Filmtopic #2

Over je tweede spoiler. Ik zag laatst dus een filmpje (TikTok - Make Your Day) waardoor ik dacht van wow gaat dus veel dieper dan ik dacht. Ik vond het ook beetje random namelijk.

2 likes

Ohh interesting ja, de meeste dingen had ik al wel door maar niet alles!

1 like

Ik had hetzelfde gevoel! Ik ben een fan van andere films van Oz Perkins en van de meeste horrorfilms waarin de acteurs spelen. Maar ik heb naar deel II en III gekeken met een beetje dezelfde blik als Side Eye Chloe.

Ik heb alle referentiefilms gezien (Se7en, Zodiac Cure, Pulse, Silence of the Lambs, Barbarian, Hereditary, Twin Peaks, A Woman Under Influence, True Detectives etc). Misschien is dat het probleem? Het lijkt alsof ze het beste van al die films hebben genomen zonder dat het goed bij elkaar paste.

De film is wel echt heel mooi geschoten. En kudo’s voor het Neon marketing team.

Nicolas Cage Personage

Ja echt. Waarom was het of hij in een andere film zat? Zijn reveal kwam ook niet aan bij mij in de zaal.

3 likes

Heb Twisters net gezien en vond hem zo leuk!

Lekker veel actie en lawaai. Vond de beelden ook heel mooi. Heb me geen seconde verveeld.

Heerlijk met verstand op 0 naar kijken.

5 likes

Wow ik ben vandaag spontaan naar Femme geweest zonder er van tevoren iets over te weten en vond het echt zo’n goede film! Heel spannend, emotioneel en mooie beelden. Zeker een aanrader.

3 likes

:no_entry_sign: ga niet naar boneyard :no_entry_sign:

Dat was de sneak night film van vanavond. Het was zo slecht geacteerd en geproduceerd. En het einde was ook echt super onbevredigend. Mensen waren aan het eind van de film gewoon boos haha. Ook op imdb wordt hij kapot gemaakt

Afgelopen week naar The Bikeriders en Sometimes I think about dying geweest maar vond ze allebei niet super

Vanavond naar MaXXXine, ben heel benieuwd! Wil de andere twee delen ook graag zien, die heb ik echt compleet gemist toen ze uit kwamen, maar die draaien weer opnieuw in mijn stad.

8 likes

Oh ik ben ook heel benieuwd! Trailer sprak me wel aan. Ik hoor graag of het een aanrader is.

3 likes

Ja uhm ik vind het lastig haha

Ik heb wel geboeid zitten kijken. Ik vond de jaren 80 sfeer top. Het was niet heel eng, af en toe een beetje gore. Maar de ontknoping was echt over de top en dat vond ik afdoen aan de film. Ik was bij Louis Hartlooper en de explicateur die van tevoren wat vertelde had het ook over een feministische inslag maar dat heb ik eigenlijk niet kunnen ontdekken. Er zaten trouwens best wat verwijzingen in naar de vorige films, die ik dus niet heb gezien. Nja al met al zou ik hem op zich niet afraden maar het is geen hoogstandje.

1 like

MaXXXine

Ik heb 'm ook gezien (in dezelfde bioscoop!) en sluit me wel aan bij wat je zegt. Ik heb X en Pearl ook gezien en dit was wel de minste van de drie. Niet echt spannend maar wel vermakelijk, het einde vond ik ook niet zo. Mia Goth is wel echt fantastisch!

1 like

Ik heb een kortingscode van pathe en zie 2 films die ik nog graag wil zien. Welke zal ik kijken:

• Anatomy of a fall
  • The zone of interest

0 stemmers

2 likes

Ik ben ongesteld en kijk Arthur the King. Hondenfilms als je ongesteld bent is sowieso janken :sob::sob::white_heart:

Wel leuke film om te kijken verder

4 likes

Was zo blij dat ik ff had gecheckt of de hond doodging. Anders had ik keihard gejankt.

Net terug van Thelma. Echt een leuke film! Was de enige in de zaal, maar zal wel door de tijd komen hahaha

2 likes

Ik wilde deze overslaan omdat ik het idee had dat hij niet echt werd opgepikt door het publiek, maar dit is de perfecte film welke ik dan lekker morgenochtend om 11.00 met mijn cappuccino ga kijken!!

2 likes

Zaterdag: Kinds of Kindness. Ik was met m’n oma (die houdt wel van dat soort films) en omdat we om 10:30 gingen hadden we de hele zaal voor onszelf. We konden gewoon hardop filosoferen over de film en lachen en gillen, zo leuk. Vond ‘m echt best vermakelijk en door die drie films voelt het echt niet als 3 uur!

En net MaXXXine gezien. Niet de beste film maar wel lekker campy en gory horror en Mia Goth :heart::heart::heart:

9 likes

Heb dit weekend drie films gezien. Alle drie lekker kort, ongeveer anderhalf uur. Ben een beetje klaar met die drie uur lange films.

Sometimes I think About Dying: vond ik tegenvallen maar had ook wel hoge verwachtingen. Vond het op momenten gewoon té traag.

Head South: wel leuke coming of age, vond alleen het einde heel afgeraffeld.

Fremont: leuke film!

Donderdag ga ik naar Memory, daar ben ik heel benieuwd naar.

3 likes

Ik was gister ook naar Kinds of Kindness maar ik was erna echt helemaal blanco en weet nog steeds niet wat ik ervan vind haha

1 like

Ik denk dat als ik alleen was gegaan ik dit ook had gehad hoor, het scheelde heel erg dat we hardop konden praten over wat we zagen haha.

2 likes

• The sword in the stone was saai op het inpak stuk en afwassen na
  • Strike is onder heel veel titels uitgebracht ik had zelf Girl Power gevonden in de tweedehandswinkel. Beetje achterhaald qua grapjes
  • Wimbeldon had ik nog nooit gezien want leek me heel suf maar die is dus erg leuk!
  • Never let me go was goed, naargeestig maar oké.

En nog een leuke boekentip is Denken in het donker met Sofia Coppola

Het is een dun boekje ongeveer 100 pagina’s. De bijdrage zijn een beetje afwisselend met snel en vlot lezen en iets meer opletten. Maar leuk om zo naar haar films te kijkeno, ook als je ze nog niet allemaal hebt gezien. Priscilla staat er niet in, het boekje is uitgebracht in 2023. Dat is wel jammer maar het zal vast de reden zijn geweest dat ze dit boekje toen hebben uitgebracht. En er zijn genoeg invalshoeken besproken om zelf over die film door te denken.

Flaptekst

Wie Sofia Coppola zegt, zegt esthetische verfijning en emotionele intensiteit. Met gestileerde scenografie en zorgvuldig uitgekozen soundtracks belicht ze grote thema’s van onze hedendaagse cultuur: van de eenzaamheid van jonge mensen in The Virgin Suicides en Lost in Translation tot onze fascinatie met celebrities en decadentie in The Bling Ring en Marie Antoinette. Met bijdragen van Lies Lanckman, Anke Brouwers, Marthe Kerkwijk, Fleur Jongepier en Tim De Mey.

Er zijn trouwens nog een aantal titels verschenen in deze serie.

5 likes

Je bent een dag te vroeg!!!

1 like