Filmtopic #2

Net naar Beetlejuice Beetlejuice geweest. Het is een vermakelijke film, dat je ook kunt zien zonder dat je de eerste film hebt gezien. Het tempo in de film zit er goed in, waardoor het geen lange zit wordt. Vooral Louis Theroux en Willem Dafoe goed. Die hadden echt lol erin

Enige moeite heb ik met de cgi effecten. Ik vind cgi effecten heel snel nep uit zien in films en dat was hier ook

spoiler-ish

Ik kon echt wel met 1-2 minder villains. Je voelde bij geen enkele van de drie (ex, spook en verloofde) dat ze echt een bedreiging vormde voor Lydia en haar dochter. Daarnaast waren ze wel heel makkelijk te verslaan.

Vooral de ex van Beetlejuice konden ze schrappen

En ik wou meer screentime voor de pastoor

1 like

Ik was even heel erg in de war :joy:
Louis Theroux:

Justin Theroux (die dus in de film zit):

Ben heel benieuwd naar de film, heb het origineel (eerste deel?) vroeger echt vaak gezien!

8 likes

Volgens mij zitten er best wel wat easter eggs on voor wie het eerste deel heeft gezien.

Het helpt ook niet echt dat ze dezelfde achternaam hebben. Maar ik bedoel Jennifer Anistons ex

1 like

Louis is de neef van Justin

2 likes

Voortaan noem ik de een documentaireman/ my money don’t jiggle jiggle en de ander Jennifer Anistons’ ex

5 likes

Heeft iemand hier die loverboys film gezien?

2 likes

Nee, jij wel? Ik heb sinds kort een bioscoop abo. Zou normaal niet naar dit genre gaan, maar nu ik een abo heb wil ik het best proberen. De bios zit elke keer alleen helemaal vol bij die film? Het is wel een kleine zaal, maar vraag me af wat er zo goed aan is haha

2 likes

Nee ik dus ook niet, zie wel op tiktok dat mensen zeggen dat het een goede film is maar wel heel heftig qua geweld etc. Was benieuwd of mensen hier het al hadden gezien, aangezien waar ik dat voorbij zag komen nou niet per se het type mens is dat ik vertrouw qua filmaanbevelingen.

1 like

Wie heeft Quiet Place Day One in de bios gezien?
Hij is vanaf vandaag te huur op pathe thuis.
Is 'ie de 5 eurootjes waard, of wachten op Netflix?

2 likes

Het ging erover in de laatste podcastaflevering van Damn Honey! Baarmachines gezocht

1 like

Ik vond 'm erg goed (4 sterren gegeven op Letterboxd)! Budget was ook veel hoger dan bij de eerdere films en dat zie je ook wel. Het is een heel andere insteek ook, deze film. Heb ook moeten huilen haha, dat had ik van tevoren niet verwacht.

2 likes

Goeie film, maar vijf euro vind ik wel te duur voor een keertje kijken

3 likes

Ik begon me aan 1 (belangrijk) element vrij vroeg in de film te irriteren, waardoor de rest voor de film wel in mijn achting daalde helaas. Terwijl hij eigenlijk vermakelijk was. Maar nee, ik zou niet €5 voor 1x kijken over hebben. Maar dat zou ik voor vrij weinig films hebben denk ik.

@Nysmn ik heb ook de positieve reacties over die film gezien & ook precies wat jij zegt: in mijn ogen (voor mij als persoon geen betrouwbare bron). Heb tussen die reacties ook echt wel verschillende reacties zien die commentaar hadden op het acteerwerk. Dus ik heb een donkerbruin vermoede dat het toch echt een typische gehypte matige Nederlandse film gaat zijn

2 likes

Heb net de Speak no evil remake in de bios gezien! Leuk, McAvoy deed het goed :heart_eyes:

Prefereer wel de originele boven deze, maar alsnog zeer vermakelijk.

1 like

Holy shit, ben een beetje sprakeloos van The Substance!
Moet nog even een nachtje slapen voor ik 'm kan reviewen. Geen 5 sterren, maar dit is wel een film met blijvende indruk denk ik (ik kijk vanaf nu wel anders in de spiegel) en dat scoort goed bij mij. De body horror was in ieder geval amazing!!

4 likes

Haha hij was absurd hè. Had je op voorhand verwachtingen?

Net Rebel Ridge gekeken op Netflix. Echt wel vette actiethriller die de hele film spannend bleef. Vond het een aanrader. En leuke hoofdrolspeler.

1 like

Ik heb gister Weekend in Taipei gezien. Ehhhh. Ja… ik ben er nog een beetje sprakeloos van. Opzich een geinig verhaal, maar van die typische vechtscènes waarin Luke Evans 12 man de keel doorsnijdt en het beeld dat versnelt als ze gaan rennen is toch niet helemaal mijn stijl :joy: o en alles was zoooo voorspelbaar

2 likes

ik houd vanavond een bioscoopavond met mezelf en ik ga naar de wilde noordzee en daarna naar the substance

hoop dat ik niet in slaap val met twee films

4 likes

Kijk echt uit naar deze!

4 likes