Filmtopic #2

Ja, een lange film hoort wat mij betreft echt een uitzondering te zijn. Nu lijkt dat eerder andersom. Op die uitzonderingen na heb ik het liefst dat een film niet langer duurt dan 2 uur. Sterker nog, ik mis soms de periode van films die gewoon 100-110 minuten waren max. Heeerlijk.

7 likes

Ja same! Op netflix heb je ook een categorie ‘films van 90 minuten’ :sweat_smile:

Vooral als je op een doordeweekse avond een film wil kijken en je redelijk op tijd naar bed wil hoeft een film echt geen 2+ uur te duren wat mij betreft

2 likes

Ja ik snap dat wel, ik kan er dan ook een beetje tegen op zien als een film 3 uur is en in de bioscoop vind ik het ook chill om een biertje mee naar binnen te nemen maar daar twijfel ik dan weer over want dan moet ik ook weer naar de wc. Dus dat getwijfel houdt mij dan wel tegen eigenlijk om te gaan, en ook doordeweeks vind ik het ook fijn als de film niet tot superlaat duurt. En ik vind idd ook in lijn met wat hierboven wordt gezegd dat het format “film” eigenlijk gewoon 90-120 min hoort te zijn met een enkele uitzondering

1 like

Ja eens. Ik vind dat ook wel met boekverfilmingen die over meerdere films worden verspreid. Het kan heel goed uitpakken maar soms dan denk ik wel van waar was de kritische stem. Net als met van die series die eindeloos doorgaan.

5 likes

Net de film portrait de la jeune fille en feu gekeken! Heel mooi!

6 likes

Alles wat langer is dan 2 uur vind ik te lang met hier en daar een uitzondering. Love films van 1,5 uur :heartbeat:

2 likes

Het ligt echt aan de film, Oppenheimer vond ik te traag en lang. Poor things (141 min) en triangle of sadness (147 min) vond ik dan weer helemaal niet lang voelen

1 like

Ligt echt aan de film, zoals de meeste zeggen.
Oppenheimer en killers of the flower moon hadden van mij nog een uur langer mogen zijn, scheelt me niks.
Maar bijvoorbeeld the Irish Man en once upon a Time in Hollywood kon ik na anderhalf uur wel omkijken.

Voor een doodgewone speelfilm zo tussendoor vind ik anderhalf uur lang zat.

2 likes

Die was 3,5 uur te lang.

3 likes

Hahah grappig hoe persoonlijk dat is, ik vond deze dus allebei echt té langdradig worden. Dat je op een gegeven moment gaat checken van: hoe ver zijn we? En dat je dan nóg een uur moet :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Ohhh ik heb onlangs eindelijk Oppenheimer gezien en ik wilde 'm zo graag zien! Maar het viel me zo vreselijk tegen. Het duurde inderdaad echt veeeeeel te lang. En ik vond het langdradig en saai, terwijl het onderwerp dat helemaal niet is :sweat_smile: Maar die rechtszaken steeds pffft waarom?

7 likes

Zo ik ben net bij civil war geweest. Erg indrukwekkend en mooi in elkaar gezet. Aanrader

7 likes

Dune 2 gezien. Tja, wat zal ik er van zeggen. Ene kant heel gaaf, goeie cast, gave muziek en heel veel mooie scenes/beelden maar aan de andere kant vind ik het zo zonde dat je dan zo’n goede cast hebt maar zo weinig aan personage ontwikkeling doet. Maar dat ‘hoort’ misschien ook een beetje bij het verhaal? Ik ben niet omver geblazen in ieder geval.

2 likes

Ik heb net Civil War gezien. Ècht een goede film. Goed camerawerk, uniek. Heel meeslepend. Heb gejankt (doe ik altijd) en gelachen. Vraag me af hoe realistisch de wijze waarop soldaten omgaan met de journalisten is geportretteerd!

3 likes

Ik zag dat Close op npo plus staat dus heb hem nog een keer gekeken en mijn god wat is dat toch een hartverscheurende film :broken_heart: :broken_heart: Maar zo mooi ook. Heb net zo veel gehuild als de 1e keer dat ik hem zag. Ik hou er echt van als een film niet veel woorden nodig heeft maar de beelden het verhaal vertellen

4 likes

Gisteren Back to Black gezien. Het is geen slechte film, maar het mist diepgang. Ik denk ook dat dat het probleem is als je een film maakt over iemand waar de familie zich teveel met de “legacy” bemoeit.

1 like

Vind Civil War ook zo goed! Ben hem zelfs een tweede keer in de bioscoop gaan kijken omdat ik zo onder de indruk was. Zo goed dat het vanuit de journalisten is gemaakt, merk dat ik steeds aan de film denk als ik bepaalde nieuwsbeelden zie.

4 likes

Nou en ook net the First Omen gezien en gatverdamme wat een enge film. vind ik niet heel snel maar kreeg hier echt de rillingen van ew, nachtmerrie materiaal. Goed acteerwerk van de hoofdpersoon ook.

4 likes

Ben vandaag naar Rosalie gaan kijken en vond de film zooo mooi. Krachtig karakter, mooie cinematografie en een verhaal dat niet verveelt, deze mag op m’n favorietenlijstje 🩷

3 likes

Omdat het een film over het leven van Oppenheimer is. Niet over het Manhattan project.
Daarom heet de film Oppenheimer, en niet Manhattan project.

3 likes