Ik ben afgelopen week naar The Virgin Suicides en The Boy and the Heron geweest! The Virgin Suicides is een van mn lievelingsfilms (heb ik volgens mij laatst nog een heel betoog over gepost) en die werd nu in gerestaureerde versie vertoond. Heel tof om een film die ik echt vaak op een lullig laptopschermpje (en later op een vrij kleine tv) heb gezien nu op een bioscoopscherm te zien en de soundtrack over bioscoopspeakers te horen
The Boy and the Heron vond ik goed, maar er gebeurt wel echt heel veel (ook op een manier die wel meer Ghibli-films hebben waar allerlei ogenschijnlijk maffe dingen âgewoonâ gebeuren zonder dat dat echt wordt uitgelegd) en ik keek 'm na een vrij lange drukke dag en bijna direct achter The Virgin Suicides aan, dus die wil ik graag nog een keer herkijken als ik wat frisser ben. En misschien dan ook in de dub (heb nu de sub gezien), enerzijds omdat ik heel benieuwd ben naar hoe Robert Pattinson de reiger doet en anderzijds omdat ik dan toch nog iets beter op het verhaal en de visuals kan focussen.