Filmtopic #2

We zaten echt in een héle volle zaal, en ook een groep jongens van een jaar of 17 die echt aan het begin de hele tijd aan het klieren waren, popcorn naar elkaar gooien en luid etc. Maar ze waren gewoon stil en gefocust naar die film aan het kijken op een gegeven moment :joy:
Die hele volle zaal was gewoon stil, vind ik best een prestatie.

4 likes

Door jouw recensie wil ik nu ook deze film zien, vooral omdat Nicolas Cage er ook nog in speelt. Ik ben echt alleen een enorme pussy als het op horror etc aan komt. Ik houd ook absoluut niet van gore (ook niet bij actiefilms haha) dus als jij het al heel creepy vindt :sob:

3 likes

De gore vált mee, het is meer echt een film die onder je huid kruipt maar het is echt geen SAW film ofzo. Er komt wel bloed etc in voor maar ja geen saw.

Als je er echt niet tegen kan wil ik je best dm’en wat je qua gore kan verwachten zonder spoilers over het plot te geven!

2 likes

Hmm, nee niet veel. Het is geen film die echt afhankelijk is van jumpscares oid, dat maakt het niet eng. Misschien is eng ook niet het woord om deze film mee te beschrijven. Het is meer gewoon een creepy ‘unsettling’ film dan echt slasher horror eng.

Ik denk dat er maximaal 3 jumpscares in zitten?
Ik vond hem niet heel jumpscare-achtig en vond hem echt de moeite waard!!
Ik ben zelf 1 keer geschrokken.

3 likes

Lief, ja graag!

2 likes

Als ik dit soort dingen lees vind ik het echt jammer dat ik te pussy ben voor horror/thrillers :sob:

(Het gaat in m’n hoofd zitten en heb er jaren later nog last van)

3 likes

Ik kijk eastern promise, maar vind het weinig aan. Wordt het nog beter?

Een beetje zoals get out misschien? Dat vond ik echt een goede film ondanks dat ik niet van horror/thriller houd.

1 like

Get out is echt een van mijn favoriete films! Fantastisch. Maar nee ik vond het niet echt vergelijkbaar eigenlijk. Hele andere atmosfeer.

2 likes

Ik vond Kinds of Kindness helemaal niks. Mega goed geacteerd maar meer positiefs kan ik er niet over kwijt.

Welke film zal ik vanavond kijken?

• Awakenings
  • The english patient
  • Sleepless in seattle

0 stemmers

Vond het echt verschrikkelijk hahah ja wel goed geacteerd maar jeez ik voelde me zo gaar de hele tijd. Had wel een superfijne loungestoel dus paar keer in slaap gevallen. Er liepen ook paar keer mensen uit de zaal weg.

2 likes

Ik zat ook zwaar te gapen ja. Wat vreselijk :sob:.
Ik wou eigenlijk ook weglopen maar had toch nog hoop op het einde ofzo.

1 like

Ik ben van de week naar Longlegs geweest maar denk dat ik te hyped up was door iedereen over hoe eng/onderhuids hij zou zijn want ik vond het dus heel erg meevallen allemaal en daardoor een beetje een anticlimax :smiling_face_with_tear: Verder wel gewoon een goede film en vond het hoofdpersonage heel sterk geacteerd, maar niet helemaal waar ik op gehoopt had dus

Niet echt een spoiler maar niet lezen als je er blind in wil gaan

En ik vond de uitwerking van Longlegs als personage, ook visueel, niet echt in de rest van de film passen? Heel campy terwijl de rest van de film dat eigenlijk helemaal niet was maar dan ook net niet op een manier dat dat contrast goed voor me werkte

4 likes

Inside out is leuk! Er is wel wat aan te merken op het plot maar overall goed gedaan en een waardig vervolg

3 likes

Wil je meer spoilen? Iedereen doet zo mysterieus

Oh wat jammer! Ik vond de manier van trailers wel leuk gedaan, dat wekte ook wel interesse. Ga er binnenkort heen dus ben benieuwd hoe die bevalt

1 like

Ik ben gister geweest en ben het helemaal met je eens. Vond het einde ook wat abrupt, maar ook wel weer soort van de cirkel rond met het begin van de film.

Verder ook wat je zegt, leuk om de geschiedenis erachter te zien. Ik heb zelf op een montessori school gezeten en heb pedagogiek gestudeerd, dus wist wel al wat van de methode en herkende het materiaal, maar ik wist bijvoorbeeld niet dat het begonnen was om kinderen met een beperking te helpen.

4 likes

Ben benieuwd wat je er van vindt! Ik vond het ook echt geen slechte film hoor, had denk ik gewoon te hoge verwachtingen

@Luzarl waar wil je spoilers over?

Personage Nicolas Cage

Ja mensen hebben het erover dat hij er zo creepy uitzag maar ik vond het dus meer campy eigenlijk, halflang viezig haar en gezicht een beetje botched (las ergens in een interview met de makeup artist dat het idee was dat hij allemaal botched plastic surgeries had gehad) met hele cakey witte makeup. En qua acteren paste het ook wel, beetje over the top gekke professor stylo ofzo maar voor mij werkte dat dus minder goed in de film als geheel omdat de rest allemaal best wel serieus was

Plot/ontknoping

Het FBI onderzoek staat centraal dus de film kijkt voor het grootste gedeelte echt meer als een detective/thriller, maar de reveal is (deels) iets paranormaals en satanistisch, en dat vind ik vaak toch jammer omdat sommige dingen dan ineens niet meer uitgelegd (hoeven) worden terwijl ik het met dit soort films altijd juist tof vind als het allemaal slim in elkaar steekt.

5 likes

Snap ik! Ik heb (had) die ook, ook omdat mijn omgeving er zo hyped over is dat hij ècht goed moet zijn haha. Laat het weten als ik ben geweest!

1 like