Filmtopic #2

Mijn lijstje nog van de afgelopen maand

Prime

• Miss congnitally 2 (herkeken, genoeg op aan te merken maar blijft een leuke film om zo af en toe weer eens te kijken)
  • Sleepless in Seattle (herkeken, niet afgezien dit keer, saai)
  • Desperatly seeking suzan
    Deze vond ik verrassend leuk. Kabbelt wat voort zitten wel wat dingen in die nu niet gauw in een film voorkomt en het is een bekende formule natuurlijk maar het is een charmante warme film.
  • Crazy rich Asians (herkeken. leuke over the top film waar hoop ik snel het vervolg van uitkomt.)
  • Baby boom
    Wel op sommige momenten achterhaald, je kan merken dat het een oudere film is. Maar de hoofdrolspeelster speelt goed, de scene dat ze Totaal flipt als de waterleiding ook stuk is en het hele huis een miskoop blijkt is opvallend sterk. Ook te voorspelbaar en de tijdsprongen zijn soms wat vaag maar al met al vond ik het een fijne film voor een regenachtige dag.
  • Bottoms
  • Maja Ma
    Heel kleurrijk, duurt net een tikkie te lang, sommige grapjes zijn niet zo grappig maar de hoofdrolspeelster is erg goed en het verhaal is komisch met een serieuze twist. Leuke combinatie.

Disney+

• Into the woods (herkeken vreselijke film ga hem niet nog een x kijken)
  • Disenchanted
    Van deze film had ik hoge verwachtingen die niet echt waar gemaakt zijn. Niet super slecht ofzo, ik vind het uitgangspunt van een niet happily ever after geinig bedacht maar de uitwerking was rommelig. Prima om een keer te kijken maar gaat niet snel op herhaling denk ik.
  • Soul
    Deze leek mij helemaal niks maar ik vind het een aanrader. De muziek is echt fantastisch en de animatie met dat universum is zo vet gedaan. Sommige dingen bleven wel wat vaag maar dat was niet echt storend voor het verhaal.

NPOstart
Kungfu-Zhora

@Xiomara what’s love got to do with it? Ticket to Paradise, the

1 like

:rage:

1 like

Ik dacht al wel dat jij hier iets van zou vinden, haha. Maar goed you’ve got mail vind ik wel leuk, dat maakt het misschien wat minder erg

1 like

Ik kijk Saltburn maar kan het bijna niet kijken

Zo awkward, deze scene weer opnieuw, ligt ie op dat graf wtf gestoorddd

En

en hij verpest een heel leuk liedje. Leuke herinneringen aan en dan komt hij als een debieltje dansend tevoorschijn. Wel goed uitgezocht dat lied natuurlijk.

Eindoordeel; vond het echt een crazy film en ik houd wel van mysterieuze gekke films maar wow.
Wel echt Parasite 2.0 vind ik. Behalve dat dit als een soort Call me by your name heet zwoel begon

Fennell revealed to EW that in the original script, Oliver walks through the manor and eats a breakfast of eggs served to him by butler Duncan, in a coda to a much-earlier scene, but that the scene lacked a certain verve.

“A walkthrough didn’t have that post-coital triumph,” she said. "If we all did our job correctly, you are on Oliver’s side. “You don’t care what he does, you want him to do it. You are both completely repulsed and sort of on his side. It’s that kind of dance with the devil. It’s like, ‘F—. Okay, let’s go.’ And so at the end, it needed to have a triumph, a post-coital win, a desecration.”

Ok blijkbaar hebben ze voor mij de job niet zo goed gedaan :rofl:
Vraag me af of veel mensen dat wel hadden? Aan Olivers side staan??

2 likes

HAHAHAHAHA wat een grap. Dune 2 is net zo kut. Er gebeurt zoveel en ook weer niks.

En dan dat open einde :sob:

Mijn vriend is deze week geweest naar 2 & benoemt elke dag wel een keer hoe geweldig hij hem vond haha. Dus ja; vinden mensen echt.

1 like

Beetje laat maar dit was mijn februari, bijna alleen maar films gezien die ik goed vond.

(The Proposal was de obligatory valentijnsdag-romcom)

Heb er 7 van de 9 via Mubi gekeken, echt een fijne selectie hebben ze!

12 likes

van 7 maart t/m 10 maart is het Internationaal Filmfestival Assen! Het lijstje met films dat er draait klinkt leuk.

Ik was net naar de sneak night

Samenvatting

het was no way up, een survivalfilm over een groepje mensen dat na een vliegtuigcrash vast komt te zitten in een vliegtuig in de zee. Ik ben normaal wel fan van dit soort films die zich op 1 locatie afspelen, ik vind dat altijd wel interessant. Maar het was echt een hele slechte film. De gesprekken waren zo onnatuurlijk, er was veel te veel nepbloed en nepgore, en er werd echt buitengewoon slecht geacteerd
 echt 2/10

1 like

gisteren naar the promised land en die vond ik heel leuk en goed!!!

3 likes

Heb Damsel gekeken en vond hem wel prima, gewoon een leuke film waar je niet over hoeft na te denken en kijkt gewoon lekker weg.

2 likes

Ik was gisteren naar Dune 2 en ik vond hem echt heel vet. De cinematografie & de muziek waren echt top. Ik vond het eerste deel nogal saai, maar was natuurlijk ook heel veel setup, en dit deel maakte dat helemaal goed!

7 likes

Ja deze net ook gekeken. Idd leuke film, niks ingewikkeld.
Gisteren naar Beekeeper geweest in de bios. Ook gewoon een leuke actiefilm, hou daar wel van.

1 like

Vanavond zijn de oscars! Welke (best picture) oscar films hebben jullie gezien?

• The Holdovers
  • American Fiction
  • The Zone of Interest
  • Barbie
  • Oppenheimer
  • Poor Things
  • Past Lives
  • Anatomy of a Fall
  • Maestro
  • Killer of the Flower Moon

0 stemmers

Ik heb Maestro niet afgekeken omdat het saai was, The Zone of Interest niet gezien want ik kijk geen oorlog films en Killers of the Flower Moon is zo lang dat ik er niet aan wil beginnen :sob:

1 like

Voor het eerst dat ik alle nominaties heb gezien. Maestro vond ik idd ook erg saai, heb die ook op hogere snelheid afgespeeld om hem maar af te kijken. De rest allemaal heel erg van genoten :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik hoop nog naar Poor Things te gaan komende week! Heel benieuwd naar de Oscars en alle mooie jurken etc.

Ik ga zo naar dune 2 op een kleine 4 uur slaap dus hoop dat er iets meer actie inzit dan deel 1 want anders ga ik niet wakker blijven vrees ik :grimacing:

5 likes

Ik ben deze week nog even op de valreep naar ‘The Hungergames - The ballad of songbirds and snakes’ geweest, en ik vond hem eigenlijk best tof! Ik heb het boek niet gelezen en had niet zo heel veel verwachtingen, maar was daarom wel positief verrast denk ik. Leuke cast, echt grimmige sfeer, goeie schrikmomenten, mooie muziek, interessant verhaal wel.

7 likes

Nog wat Oscars polls!

Welke film HOOP je dat Best Picture wint?

• American fiction
  • Anatomy of a fall
  • Barbie
  • The holdovers
  • Killers of the flower moon
  • Maestro
  • Oppenheimer
  • Past lives
  • Poor things
  • The zone of interest

0 stemmers

Welke film VERWACHT je dat Best Picture wint?

• American fiction
  • Anatomy of a fall
  • Barbie
  • The holdovers
  • Maestro
  • Oppenheimer
  • Past lives
  • Poor things
  • The zone of interest

0 stemmers

Wie zou de oscar voor Beste Actrice moeten winnen?

• Annette Bening (Nyad)
  • Lily Gladstone (Killers of the flower moon)
  • Sandra HĂŒller (Anatomy of a fall)
  • Carey Mulligan (Maestro)
  • Emma Stone (Poor things)

0 stemmers

Wie zou de oscar voor Beste Acteur moeten winnen?

• Bradley Cooper (Maestro)
  • Colman Domingo (Rustin)
  • Paul Giamatti (The holdovers)
  • Cillian Murphy (Oppenheimer)
  • Jeffrey Wright (American fiction)

0 stemmers

Wie zou de oscar voor Beste Regisseur moeten winnen?

• Justine Triet (Anatomy of a fall)
  • Martin Scorsese (Killers of the flower moon)
  • Christopher Nolan (Oppenheimer)
  • Yorgos Lanthimos (Poor things)
  • Jonathan Glazer (The zone of interest)

0 stemmers

En voor beste muziek (original score)?

• Laura Karpman (American fiction)
  • John Williams (Indiana Jones and the dial of destiny)
  • Robbie Robertson (Killers of the flower moon)
  • Ludwig Göransson (Oppenheimer)
  • Jerskin Fendrix (Poor things)

0 stemmers

En voor Costume Design?

• Barbie
  • Napoleon
  • Oppenheimer
  • Poor things

0 stemmers

Ik hoop verder in ieder geval dat onze eigen Hoyte van Hoytema een oscar gaat winnen voor Oppenheimer!

1 like

Ik vind beste regisseur als leek een lastige categorie, hoe verschillen de beoordelingscriteria van die van beste film?