Filmtopic #2

idd!

1 like

Net A Bronx Tale gezien op HBO. Leuke film!

omg ja een van mijn lievelings :pleading_face: en een van de beste soundtracks <3333

wat chill dat ie op hbo staat, ik zei laatst nog tegen iemand dat ik hem weer eens wilde kijken.

2 likes

Ik heb vanavond The Holdovers in de bios gezien en vond het echt een mooie film :pleading_face:
Comedy drama en ik heb ook echt gelachen en gehuild (misschien wel omdat een deel halverwege de film herkenbaar voor me is want vgm jankte ik als enige daar but ok). Verhaal speelt zich af in de jaren 70 en ik vind die vibe ook wel echt goed overkomen. Echt een mooie film en ik vond hem ook alleen maar beter worden van start tot einde. 8.5/10.

7 likes

Ik ben afgelopen week naar The Virgin Suicides en The Boy and the Heron geweest! The Virgin Suicides is een van mn lievelingsfilms (heb ik volgens mij laatst nog een heel betoog over gepost) en die werd nu in gerestaureerde versie vertoond. Heel tof om een film die ik echt vaak op een lullig laptopschermpje (en later op een vrij kleine tv) heb gezien nu op een bioscoopscherm te zien en de soundtrack over bioscoopspeakers te horen :two_hearts:

The Boy and the Heron vond ik goed, maar er gebeurt wel echt heel veel (ook op een manier die wel meer Ghibli-films hebben waar allerlei ogenschijnlijk maffe dingen ‘gewoon’ gebeuren zonder dat dat echt wordt uitgelegd) en ik keek 'm na een vrij lange drukke dag en bijna direct achter The Virgin Suicides aan, dus die wil ik graag nog een keer herkijken als ik wat frisser ben. En misschien dan ook in de dub (heb nu de sub gezien), enerzijds omdat ik heel benieuwd ben naar hoe Robert Pattinson de reiger doet en anderzijds omdat ik dan toch nog iets beter op het verhaal en de visuals kan focussen.

14 likes

Ik ging hem zoeken op hbo maar hij staat daar niet (ik kan hem iig niet vinden) wel op prime.

1 like

The virgin suicides is ook een van mij lievelingsfilms dus ik wil ook nog graag gaan! Alleen de tijden komen me niet zo uit, maar mss ga ik vanavond.

3 likes

Ik ben 1 januari zonder enige verwachtingen naar ‘Next goal wins’ geweest (de nieuwste van Taika Waititi) en ik heb zó gelachen! Prima filmpje om even mee te pakken als je toch een Unlimited oid hebt, gaat over het superslechte voetbalteam van Amerikaans Samoa.

7 likes

Ah ja onhandig is dat altijd met films die zo beperkt draaien. Hoop dat het toch nog lukt om te gaan! Vond het toch wel echt iets toevoegen tov voor de honderdste keer thuis kijken

2 likes

Ja alleen vanavond komt goed uit en die zit al vol :frowning: maar mss lukt volgende week nog!

Wel een film die ik graag in de bios wil zien, was er zo van onder de indruk vroeger. Wil het boek ook nog graag lezen!

Ah sip :frowning: Ik wil het boek ook gaan lezen binnenkort! Was daar altijd een beetje ‘bang’ voor omdat ik de film zo goed vind maar een vriendin van me die de film nog nooit heeft gezien is het nu aan het lezen en hoe zij het boek beschrijft komt heel erg overeen met hoe ik de film ervaar dus ik ben nu toch wel heel benieuwd

2 likes

Ik ga daar zaterdag heen. Zin in!

2 likes

Ohh wat leuk zeg, ik ga nu vanavond ook naar the virgin suicides! Wist helemaal niet dat die weer tijdelijk vertoond werd, thanks voor de tip!

Vind het sowieso leuk dat er af en toe oude films vertoond worden!

1 like

Het boek is echt heel mooi ook en ik ben ook fan van de film. Het is dezelfde vibe!

2 likes

Oke ja ik ben overtuigd ik denk dat ik zo naar de boekwinkel ga om 'm te kopen

1 like

Ik heb net Saltburn gezien, ik weet nu al dat dit mijn lievelingsfilm van het jaar gaat zijn. De cinematografie is echt :ok_hand:t2:

7 likes

De muziek is ook echt fab
Ik heb mn favoriete Sophie Ellis-Bextor album herontdekt

2 likes

Ik heb een Sofia Coppala weekje, na the virgin suicides nu naar Priscilla geweest! Ik vond hem echt beter dan ik verwacht had, maar mijn beeld was wellicht ook totaal verkeerd gezien de film over haar gaat, en niet over hem. Zat wel regelmatig met open mond (is dit echt zo gebeurd?). Ben nu ook benieuwd naar de autobiografie waar deze film op gebaseerd is!

8 likes

Next Goal Wins is echt een leuke film! Gewoon lekker verstand op 0 en lachen.
Er waren zelfs jongens die tijdens de voetbalwedstrijd gingen klappen alsof het een echte wedstrijd was hahaha.

2 likes

is ie heel boosmakend als in de gorigheid dat elvis 24 was en zij 14?

3 likes