Boek is heel goed!
Was wel vrij jong toen ik het las maar wel erg onder de indruk van.
Idd dat melancholische en dromerige (vlg mij schreef je dat laatst?) maar ook onheilspellends op een goeie manier (? Als dat kan).
Alsof het verhaal zo moest zijn, heel bijzonder
Plus in die tijd deed iedereen heel de tijd covers toch
Inderdaad en Pat Boone was nog veel erger dan Elvis
Orgineel is van little Richard
Pat Boone coverde deze nummers van zwarte artiesten terwijl ze nog in de hitlijsten stonden. Gevolg dat Pat Boone’s versie populairder was. Als je over white washing hebt van muziek, is Pat Boone het ultieme voorbeeld
Ahh ja wat fijn, dat is inderdaad ook heel erg hoe de film voor mij voelt! Ik heb het boek inmiddels gekocht dus ben nu heel ongeduldig het boek aan het uitlezen waar ik nog in bezig was zodat ik er aan kan beginnen
Hij heeft gewoon een interessant verhaal qua carrière en het verloop ervan (net als zijn privéleven. Hoe controversieel die ook is). Dus ik snap wel waarom dat goed is voor verfilmingen.
Dit is ook een interessant filmpje. Ja, duurt lang, maar daar heb je 2.0x voor
Vandaag Hardcore Never Dies gezien. Vond hem wel leuk (het verhaal wel voorspelbaar, maar voor het verhaal hoef je hem niet te kijken, het gaat meer om de sfeer). Voornamelijk veel nostalgie. Ze hebben alles tot in de details doen lijken op het Nederland (Rotterdam) van de nineties.
Ik heb eindelijk de film women talking gekeken. Wat heftig is die film. De kleuren zijn heel somber en het speelt zich vooral af op dezelfde plekken, maar de gesprekken zijn intens. Ik kon ook lang niet alles even goed volgen. Soms was het heel filosofisch andere momenten niet. Wat ik heel goed gedaan vind was de manier van hardop nadenken wat nu goed is. Alsof je constant van mening veranderd.
Het boek waar de film op gebaseerd is, heb ik niet gelezen, maar ik ben wel wat gaan googlen. Echt een vreselijke geschiedenis.
Vandaag Anyone But You gekeken. Prima romcom. Niet vernieuwend, maar keek lekker weg.
Ik heb La Sociedad de la Nieve ( ook wel Society of the Snow) gekeken op Netflix en ik vond hem prachtig (en heftig).
Het gaat over de Andesvliegramp uit 1972. Waarbij een Uruguayaans vliegtuig met een Rugby team en hun familieleden en vrienden neerstort in het Andesgebergte. De overlevende hebben daar 72 dagen gezeten.
Ik ben halverwege de nieuwe Mean Girls (het is nu pauze). Had wel ergens het woord musical zien staan maar het zijn zooooo veeeeel liedjes waarom.
Kutfilm dus? Ik ben wel benieuwd
Haha, ja, het is een verfilming van de theatermusical, die weer gebaseerd was op de originele film, die was gebaseerd op een boek. In de trailers zitten ook helemaal geen liedjes, heel sneaky
Ah dat verklaart een hoop @kika, had ik gemist!
Was alsnog een vermakelijke film hoor @Xiomara! Hou zelf sowieso al niet van liedjes in films, bij een Wonka bijv. kan ik dat wel aan maar bij deze film vond ik het echt onnodig en geen toevoeging.
Ben wel echt dol op de OG Mean Girls, maar stond zeker open voor deze nieuwe versie. Een aantal dingen zijn erg leuk en grappig gedaan, maar overall kan het imo echt niet tippen aan het origineel. Deze Regina/Karen/Gretchen vond ik veel minder leuk. Cady prima, en vond de nieuwe Damian wel echt heeel leuk en grappig.
En kleine spoiler: Lindsay Lohan heeft ook een rolletje!
Ik heb Mean Girls vanavond ook gezien en de hele zaal begon te zuchten zodra er weer een liedje gestart werd Los van de vele liedjes vond ik de film wel oke. Vooral Damian idd echt leuk en grappig neergezet. Ik moest echt lachen toen hij opeens in die scootmobiel zat
Verder vond ik de actrice die Cady speelt soms echt lijken op een jonge Jenna Fischer die Cady’s moeder speelt. En hetzelfde bij de actrice die Regina speelt, leek in sommige scenes echt op een jonge Busy Philipps. Goede casting wat dat betreft!
Ja dat van Jenna Fischer vond ik ook! Ik deed in mijn hoofd alsof deze Cady de baby van Pam & Jim uit The Office was
Ja dat van die trailer deden ze ook bij Wonka! Echt expres, anders zou een groot deel niet gaan haha. Ik ga toch volgende week eens kijken, maar zo een classic en dan ook nog een musicalversie kan niet goed gaan.
Is het echt zo erg met de liedjes? Een stuk of 10 liedjes kan ik nog wel handelen, maar meer dan dat ga ik echt in de zaal krijsen.
Ik wacht sowieso even tot de tijden van de film wat gunstiger zijn. Nu draait ie steeds rond etenstijd
Over (sneaky) musicalfilms: ik vond deze video van Mina Le wel interessant om te kijken! Gaat ook in op de geschiedenis van musicals en hoe anders we nu naar films kijken dan toen
Ik vond het wel meevallen en vind musicals normaliter kut