Filmtopic #2

Aan het begin van de maand veel gekeken ter voorbereiding op de Oscars, veel moois!
Grootste hoogtepunt deze maand Dune part 2, die ik 2 keer ben gaan kijken in een dolby cinema zaal <3

Wat onbekendere titels:
Paddleton: hele mooie, rustige en ook grappige film over vriendschap/liefde tussen twee mannen waarvan de een ziek is en euthanasie wil gaan doen. (netflix)

Causeway: over trauma, vriendschap. Heeel fijn om naar te kijken, ook al is het niet per sé feelgood, zo voelde het wel. Jennifer Lawrence en Brian Tyree Henry zijn geweldig hierin. (op appletv+)

Stamped from the beginning: docu over (geschiedenis van) racisme in de VS, waanzinnig in beeld gebracht hoe de geschiedenis de huidige maatschappij heeft gevormd. (netflix)

7 likes

Deze maand waren er niet heel veel releases die ik wou zien, en Pretty Woman heb ik op aanraden van een vriend gekeken, ik ben heel slecht met klassiekers en kijk liever nieuwe releases :sweat_smile:

7 likes

Je volledige naam staat erop, mocht je dat vervelend vinden (ik ga je volgen!)

2 likes

Ik ben je ook gaan volgen :grin:

Ik heb deze maand maar één film gekeken helaas, dat was Little Miss Sunshine.

2 likes

weet niet of dit de juiste plek is om te vragen, maar waar kan ik het beste zoeken als oudere Nederlandse films wil kijken? Ik wil de Orderning graag weer eens kijken maar tot nu toe vind ik alleen de dvd, maar als verwende 2024 persoon wil ik hem natuurlijk NU kijken ipv als de dvd binnen is. De kans is groot dat ie nergens staat, maar als iemand iets weet hoor ik het graag (huren, kopen, streamen is allemaal prima als het maar digitaal is).

1 like

Niet echt een boeiende filmmaand :sweat_smile: sicario was wel heel goed :ok_hand:t2:

4 likes

Cinemember? Of via Eye Film Player?

1 like

Helaas niet, maar bedankt voor het meedenken!

1 like

Ja! Sicario is zo goed. Ik raad deze film altijd aan :ok_hand:

4 likes

Deze maand waren Drugstore June en All About Our House favorieten.

(Naast de klassiekers, maar dat waren allemaal re-watches)

5 likes

Wie heeft ook de trailer van de Amy Winehouse biopic gezien?
Mijn hemel, het is in mijn bescheiden optiek niet best…

Ik begrijp ook niet zo goed waarom een gedramatiseerde biopic nodig is? Volgens mij weten "we’ alles al. Ik vind het een beetje sensatie zoeken.
Misschien hebben jullie andere bedenkingen.

1 like

Nee echt verschrikkelijk inderdaad
Volgens mij is haar vader er ook bij betrokken (en die man heeft haar meer kwaad dan goed gedaan, tijdens en na haar leven)

1 like

Heb de verschillende trailers nu al zo vaak gezien in de bios. Dat ik mij alleen maar kan voorstellen dat het tegen kan vallen. De muziek zal daarintegen wel leuk zijn. Ben wel benieuwd alleen vind ik het ook sensatie zoeken. Toch een nare bijsmaak van zulke biopics. Vind het toch wel snel willen score op iemands dood.

Wist niet dat haar vader erbij betrokken is, maar verklaart een hoop. Weten we gelijk dat hij vast goed uit de verf komt in de film :smiling_face_with_tear:

1 like

Maar is dit niet bij de meeste biopics over vrouwen?

@vitaminwater @Foucher heb jullie teruggevolgd :relaxed:

Ben daarnet naar ‘Captives’ (of ‘Party of fools’ in het Engels, ik kijk tegenwoordig redelijk wat Franstalige films) en het was slecht zeg. De eerste 5 min was ik al duizelig door de camera die maar bleef in- en uitzoomen en bewegen. Het einde trok ook op niet veel, was beter uit de zaal gelopen. Dat doe ik dus nooit omdat ik dan bang ben dat ik alsnog iets mis :skull:

1 like

Ik heb afgelopen week ‘De terugreis’ gezien in de bioscoop en vond het een hele mooie film. Kijk niet heel vaak Nederlandse films maar het was ontroerend maar ook echt grappig bij vlagen.

Het deed me ook een beetje aan mijn eigen oma van vroeger denken.

3 likes

Net ook eindelijk The Zone of Interest gezien. Wat een aanrader! De walging die je voelt richting de twee Duitse ouders, de onverschilligheid waarmee zij praten over Joden en ondertussen hun zorgeloze leventje leiden enkele meters van de gaskamers in Auschwitz. Precies genoeg open eindjes waardoor je gaat nadenken maar de rode draad wel begrijpt. Heel aangrijpend

3 likes

Iets minder gezien dan de afgelopen maanden maar ach. Vooral heel enthousiast over Humanist Vampire Seeking Consenting Suicidal Person maar daar had ik al eerder over gepost, Witte Wieven vond ik ook heel tof. En vanavond op de valreep nog de originele Wicker Man gekeken. Ik had alleen jaren terug de remake met Nicolas Cage gezien en die was echt heel slecht, maar vond het origineel wel echt goed! En veel grappiger dan ik 'm verwacht had ook

5 likes

Geen uitschieters deze maand, op the big sick na.

4 likes

Dune vond je wel oké maar niet fantastisch? Ik heb zelf niet gekeken maar enkel mensen gehord die er lyrisch over waren haha

1 like