@Kiwi ik zou nog even laten weten wat ik van de film The ballad of Songbirds and Snakes vond. Toen bekend was dat de film zou worden gemaakt was ik erg enthousiast maar ik dacht toen wel van hmm ik ben benieuwd of het wel leuk is om te kijken want het boek vond ik wat ik naargeestig/beklemmend. Ik kreeg het met moeite uit omdat het zo’n vreselijk hoofdpersonage is. Het is goed geschreven, maar een ontzettend stom figuur die Snow.
De film heeft dat ook vind ik, die nare sfeer. Het grote veschil vind ik dat ik in het boek de stappen die Snow maakte duidelijker vond overkomen dan in de film, daar leek het soms zo abrupt.
De hongerspelen zelf vond ik naarder dan in de andere films. Misschien wel omdat het niet zo high tech is, maar heel basic waardoor het geweldadige, schrijnende en bizarre spel nog meer binnen komt.
Ik vond de hoofdpersonages verder goed spelen. De andere personages ook en man die spelleidster was echt creepy. Waar ik wel meer van had willen zien is de nicht van Snow. En weet iemand of zij een grote rol speelt in de andere films? Oa haar kleding is zo opvallend en ze lijkt een trendsetter te zijn maar ik kan mij niet herinneren of Snow nog met haar om gaat en of zij idd een grootse modeontwerpster is geworden.
De film vond ik wel een tikje te lang duren maar niet super storend. Al met al zeker een aanrader!