Filmtopic #2

Jaaa Moloch! Echt leuk dat er eens een horror is met echt Nederlandse folklore.

4 likes

Als je Moloch goed vond is Witte Wieven ook een aanrader! Ook NL’se folk horror

2 likes

Deze week naar The zone of interest geweest. Ik vond het een beetje tegenvallen. Ik snap het idee en voelde wel echt de ‘dreiging’. En het geluid OMG zo naar en daardoor goed. Ik snap wel dat de film de Oscar voor ‘Beste geluid’ heeft gewonnen. Maar verder
 nee ben niet omver geblazen ofzo.

5 likes

Afgelopen dagen weer 4 films gekeken.
Donderdag naar Poor Things geweest. Ik weet nog steeds niet wat ik heb zitten kijken.
Vrijdag I Married A Witch gekeken. Leuke klassieker en de eerste Veronica Lake film die ik ooit gezien heb.
Zaterdag naar Les MisĂšrables geweest. Ik had die nog nooit gezien en vond het eigenlijk best goed. Had ik niet verwacht, want ik ben geen fan van musicals. Ben ook blij dat ik hem in de bios gekeken heb ipv thuis. Is toch een andere ervaring.
Vandaag Malice in Wonderland gekeken. Leuke tv-film voor fans van oud Hollywood. Elizabeth Taylor speelt hierin Louella Parsons, de eerste gossip columnist.

1 like

Goede reminder om die korte films en Moloch te kijken! Was ik allebei al van plan maar weer een beetje vergeten. Wil vooral Witte Wieven graag zien omdat de verhalen daarover echt een ding waren waar ik ben opgegroeid, ben heel benieuwd wat er in deze film mee gedaan is

Ik ben van de week naar Humanist Vampire Too Sensitive to Kill (of Humanist Vampire Seeking Consenting Suicidal Person, volgens mij worden allebei deze titels gebruikt) geweest en ik vond m echt heel goed! Denk dat het sinds LÄt den RÀtte Komma In mn favoriete vampierfilm is, en hij is op een bepaalde manier ook wel vergelijkbaar met die film. Allebei coming of age en allebei vooral heel endearing. Door hoe de film begon was ik een beetje bang dat het de mockumentary kant op zou gaan maar dat gebeurde gelukkig niet, hij was op punten wel echt grappig ook maar nergens flauw. Aanrader wat mij betreft!

6 likes

Same, soms denk ik dat ik te simpel ben voor zulke films. :rofl:
Er verlieten ook echt mensen de zaal.
Ben er ook nog niet helemaal uit. Vond het beeld wel echt mooi en goed gedaan.

4 likes

Ja omg! Idd niet artsy fartsy genoeg :rofl:

1 like

Ik heb sinds enkele maanden een cinema abonnement en aangezien ik niet zo graag thuis films kijk (dan zit ik er niet zo in) heb ik er al goed gebruik van gemaakt. Ik ga dit topic een goed doornemen en jullie letterboxd accounts checken want ik had hiervoor een hele tijd niet echt cinema meer gekeken maar ben nu weer helemaal mee met alle nieuwe releases en vind het heel exciting haha

4 likes

Alleen wel echt jammer dat je dan zingende Russel Crowe in surround sound hebt :smiling_face_with_tear:

3 likes

Hahaha! Ach, na Pierce Brosnan in Mamma Mia! kan ik alles hebben

AND I’M. JAVERT.

4 likes

Mocht iemand zich ooit vervelen: deze video van Sideways is mijn favoriete breakdown waarom de muziek in de film les mis is hoe het is (slecht). Echt een unhinged filmproces .

4 likes

Ja deze is interessant!

3 likes

Ga zeker ook The Apartment kijken, die vind je zeker leuk!

Ik twijfel nu trouwens of je inderdaad The Rat Race bedoelt (met Tony Curtis in de hoofdrol) of The Great Race (met Jack Lemmon en Tony Curtis), waarschijnlijk toch die eerste. The Great Race is ook erg leuk, wel een ander soort film dan de rest (meer een jeugdfilm en echt slapstick) maar voor mij echt jeugdsentiment.

1 like

Wil even delen dat ik de tip heb opgevolgd en nu een Cineville pas heb. Voor nu nog naast mijn pathé pas. Ik heb de Cineville pas nu net een week en heb de pas nu al 4x gebruikt :grin:

8 likes

Marilyn als actrice is zo underrated. Zo zonde dat iedereen alleen maar over haar privéleven praat, want ze was zo goed in haar vak. Haar mimiek en timing zijn zoooo goed! Er waren veel na-apers in die tijd, maar niemand kon (en kan) haar evenaren.

Nieuwe maand, dus tijd voor overzicht:

6 likes

Ja he! Ik heb 'm vorige week gezien in een volle zaal bij momenten hoorde je iedereen echt z’n adem inhouden.

2 likes

• The Iron Claw (lijstjes passen nooit op 1 screenshot :sob:)
9 likes

Arrival werd hier laatst getipt geloof ik, vind het een prachtige film. Ga hem nog vaak opnieuw kijken denk ik

12 likes