Filmtopic #2

Ja toch te vroeg idd ik dacht dat ik geen film zou kijken vandaag, maar toch wel. En ik denk ook meteen een van de mooiste van dit jaar, Le bleu du Caftan. Prachtig.

De speelfilm Adam van dezelfde maker was ook al zo goed. Heel benieuwd naar wat voor films er nog meer gaan komen, ik hoop heel wat.

1 like

Dat einde van mystic river is zo fucked up, hoe verzin je het :joy:
Als in plottwist maar ook moreel

einde mystic river

Oh shit per ongeluk een getraumatiseerde man gruwelijk vermoord die vroeger onze beste vriend was! We dachten dat hij m’n dochter had vermoord maar bleek toch niet zo!! Maar ja wat doe je ertegen hihi
En dan die politieman knipogen tijdens die optocht van hihi ik zeg niks hoor komt goed joh!

8 likes

Nou, dan post ik ook maar mijn lijst. Had niet verwacht zoveel te kijken in juli. Geen commentaar op de films plz. Mijn moeder was in een nostalgische bui.
Morgen weer naar Deadpool & Wolverine

8 likes

Ik moest aan het begin van deze maand herstellen van een ingreep en ik lig nu op bed met Corona dus ik kijk vooral pulp :smiling_face_with_tear: raakte ook gek gehecht aan Wonka haha, zo goed vind ik de film niet eens

7 likes

Niet zoveel gezien deze maand

5 likes

Die heb ik juist afgelopen maand weer gekeken omdat ik de film zo mooi vind.

Ik vind Mystic River vooral cinematografisch erg mooi. Het tijdsbeeld, de muziek, het geweldige acteerwerk van de 3 hoofdpersonen en met name van Sean Penn. Ik vind het een hele sterke film.

1 like

Twijfel nog over sommige ratings (sommigen wat lager, anderen wat hoger), maar geen slechte maand.

5 likes

Ik kan je volgen maar vind het geen sterke film eigenlijk om wat ik in m’n spoiler vermeld, misschien is het omdat die film 20 jaar oud is, maar het is echt niet best

Daarnaast viel me dit ook al op, zit nu ook even de reviews te lezen op letterboxd

:sob:

1 like
Spoiler Mystic River

Ik zie het meer als een open einde. Sean weet wat er is gebeurd, maar heeft geen bewijs. Zeker in die tijd niet. Er is geen lichaam gevonden, en de kans is groot dat het (net als met het lichaam van de andere man die Jimmy vermoord heeft) er nooit gaat komen. De knipoog zie ik niet als “geeft niet hoor, ik verklap niks” maar als “ik hou je in de gaten”.
Dat Jimmy Dave vermoordde vind ik niet vreemd, als in dat Jimmy al eerder gemoord had, uit een milieu van geweld kwam, de vrouw van Dave zelfs dacht dat hij Katie’s moordenaar was, en het feit dat Dave onder druk bekende. Ik keur het niet goed maar denk dat ik het onwaarschijnlijker had gevonden als Jimmy hem had laten lopen.
Ook heb ik niet het gevoel dat Jimmy er luchtig over deed toen het kwartje viel, de enige die luchtig deed was Annabeth.
De naam van Whitey Powers is inderdaad een behoorlijk bijzondere keuze, dat ben ik met je eens. Het personage in het boek was wit maar wat de kleur van het personage ook is, het geeft een verkeerde boodschap.

1 like

Amper in de bioscoop geweest deze maand en ook geen films thuis gekeken. Ben nu al 2 maanden steeds de eerste minuut van all of us strangers aan het kijken en dan doe ik toch iets anders. Mijn filmobsessie van juni lijkt even bekoeld te zijn maar wel veel films nog op mijn watchlist

8 likes

Jaa zo begreep ik hem ook! Sat hij hem.on dat gaten hield!
Ik.vond hem echt super zielig :sob:

2 likes

Films deze maand! WLL was zo leuk

5 likes

Gisteren Oppenheimer gezien in het vliegtuig. Ik denk dat wanneer ik de film op de bank had gekeken het mijn aandacht niet zou kunnen vasthouden en dat ik dan mijn telefoon al snel erbij gepakt zou hebben, maar nu zonder afleiding was het eigenlijk prima te doen en best een leuke/goede film met een interessant verhaal. Vond alleen soms niet geheel duidelijk waar in de tijdlijn we precies zaten. Er werd natuurlijk in kleur en in zwart wit geschoten, maar in kleur zaten soms wel verschillende periodes en dat vond ik soms verwarrend.
Ook Barbie en Encanto nog gekeken maar die heb ik beide al eens eerder gezien.

6 likes

Veel comfort films gekeken. Van de nieuwe films waren Millenium Actress, Mona Lisa en Patlabor favoriet.

2 likes

Heel veel rond de 3 sterren deze maand, wel leuk maar niet fantastisch.

In de bioscoop wel heel erg genoten van:
A quiet place: Day One: had niet verwacht hier hard bij te moeten huilen :sweat_smile:

Inside out 2: evenveel van genoten als deel 1, die ik ook heb herkeken deze maand.

Deadpool & Wolverine: zal niet ieders smaak zijn maar ik moet hier toch wel erg om lachen, en het is zo heerlijk meta.

6 likes

Bij Bladerunner in slaap gevallen, dus daarom geen sterren gegeven want niet af gezien.

4 likes

Twilight maar 3 sterren?!

1 like

O ik tel eigenlijk de films niet mee waarbij ik in slaap ben gevallen en ze niet heb afgekeken haha. Tenzij het uit pure ellende ofzo was, en dan nog weet ik niet of er wat fenomenaals aan het het einde gebeurt.

2 likes

Weer niet zo’n beste maand wat films betreft, heb er maar 3 gekeken

7 likes

Hahaha sorry.

@Bunnyslippers ook een beetje voor mezelf, vond het eerste stuk (en het laatste stuk) niet schrikbarend leuk.

2 likes