Filmtopic #2

Net All of us strangers gezien!
Mooie, moeilijke en heel sexy film. Wel depri nu :frowning_face:

1 like

Net promosing young woman gezien. Vond hem niet heel sterk, had echt het gevoel dat er meer uitgehaald kan worden. En ik vind carrey mulligan niet zo leuk en ze lijkt ecccccht geen 30 :joy:

1 like

Omg ik ga nu al voor de bios liggen voor Deadpool & Wolverine

3 likes

Kennen jullie de website FilmscriptsNL al? Ik kende hem niet maar kwam hem laatst toevallig tegen toen ik wat aan het opzoeken was over scenario’s schrijven. is een hele leuke website waar je allerlei verschillende filmscripts van Nederlandstalige films kan vinden en lezen. Geen idee hoe vaak er iets nieuws bij komt.

Home - FilmscriptsNL

Bij boekenfm de podcast bespraken ze het toneelstuk wie is er bang voor Virgina Woolf. Zij lezen ook wel eens toneel vertelden ze. Doen jullie dat ook wel eens? Ik heb zelf wel een aantal gelezen waaronder de vaginamonologen en die van Harry Potter. Qua filmscripts heb ik heel lang geleden eens when Harry met Shally gelezen. Zo knap dat je met zo weinig tekst zoveel al kan oproepen.

1 like

Vandaag Priscilla gekeken. Omg die kleren :smiling_face_with_three_hearts:
De film zelfs was ook erg goed. Ging voor mijn gevoel ook zo snel voorbij.

Alleen please… ik word echt knettergek van bezoekers die de hele tijd op hun mobiel kijken. Houd dat ding in je zak. En sommigen zetten het geluid ook niet uit?!

3 likes

Ik heb net ook Poor Things gezien en ik moet nog even voor mezelf bedenken wat ik van de film vind :sweat_smile:. Het beste van heel het boek, nl. de dubbele lagen op het einde, zijn volledig weggelaten?

Ik heb de film Kung Fu Zohra gekeken. Een bijzondere film waar huiselijk geweld/drama een grote rol speelt en kung fu. Op de een of andere manier werkt het wel, al las ik veel recensies dat ze het niks vonden en zeker het einde niet. Ja het is allemaal wat over the top misschien qua kung fu maar de familie relatie en de dreiging vond ik goed gedaan. Ik las ook dat mensen het soms komisch vinden. Als komisch een glimlach is dan zeker als het hardop lachen is wat minder.

De actrice Sabrina Ouazani, die speelt in plan caour en lijkt op Katja Schuurman, speelt heel goed in deze film. Totaal anders dan die serie maar zeker geloofwaardig en in haar mimiek vond ik haar goed.

De film staat trouwens op NPO+

Niet echt een film maar miniserie op Netflix: One Day. Ik ben nog maar bij aflevering 4 maar ik leefde na aflevering 1 al helemaal mee met de personages. Het doet me heel erg denken aan LaLaLand en ben tot nu toe erg onder de indruk

poor things

Ja same. Ik had echt ergens in die scenes ineens de realisatie: dit is een kind en werd er daarna echt naar van. Echt een gemiste kans om de slimme, empowered Bella van het einde van de film niet even serieus te laten reflecteren op de situatie, wraak te lsten nemen, boos te laten worden, verder dan een klein beetje boosheid op het maken van een tweede. Supermooie film, maar het verhaal was nogal wicked.

3 likes

Goeie, die ga ik zeker kijken! Ik vond aflevering 1 ook aardig, maar ik moest huilen rond aflevering 3. Maar misschien is mijn mening niet heel representatief en ben ik gewoon heel gevoelig voor films die draaien om het ‘will they/won’t they’ thema

Omg ik heb scotoe gister gezien en het was zo slecht. Ik dacht lekker een nederlandse film om niet bij na te denken maar hij was echt nog erger dan liefde zonder grenzen. Alle gesprekken leken wel door robots gevoerd, terwijl het echt geen slechte acteurs zijn. Ik snap er nog steeds niks van.

1 like

Oh god dat filmpje. Zoveel van die trope wel gezien maar niet altijd stilgestaan bij de implicaties. Echt weer een voorbeeld van the more you know the more you suffer :sob:

4 likes

Maar echt, ik had tijd te doden omdat het heel hard regende en ik geen zin had om daar doorheen te gaan. Had ik het maar wel gedaan, nu had ik en een slechte film gezien en moest ik daarna alsnog door de regen haha.

Al moet ik zeggen dat ik er ook niet veel van verwacht had, dus dat werkt altijd verzachtend haha.

2 likes

Gister The Zone of Interest gezien, pfoe vond het een indringende en bijzondere film, waar je niet vrolijk van wordt (uiteraard, het speelt zich af in het huis van een nazicommandant net buiten de muur van Auschwitz). Maar echt anders dan andere films over de 2e wereldoorlog die ik heb gezien. Andere mensen die al gezien?

1 like

Ik heb 'm dinsdag ook gezien! Bizarre film ja. Moest soms ook gewoon grinniken omdat het zó absurd was

Upgraded is best leuke romcom als je daar zin in hebt, alleen de mannelijke hoofdrol vind ik niet echt passen bij de vrouwelijke, hij lijkt zo jong

1 like

Ik wil echt heel graag Saltburn kijken maar ik ben bang voor jumpscares in films als ik een film in mijn eentje op de bank kijk. Kan ik Saltburn kijken in mijn eentje of moet ik een vriendin optrommelen?

In je eentje, geen jumpscares

3 likes

Thanks!

Als je je het bij een volgende film nog eens afvraagt (en voor andere mensen die benieuwd zijn of een film bepaalde triggers bevat waar je geen zin in hebt), daar is een handige site voor: doesthedogdie.com

10 likes