Filmtopic #2

Toevallig heb ik er een hoop gekeken pas en degenen die ik leuk vond waren tot nu toe: Man Up, Going The Distance, Plus One. De rest vond ik ook slecht (Love At First Sight, Fire Island etc niet mijn ding).

About Time is ook erg goed, een van mijn favo.

Nog wat toevoegingen: Eternal Sunshine Of The Spotless Mind, Her, Me Before You, Love Rosie, Midnight in Paris, The Vow

1 like

Die laatste rij allemaal al wel gezien! Midnight in paris lang geleden dus herinner ik me niet echt meer. About time ofc ook al!

Maaarrr staan nog wel een paar tussen waarvan ik denk ja kan ik bekijken

1 like

Vond jij red white & royal blue romantisch? Ik vond het fijn dat er wat meer gebeurde, maar het was zooo cringe! Met als toppunt dat de rijke jongen tijden de eerste keer seks een ketting om zijn nek had met zijn sleutel van zijn vakantie huis is Aspen :joy: die ketting hing echt zo naar beneden toen hij op hem lag. Echt vreselijk

Edit:

Samenvatting

1 like

Ik zou het als romantisch categoriseren, hoewel het romantische gedeelte een beetje gehaast was, waardoor het misschien meer in de categorie rom-com valt.

De meeste romantische zijn vaak wat cringe, dus ik vind het niet zo storend in dit genre.

Het is al een tijdje geleden dat ik hem gezien heb, maar ik vond blue valentine niet echt een film om lekker bij weg te zwijmelen. Eerder verdrietig en deprimerend

5 likes

Oh :worried:
Nou, wil hem alsnog wel zien! Maar goed om mijn verwachtingen bij te stellen.

Ps I love you is ook heartbreaking maar wel een vanmijn faves, net zoals me before you

Dramatische romance is ook goed!

1 like

Nee blue valentine is echt een depri film en laat je juist minder geloven in liefde hahaha en heel anders dan PS i love you! Alnog een aanrader, maar niet helemaal vergelijkbaar met de andere films.

5 likes

Heb je four weddings and a funeral al gezien? Een oude maar wel leuk, staat op prime

1 like

Jaa!! Ook wel leuk

Dan zijn de andere ook niet wat je zoekt. While You Were Sleeping is wel de meest traditionele romantische uit de lijst.

1 like

Als je van romantisch en heartbreaking houdt dan kan ik Sweet November ook aanraden

1 like

Heb je verfilmingen van Nicholas Sparks al gezien naast The Notebook? Ik vind bijv. The Last Song en The Longest Ride ook leuk (Disney). The Choice ook maar die staat voor zover ik kan zien niet op een streamingsdienst atm. Verder Friends with Benefitss (Prime/Netflix), The Proposal (Disney), Age of Adeline (Netflix). Wat is dan liefde? vond ik ook erg leuk voor een Nederlandse romcom en met kerst Holidate (al is deze eigenlijk niet alléén kerstig en ook wel gericht op andere feestdagen)

4 likes

En Wimbledon en Leap Year? Staan beide op prime. Leuke luchtige romcoms

3 likes

Gisteren naar Peak Season geweest met een vriendin. Vond m mooi! Ook fijn dat het einde niet cliche was en nog wat aan de verbeelding over liet.

Ik heb Babes gezien en was verbaasd over de recensies op Letterboxd. Had verwacht dat iedereen dit gewoon een slechte film zou vinden maar sommige mensen vonden het oprecht goed? De vriendin die naast me zat zei dat ze me echt heel vaak hoorde zuchten, haha.

Haha iemand toevallig naar Borderlands geweest?

Mijn vriend en ik snapten 1 ding niet, althans, we hebben het idee dat dit mogelijk een fout in de film is geweest: in de film gaan ze opzoek naar 2 sleutels, uiteindelijk om zichzelf te activeren gebruikt ze maar 1 sleutel. Hebben wij gemist waarvoor die 2e is gebruikt of zijn ze die gewoon vergeten in de film te stoppen?

2 likes

Ik heb ‘m niet gezien maar hij heeft een 4.3 op imdb dus er zitten vast fouten in ja want dat is wel echt een hele slechte score

1 like

Ik zag het ja haha! Er is super veel commentaar op gekomen ook. Ik zag ook een tiktok (dit was me zelf niet opgevallen) dat er een put deksel geopend werd & dat gewoon iemand van de productie zichtbaar was die dat deed.

De fout die ik mogelijk gezien heb, krijg ik niet gevonden op internet omdat ik heel veel hits krijg op die games dan

1 like

Ik vind het grappig dat niemand van de acteurs die film promoot. Die hebben er ook geen vertrouwen in :joy:

Gisteren naar It Ends With Us geweest. Ik vond het wel een goede film? :see_no_evil:

1 like

Ik vond het ook een goede film! Heb het boek niet gelezen, dus dat verklaart misschien veel. Ik geloofde eerst namelijk helemaal dat het een ongeluk was door hoe het werd neergezet en dacht een hele tijd; hij mishandelde haar toch ook? Vond die scene op het einde na de geboorte ook zo mooi en waardevol. Dus wel goed gedaan! Zag dat het boek een vervolg heeft dus hoop stiekem dat de film dat ook ooit krijgt.

4 likes