Films van de maand mei. Mijn aanraders zijn A Bunny’s Tale en But I’m A Cheerleader. Beide gratis te zien op YouTube.
The Red Shoes vond ik ook erg prachtig, maar qua verhaal had ik meer romantiek willen zien. Nu vond ik het nog een beetje mild.
Twilight is natuurlijk ook geweldig!
The Ritual was de grootste tegenvaller van de maand.
Ik ga stuk dat je rebel moon part 1 één ster geeft maar toch denkt ja laat me deel 2 bekijken
Get out
Ik heb vorige week een cineville pas genomen en ben dat nu echt maximaal aan het benutten. Ik was naar Challengers geweest vorige week en was wel leuk maar niet de hype waard imo. Gisteren naar Civil War en Hit Man. Civil War is echt top en heb op 1 moment gehuild en ik huil niet per se heel snel. Hit Man heb ik echt heel hard gelachen en ging er juist heen omdat ik de trailer niet snapte. Morgen ga ik nog naar Poor Things en The End We Start From. En dan is het de komende dagen eigenlijk elke dag een film en woensdag ben ik vrij dus ga ik naar twee films. Er is echt zoveel wat ik nog wil zien en geen idee waar ik de tijd vandaan moet halen.
Lijst van films die ik ga zien de komende dagen
Maandag: Kajillionaire
Dinsdag: The Braid
Woensdag: Four Daughters & C’è ancora domani
Ik heb gisteren Furiosa: A Mad Max Saga gezien en…
Ik vond deze film best wel tegenvallen, terwijl Fury Road een van mijn favoriete films is vanwege de geweldige cinematografie, duidelijke symboliek en beperkte dialogen. Maar ik vond deze film gewoon een stuk minder. Te veel personages die niets toevoegen en het verhaal liep gewoon niet lekker. Niet genoeg gestroomlijnd, net een auto die steeds afslaat. Anya Taylor-Joy
als Furiosa was wel oké.
Ik vond 'm niet voorspelbaar en eag de plot twists niet aankomen, maar ik ben dan ook vrij naief
Haha nou fijn dat je ervan hebt genoten toch
Echt he, ik heb How to have sex vorig jaar met m’n moeder gezien en zij snapte het niet helemaal, omdat het verhaal, de triest en de emoties echt in kleine dingen kunnen zitten. En ik denk dat zeker als je zelf SA hebt meegemaakt je voelt in welke moeilijke en gruwelijke positie het hoofdpersonage zat.
Niet heel veel films deze maand voor mijn doen, en ook geen enorme uitschieters.
In de bioscoop was Challengers de leukste verrassing. Hit man keek heerlijk weg! Planet of the apes niet slecht voor een zoveelste deel.
Op AppleTV vond ik Finch en Palmer allebei heel lief, leuk voor tussendoor.
Haha, ik kijk eigenlijk alle films samen met partner en ik ben ook niet zo moeilijk met films, maar wel met cijfers/sterren geven. Afgelopen maand uitgeprobeerd om 1 ster te geven als ik hem niet nog eens hoef te zien, 3 als ik hem wel nog eens wil zien en 5 als ik hem echt heel gaaf vond. Maar vond het toch niet helemaal kloppen, dus ga mijn cijfers opnieuw indelen, denk in : 1 niet leuk, 2 mhua niet nog eens zien. 3 leuk niet erg om nog eens te zien, 4 heel leuk en 5 fantastisch. Maar dan vind ik het weer moeilijk kiezen tussen 4 of 5 denk…
Ben na de verwarrende trailer vandaag dus toch naar Hit Man geweest en vond het eerst verassend leuk. Tof verhaal, chemie tussen de hoofdpersonages blabla maar het einde heeft het voor mij verpest. Veel te zeemzoet en typisch. Ik had graag gehad dat Jasper zijn wraak kon nemen, of dat ze opgepakt werd, niet zo’n typisch ‘en zelfs na alles leefden ze nog lang en gelukkig’ einde.
Ik heb deze vanavond gekeken, stond al heel lang op mijn watch list. Voelde me echt even heel verdrietig toen hij was afgelopen.
Ben net naar Club Zero geweest en het is de meest bizarre film die ik dit jaar al heb gezien denk ik. Over een vrouw die als lerares op een school leerlingen gaat rekruteren voor haar cult die eetstoornissen aanmoedigt