Filmtopic #2

Wow, Blink Twice!!
Ik verwachtte eigenlijk een simpele thriller, waarschijnlijk omdat ik Channing Tatum zag en hij meestal geen hele boeiende rollen heeft. Maar ik ben zeer positief verrast!

Regiedebuut van Zoë Kravitz, echt geweldig voor een eerste film, ze mag er van mij veel meer gaan maken! Het is geen enorm vernieuwende film, maar wel echt spannend, shocking, op momenten ook echt grappig, mooi gemaakt met heel veel details, goede cast. Het eind vond ik overigens wel wat minder.

Leuk om er zo blind mogelijk in te gaan dus ik ga niks spoilen, maar voor wie het interessant vindt: de film deed me denken aan een heleboel andere (goede) films en series: Get Out, Ready or not, The Menu, Don’t worry darling, Nine perfect strangers, The White Lotus.

5 likes

Leuk! Ik ga vandaag ook :heart_eyes: en in je spoiler staan echt 2 van mijn favoriete films

2 likes

Vond Blink Twice erg leuk! Einde alleen een beetje afgeraffeld maar goed filmpje :sunglasses: 8/10

3 likes

Ik had ook bijzonder lage verwachtingen, exact om deze reden haha. Maar onszelf echt prima mee vermaakt!

1 like

Bij culture bagage is de film it end with us besproken. Ik heb de film zelf niet gezien, maar het is een interessant gesprek waar gezegd word wat goed is maar zeker wat niet goed en realistisch aan de film is. Ik vond het wel grappig dat ze het verhaal vergeleken met Carey Slee, zo vind ik de boeken ook wel een beetje klinken.

1 like

EXCUSE ME?!?!?!

2 likes

Ik heb geen zin om de podcast te luisteren, dus wellicht sluit ik er niet helemaal lekker bij aan hoor. Maar ik merkte aan mezelf dat het overduidelijk was dat ik eigenlijk de doelgroep niet meer was (30+) voor deze film. En dat ik hem daarom ook minder goed vond omdat het aansluiten bij de jongere doelgroep ten koste ging van hoe het partnergeweld en een houdgreep waren uiteen gezet.
Het lastige is dat ik ook een poosje op een vrouwen/meidengroep heb gewerkt met exact de problematiek zoals in de film, dus dan zie je helemaal wat het met een vrouw kan doen & hoe dat eigenlijk heel slecht in de film is weggezet

Ik ben onlangs naar een arthouse film geweest over psychische partnermishandeling en daar liep ik haast misselijk de zaal uit, zo beklemmend was de film

Vandaag naar Borderlands geweest. Echt een sterrencast, maar je moet zeker niet te veel van het acteerwerk of het verhaal verwachten. Het is een vermakelijke actiekomedie, maar zeker niet meer.

Maar even, ze hebben toch 2 sleutels verzameld. Wat is er met die tweede sleutel gebeurd!?

Spoiler Borderlands Die 2 sleutels hebben ze in elkaar geschoven, het waren stapelbare kegels

5 likes

Omg echt??? Totaal gemist
Nu kan ik rustig slapen haha

1 like
Spoilers Blink Twice

Ja ik had ook wel meer van Sarah willen zien!

Dat zij twee keer naar het eiland is gebracht vatte ik op als het ultieme macht uitoefenen van King/de mannen. Zo van, we hebben je al gehad maar je weet het niet meer dus we kunnen het gewoon nóg eens doen. (En misschien vindt ie haar gewoon ook leuk gezelschap, idk)

En Sarah voelde waarschijnlijk net als Frida dat er dingen waren gebeurd maar die ze zich niet kon herinneren. Dus blauwe plek maar zij had wss ook vieze nagels of andere dingen. Dat i.c.m. de aansteker en Frida’s verwarring zei genoeg denk ik?
Vond het heel leuk dat zij Frida gewoon snel geloofde, normaal wordt de hoofdpersoon de hele film gegaslight dat het allemaal niet waar is tot het aan het eind wel zo blijkt, maar Sarah was gewoon meteen all in.

3 likes

Nou ik heb hem gekeken, als eerste superheldenfilm. Ik vond hem best leuk, alleen ik vond dat er weinig backstory was bij de meisjes. Hoezo zouden zij het leven van die spinnenmeneer gaan verpesten? En wie was die vrouw die voor hem dingen regelde achter de computer? Of zijn dit vragen waar je antwoord op krijgt als je de franchise volgt ofzo?

1 like

Nee.
Madame web zit sowieso niet de MCU. Het hoort losjes bij het Sony/spiderman/Venom gebeuren, maar het staat echt op zichzelf.

Dat is een groot kritiekpunt op de film, dat het verhaal gewoon nergens op slaat en nergens mee in connectie staat.
Het is leuk entertainment, maar met recht 1 van de allerslechtste superhelden films.

3 likes

Aaah ja ik snap hem. Nouja, het verhaal nog steeds niet maar jouw uitleg wel. Dankje!

1 like

Veel films voor de zoveelste keer gezien, maar ja leuke films dus prima. Fantastic beast 2 ook, die heb ik niet goed ingevoerd.

Die film cricket en antionette heb ik in de bios gezien. Cinemagazine.nl had een positieve recensie, filmtotaal heeft de film totaal afgebrand. Ik zit er een beetje tussen in. Best een aardig verhaal en leuke liedjes. De animatie is wat apart niet super lelijk ook niet heel mooi. Duurt wat te lang en voor een alle leeftijden is de film wel met vlagen erg vaag.
Verschrikkelijke ikke 4 vond ik hysterisch. Zaten zeker wel grappige stukjes in maar de muziek, de stemmen en vooral die kakkerlak pfff

Vampire academy is heel heel slecht

5 likes

Ik vond het vooral heel leuk om the hunger games weer eens te kijken :biggrin:

5 likes

Saaie maand

5 likes

6 likes

Hier ook een maeh maand: Paris, Texas en His Motorbike, Her Island waren re-watches.

Red Riding films waren heel indrukwekkend - en dat voor tv films!

Ik had de originele The Parent Trap nooit eerder gezien, omdat ik dacht dat het een musical was. Dat bleek niet zo te zijn. Ik vond de film iets te lang duren, maar uiteindelijk wel heel leuk.

5 likes