ligt het aan mij. Vond het wel grappig en goede punten maken, maar soms werd het too much ofzo voor mijn gevoel.
Perfect Days vond ik echt top, glimlachend naar gekeken!
Nu staat All of us strangers nog op mijn lijstje.

1 like

Ik heb gister Shiva Baby gezien nav de tips hier, was echt top!
Hebben jullie nog andere aanraders op Mubi? Ik kan tot nu toe ‘My life as a Courgette’ en ‘The Quiet girl’ aanraden.

3 likes

Oh ja die film is zo leuk! Heel mooi gemaakt.

3 likes

Ik heb gisteren “the worst person in the world” gekeken, zeker een aanrader!

7 likes

Ja ik ook, echt goed!
@Janniebeton zoek even op het woord mubi in het (eerste) topic

2 likes

Bij courgette moest ik een traantje laten, zo mooi!
After sun is een aanrader!

1 like

Aanraders op Mubi:

• The Worst Person in the World
  • Handmaiden
  • Cold War
  • I Lost My Body
  • Corpus Christi
  • Deerskin
  • You Were Never Really Here
  • Ida
  • In the Fade
  • Aftersun
6 likes

Ik snapte het nog steeds niet, maar ben er nu achter! Je moet bij de film die je heb gezien klikken op +review or log :sweat_smile: thanks voot de tips!

1 like

Ik kende Mubi niet (nu wel door dit topic), maar ik zag dat ze nu tot en met 12 februari een actie hebben: drie weken voor een euro! Misschien dat je dat kan doen, heb ik nu ook gedaan en ga even alle aanraders af haha!

1 like

Jaa ik zag het een paar dagen terug dus ook gelijk gedaan! Heb inmiddels Shiva Baby, The Handmaiden, Burn After Reading en Aftersun gekeken en vond ze allemaal goed! En ook een hele lange watchlist haha, ga 'm zo nog even aanvullen met de tips van hier!

En een paar van mijn tips voor Mubi:
The Killing of a Sacred Deer
Dogtooth
The Lobster
O Brother Where Art Thou
Petite Maman

En ik ben net naar Poor Things geweest! Denk dat het gezien het lijstje hierboven wel al duidelijk was dat ik groot Lanthimos-fan ben haha, vond deze ook echt heel goed! Best wel anders dan de andere films die ik van 'm ken, de meeste zijn veel ongemakkelijker/oncomfortabeler en stylistisch een stuk soberder, maar echt tof gedaan.

10 likes

Vinden mensen Dune nou echt goed? Of zijn we als filmkijkers een soort van gedwongen om het goed te vinden?
Vind het echt een onsamenhangende film

Ik vind Dune zelf wel écht heel leuk en goed, maar kan me best voorstellen dat het totaal je smaak niet kan zijn.
Zelf vind ik het bombastische, grootse (ook qua muziek!) echt heel epic, en er zijn veel Star Wars elementen in terug te zien, maar daar moet je dan ook van houden. Heb niet bij alle verhalen die je een totaal onbekende wereld laten zien dat het me boeit, maar Dune wel echt!

Heb 'm toentertijd 2x gezien in de bioscoop en ga nu waarschijnlijk weer naar part 1 ter voorbereiding op 2 :grimacing:

3 likes

Jaaa, ik heb door de tip van @Evenveel ook een abo afgesloten nu. Van de week eens even wat tips van hier kijken.

3 likes

Ik vond deel 1 visueel heel vet, maar ik vond de film verder wel heel saai. Maar heb goede hoop voor deel 2, denk dat daar wel wat meer in zit qua verhaal.

Denk dat het wel helpt als je het boek hebt gelezen en het verhaal al een beetje kent. Het boek was er trouwens ook al voor Star Wars, dus denk niet dat er Star Wars elementen terug te zien zijn in deze film, maar eerder Dune elementen in Star Wars zijn verwerkt @JuneOsborne :smile:

2 likes

Ja klopt, Star Wars verhaal is ook op Dune gebaseerd. Maar voor mijzelf was ik al SW fan en kon die elementen dus waarderen in Dune (oudere films en boek niet gezien of gelezen dus deze film was mijn eerste kennismaking met Dune).

1 like

Leuk!? Hoe dan? Ik viel zowat in slaap.

Verwacht idd meer van deel 2

2 likes

@Kiwi ik zou nog even laten weten wat ik van de film The ballad of Songbirds and Snakes vond. Toen bekend was dat de film zou worden gemaakt was ik erg enthousiast maar ik dacht toen wel van hmm ik ben benieuwd of het wel leuk is om te kijken want het boek vond ik wat ik naargeestig/beklemmend. Ik kreeg het met moeite uit omdat het zo’n vreselijk hoofdpersonage is. Het is goed geschreven, maar een ontzettend stom figuur die Snow.

De film heeft dat ook vind ik, die nare sfeer. Het grote veschil vind ik dat ik in het boek de stappen die Snow maakte duidelijker vond overkomen dan in de film, daar leek het soms zo abrupt.

De hongerspelen zelf vond ik naarder dan in de andere films. Misschien wel omdat het niet zo high tech is, maar heel basic waardoor het geweldadige, schrijnende en bizarre spel nog meer binnen komt.

Ik vond de hoofdpersonages verder goed spelen. De andere personages ook en man die spelleidster was echt creepy. Waar ik wel meer van had willen zien is de nicht van Snow. En weet iemand of zij een grote rol speelt in de andere films? Oa haar kleding is zo opvallend en ze lijkt een trendsetter te zijn maar ik kan mij niet herinneren of Snow nog met haar om gaat en of zij idd een grootse modeontwerpster is geworden.

De film vond ik wel een tikje te lang duren maar niet super storend. Al met al zeker een aanrader!

3 likes

Het is Tigris, dus in Mockingjay speelt ze een rol, maar geen intens grote.

Edit: die vrouw dus die op een tijger lijkt en Katniss en anderen helpt te ontsnappen zodra ze in the Capitol aankomen

2 likes

Oh die was ik even vergeten, bedankt is dat ook weer opgelost. Maar daar wil ik ook wel een verhaal van zien ja @Calypso

1 like