Filmtopic #2

Gelukkig op de valreep nog een mooie film gezien!

4 likes

Ik heb deze maand bijna alleen maar matige films gezien, The Black Phone en Nope vond ik allebei wel een aanrader

3 likes

Ja precies dat eigenlijk! Vond het zeker geen slechte film maar hij deed niet echt iets met me. Er zaten ook wat elementen in waarvan ik het idee had dat ze beter/toffer uitgewerkt hadden kunnen worden en ook wat dingen waarvan ik niet echt het idee had dat ze veel toevoegden, maar ik merkte vooral gewoon dat ik niet super invested was in de personages. Na de eerste film was ik echt wel enthousiast voor de tweede, maar ik heb nu niet perse het idee dat ik de derde echt graag wil zien als ie uit is (al ga ik waarschijnlijk alsnog wel)

American Fiction, Bring it on en Suffragette waren leuk en zijn voor herhaling vatbaar. de rest was matig tot slecht.

Edit: ik heb American Fiction maar een keer gezien, foutje met opslaan. Je kan in Letterboxd geen series toevoegen of wel?

2 likes

Paddington 3,5 ster?! :rage::rage::rage:

3 likes

Paar films die ik echt niet leuk vond of echt niet kunnen (the ridiculous 6, voelde al gelijk niet goed en na een kort rondje google had ik gelijk (over Native Americans)).

2 likes

6 likes

Goede film maand met 4 rewatches (arrival, blackxlaxxclan, crazy rich asians and you ve got mail)

6 likes

Zo leuk om te zien dat er overlap is en we elkaar films aan het aanraden zijn. Echt heel leuk zo deze lijstjes!

5 likes

Afgelopen weekend naar ‘De terugreis’ geweest. Tja, gewoon precies wat je ervan verwacht. Niet origineel, maar wel mooi. Hardop gelachen en dat vind ik altijd wel leuk! (Zoooo veel serieuze films altijd in het filmhuis) En ik vind beide acteurs wel echt top! (Leny Breederveld en Martin van Waardenberg)

3 likes

Ik dacht vorige maand, ik ga mijn letterboxed ook weer eens bijhouden! Heb ik echt exact 0 films in de bioscoop gezien… Maar goed hierbij

5 likes

Ik zag net dat mijn favo thriller van vroeger op netflix staat, Red Eye. Niet een “hoogstaande” film, maar vermakelijk. En ik kan altijd genieten van Cillian Murphy en Rachel McAdams :heart:

1 like

Ben net naar de Deense film Birthday Girl geweest die pas over 3 maanden in de cinema is in BE :sweat_smile:
Voor wie Skam ooit heeft gekeken, Herman Tommeraas speelt hier ook in mee!

Vond de film heel mooi, over een moeder die haar dochter meeneemt op vakantie op een cruiseschip, wat dan helemaal missgaat.
Ik wil niet spoilen natuurlijk, maar vind het mooi hoe de hoofdpersonages allemaal allesbehalve perfect zijn en hoe ze daardoor in moeilijke situaties geraken en ook botsen en door deze situaties heen spartelen en hoe dat af en toe ook wholesome kan zijn.

Ik vond hem ook wel aardig, niks bijzonders verder. Kan me ook niet goed bedenken waar mensen dan zo lyrisch over waren (en ja I know ik kan te imdb’en maar even geen tijd voor sorry :sweat_smile:)

4 likes

Ja sorry, maar, als ouwe oma die graag ouwe oma series(BBC First, Murder, She Wrote) en films (Poirot) kijkt, is dit gewoon een geweldige film. Hou gewoon van het raden wie het gedaan heeft en dan fout zitten. En de cozy setting helpt ook

5 likes

Hmm ik snap het wel, want ik vond hem in het begin wat traag en saai maar later wel leuk. Twee is trouwens veel leuker! Zou die toch aanraden als je wel van whodunnits houd!

1 like

Wow vind je? Ik vond die veel rommeliger en minder sterk in elkaar zitten
Allebei vermakelijk maar niet super goed ofzo

10 likes

Ja ik las hier dat meer mensen 1 sterker vonden, maar dat vond ik echt totaal niet!

3 likes

Glass onion haha vond die grappig maar niet echt wauw

2 likes

Ik vond deel 2 alles missen wat deel 1 zo goed maakte