Filmtopic #2

5 likes

Net terug van Heretic in de bios, nieuwe horror met Hugh Grant. Ik vond hem echt fantastisch hah, Hugh deed het echt mega mega goed en ik vond het gewoon echt een goede film! Gelaagd ook, met echt wel een diepere betekenis en niet alleen maar vies oid. Ik was in ieder geval echt heel geïntrigeerd en zat vol aandacht te kijken, ik denk wel mijn #1 film van oktober!

Favorieten: coherence, smile 2 en heretic
Leuker dan verwacht: red rooms, it’s whats inside

8 likes

Er is helaas geen Pathé ook maar enigszins in de buurt, heb het wel maar ik spaar dus nooit punten omdat ik vrijwel nooit bij een Pathé kom hahaha. Was anders wel een goed idee. :sunglasses:

6 likes

1

Heb me echt vermaakt deze maand :biggrin:

6 likes

Gister naar ‘Lee’ geweest, ik vond het een mooie film. Love Kate Winslet. Erg indrukwekkend verhaal. De verhaallijn die zich in 1977 afspeelde vond ik zelf iets minder. Ik heb daarna nog veel gelezen over de echte Lee Miller. Ik had nog nooit van haar gehoord!

Komend weekend ga ik naar ‘Anora’, zin in!

2 likes

Ahh klinkt goed!

Lee en anora zijn twee films die op mijn lijstje staan. Ik ben vooral benieuwd naar Anora!

2 likes

Ja Challengers was niet helemaal eerlijk, ik heb het laatste half uur later gekeken, wat de film geen recht deed. En Lee, net als @jasmijntheetje vond ik die latere verhaallijn wat clichematig (wel met die ene acteur uit Challengers, wat dan weer toevallig was!). En op een gegeven moment vond ik de film wel heel lang duren, wat niet zo is, want hij duurt maar twee uur. Tsja, ik weet niet, hij greep me toch niet helemaal (muv een aantal scenes), wat verder niet aan het verhaal lag waar het op gebasseerd is!

2 likes

Veel films gekeken deze maand, ik wil vooral de nieuwe Beetlejuice nog gaan zien, maar wil daar even een filmavondje van maken.

Edit: Ik had trouwens het idee dat ik mr Crocket al eens had gezien maar die film is nog vrij nieuw dus dat kan eigenlijk niet. Mr Crocket zou wel op een oude film/serie gebaseerd zijn, maar kan niet vinden welke. Iemand hier een idee?

4 likes

Eerste helft van de maand was ik nog op vakantie dus toen niks gezien. Eigenlijk niks mega slechts deze maand, allemaal wel vermakelijk!
The Wild Robot was m’n favoriet, die ga ik denk ik nog een keer kijken als de herfstvakantie (kinderdrukte in de bios) voorbij is.

Had Gladiator nog nooit gezien, en hij draaide nu weer eenmalig omdat deel 2 eraan komt en ik heb er erg van genoten. Heel benieuwd naar Gladiator II, met de huidige technieken (en Paul Mescal natuurlijk) verwacht ik toch wel een spektakel :heart_eyes:

3 likes

Ik vind wel dit haha, maar dat zal wel niet zijn wat je bedoelt

Ik kijk normaal eigenlijk alleen series, maar heb besloten om mezelf komend weekend volledig op te sluiten in huis, en een paar films te kijken.

Wie heeft tips voor films in het genre psychologische thriller ( beetje horror en/of fantasy mag ook, maar geen saw achtige toestanden) in ieder geval waar je een tijdje mee in je hoofd blijft zitten. Oud of nieuw, maakt niets uit

Als indicatie een paar series die ik graag gezien heb: Haunting of Hills House/ House of Usher/ The Leftovers/ Dark.

Wil nu liever films kijken omdat mijn concentratie het momenteel niet toelaat om uren achter elkaar een verhaallijn te onthouden.
Ik heb HBO MAX, Disney en Netflix.

Heb je Arrival al gezien? Is mystery/drama/science fiction, een van mn favo films die in je hoofd blijven zitten.

Misschien heb je deze allang gezien want ze zijn erg bekend maar ik scrollde even door thrillers die ik goed vond en die op een van die streamers staan: Get Out, The Menu, Parasite, Don’t worry darling.

3 likes

Film die bij mij nog steeds in mijn hoofd zit is midsommer!

3 likes

Disney: The Menu, Bad Times at the El Royale, Gone Girl

1 like

Oef ik heb veel aanraders die vgm niet op die streamingsdiensten staan zoals Shutter Island, Se7en…
Don’t Breathe misschien op netflix? Psych horror
Joker -hbo
Interstellar -hbo
Black Swan -disney
Never let me go -disney
Leave the world behind -netflix

Ookal wil je geen series nu, heb toch wat tips voor als je ze toch weer wil kijken (sorry lol).
Had je ook Haunting of Bly manor gezien? Vond ik ook goed.
The OA
Sharp Objects (mini serie)

2 likes

Ik weet niet precies waar te vinden maar;
Get out, shutter island, prisoners, memento, black swan, gone girl, the game, 12 monkeys, primal fear, nightcrawler

The Invitation
What lies beneath

1 like

Oeh love psychologische thriller/horrorfilms! Mijn aanraders zijn The Others, the Skeleton key en Triangle

1 like

Ik vind The Platform (el hoy echt een aanrader en een heel bijzondere film.

1 like