Filmtopic #2

Ah oké dan ga ik hem wel een keer thuis kijken. Vorig jaar had ik die film antman gezien en die was met vlagen ook zo vaag dat het bijna zonde was van het bioscoopkaartje.

1 like

Mijn vriend zei dat het te maken had met het feit dat deadpool van Fox naar Marvel is gegaan en dat er daarom opeens wel veel over universums etc gaat, omdat ze nu wel de rechten hebben.

1 like

Ik heb net It ends with us gekeken, heb gejankt jonge. Echt vond het een mooie emotionele film hoor 🥹 beter dan ik had verwacht en ik vind ook beter dan het boek (niet zo moeilijk). Ja pff sorry ik vond het een mooie heftige film en ben wel onder de indruk

6 likes

Op mijn werk was dit boek een heel ding (ik werkte destijds met tienermeiden), maar heb uiteindelijk het boek zelf nooit gelezen.

Ik heb een pathepas samen met mijn vriend. Nu heb ik gezegd dat ik deze film graag wil zien omdat ik benieuwd ben waar de hype vandaan kwam, maar veinsde verder een beetje desinteresse omdat mijn vriend commentaar had op de trailer.

Biecht: ik wil deze film echt graag zien haha

2 likes

Ik heb ook It ends with us gezien, vond het ook een hele emotionele film! Paar momenten dat ik een traantje moest wegpinken, nieteens omdat het hele zielige momenten waren maar gewoon heel mooie dialogen/mooie momenten tussen de acteurs.

Heb het boek niet gelezen, maar vond het (voor zover ik kan inschatten) een realistische situatie waarin iemand enerzijds wel weg wil van haar partner maar er naast het geweld ook veel liefde is. En waarschijnlijk kun je dat voor jezelf wel inschatten maar denk dat bepaalde scenes ook heel triggering kunnen zijn voor mensen die huiselijk/seksueel geweld mee hebben gemaakt. Ik merkte dat iedereen echt z’n adem inhield op sommige momenten

En ongerelateerd maar ik vind Blake lively ook gewoon een hele mooie actrice om naar te kijken haha, en leuk dat ze haar haar gewoon krullend en golvend en pluizig en wild hebben gelaten. In zoooveel films wordt haar van vrouwen altijd zo perfect gladgestreken of perfect gekruld en vond het leuk om dat hier niet te zien

3 likes

Omg neeeee deel 3? Die was zooo teleurstellend :smiling_face_with_tear:

1 like

Ja die idd! Was zo vaag. @Neusklem dit klinkt al ingewikkeld.:face_with_spiral_eyes: Zodra ik hem heb gezien ergens dit jaar laat ik weten wat ik er van vond

1 like

Ik was vandaag naar longlegs en was echt zo teleurgesteld?? Even in een spoiler:

ik had soms echt het gevoel dat ik naar een parodie zat te kijken?? Vooral toen harker en haar supervisor in het donker naar dat huis van carrie anne camera gingen en het zo onweerde, echt are you kidding me :’’) waarom gaan ze niet als normale mensen overdag daar naartoe?? Waarom vertelde harker niet dat ze een brief had gekregen van longlegs?? Vond het ook gewoon zo typisch dat er geen normaal mens in die hele film zat, behalve die twee fbi seniors (waarvan eentje dood gaat en de ander uiteindelijk zn gezin probeert te vermoorden maar ok), harker is een beetje raar, die moeder is een soort rare hoarder, nou ja longlegs is helemaal raar natuurlijk. Carrie anne was ook weird. Voor mn gevoel werd echt in iedere scene iedere truc gebruikt om een beetje suspense te creëren, werd er helemaal gek van. En ik las het hier al vaker, maar ik vond longlegs zelf ook veeeeeeel te overdreven (campy was wel een goed woord) voor de film.

Ik zag ergens in een post een lijstje van films waar dit op geinspireerd is, die films heb ik allemaal niet gezien, behalve silence of the lambs en ik vond sommige dingen daar wel veel van hebben. Die motvlinder die je onder die deur door zag kruipen, longlegs zelf, die bezwete lichtgrijze sweater waar je die fbi supervisor in ziet…

Vind het ook jammer dat dat satanistische helemaal niet goed uitgewerkt werd, dat had het verhaal nog wat sterker kunnen maken, nu was het een soort halve verklaring maar als ik het aan iemand uit zou moeten leggen zou me dat erg slecht lukken

4 likes

Door alle fluffy en kleurrijke promo op de socials dacht ik dat dit een romcom was en wilde ik er morgen heen. Maar nu wacht ik wel op de home-entertainment release. Ik heb de trailer verder niet gezien, maar wou er voor Rafael Soldani en Mona Lisa heen.

Is huiselijk geweld een groot thema in de film? Want als dat zo is, vind ik het vreemd dat er tijdens de premiere en pr ronde vooral over Lively’s haarproductenmerk en alcoholvrije gin gesproken, in plaats van voor organisaties die zich inzetten tegen huiselijk geweld. Als je dan toch zo een groot bereik hebt.

Het is het enige thema, maar dan met een Hallmark sausje. Ik heb ‘m vandaag gezien en was niet echt onder de indruk, maar ook niet verrast want ook niet anders dan ik had verwacht. Heel Amerikaans iig. Vind Blake Lively een mooie vrouw hoor, maar kreeg hier echt Bold and the Beautiful vibes van met die intense gepijnigde blikken en bepaalde maanjer van glimlachen (ik zie dan gewoon het script voor me: Lily smiles her special bright happy smile). Kan Blake niks aan doen overigens, doen ze ook bij acteurs als Austin Butler. Helemaal zo inzoomen op z’n spieren en intense broedende blik.

2 likes

Dat is wel echt vreemd ja, want dat is inderdaad het thema van de hele film :’)

Ik zag ook een interview met Justin Baldoni (die dus de man speelt die haar mishandelt, en ook de regisseur is) en daarin sprak hij juist heel erg over de boodschap van de film en dat hij hoopt het onderwerp bespreekbaar te maken en ook mensen die (willen) mishandelen aan te moedigen hulp te zoeken

1 like

Die kwam inmiddels bij mij ook voorbij! En de hele drama rondom de film ook.

Ben uiteindelijk naar Despicable Me 4 geweest.

Ik kon It Ends With Us niet helemaal afkijken en begrijp eerlijk gezegd de hype rondom Blake Lively niet, met name waarom zij gecast is voor de rol van Lily.

1 like

Ik heb deze ook van de week gezien en vond het een mooie film! Dacht wel een paar keer al dat hij afgelopen was en dan ging het toch weer verder :joy:

Ik vond het uiteindelijk eigenlijk jammer dat ze toch gingen seksen. Denk dat de film sterker was geweest als ze dat niet hadden gedaan.

1 like

Wat vond je er slecht aan?

Omdat het zo slecht was?

Een vriend vraagt hoe de mishandelingen zijn weergegeven in de film, is het grafisch? En is er seksueel misbruik, nee toch? Hij heeft wat triggers nl

Ja er is seksueel misbruik. Er is ook consensual seks. Ze wordt van de trap geduwd en geslagen. En er is nog een vechtscène tussen twee mannen.

2 likes

Mijn pathe abbo (via ing actie) loopt over 2 weken af en ben nu al sad :cry:
Ik heb het geld er niet voor (over) om een regulier abbo te bestellen, maar het is altijd weer feest als ik hem wel heb! Ach des te blijer ben ik weer als de actie opnieuw online komt. En ondertusseb blijf ik dit topic lekker volgen want vind jullie recensies goud waard en een goede voorspeller voor wanneer ik een film wel of niet leuk ga vinden

1 like

De film laat veel details uit het boek weg, waardoor het verhaal best voorspelbaar is geworden. Ik miste character development. Het boek vond ik super emotioneel, maar de film helemaal niet. Ook had ik het gevoel dat de personages in het boek jonger waren dan de acteurs die ze voor de film hebben gekozen, wat het minder geloofwaardig maakte.

@Banananana
Ze lieten alle abuse van Ryle zien, maar het laatste incident is aangepast. Ze lieten nauwelijks de mishandeling van de vader tegenover de moeder zien of de relatie tussen Lily en haar moeder.

2 likes

Ik heb Mommy gekeken via Mubi. Een hele mooie film, wel flink gehuild op het einde. Denk dat ik er gevoelig voor was, het is wel echt een mubi aanrader!

Perfect Days is ook een aanrader. Hele fijne film om naar te kijken met weinig dialoog en veel mooie beelden.

2 likes