Filmtopic #2

Eigenlijk geen knaller gezien deze maand. Wat op dit lijstje staat was van wat op Netflix/Disney staat en ik nog niet gezien had.

4 likes

Ik dacht dus dat My old ass een luchtige comedy was, en daardoor ook aardig verrast door de emotionele lading op het eind. :joy: Wel een onverwachte aanrader inderdaad!

3 likes

How to lose a guy in 10 days is een mega knaller joh! Love die film. Zo ontzettend grappig die.

1 like

Heeft iemand I saw the tv glow ook gezien? Ik ben echt benieuwd wat anderen ervan vinden

1 like

Ik heb 'm in het vliegtuig gezien, dus niet in de beste kwaliteit. Keek er erg naar uit, maar ik vond hem dus erg saai? Wel fijne vibe weet ik nog, maar het verhaal deed me weinig. Heb 'm maar 2 sterren gegeven. Benieuwd of jij hem nou juist wel goed vindt of ook niet zo?

1 like

Ja ik weet dus niet zo goed wat ik ervan moet vinden want heb hetzelfde denk ik?

Semi spoiler I saw the tv glow

Ik snap de thematiek en het verhaal, ik snap wat ermee bedoeld wordt en ik vind het qua gevoel wel heel goed gedaan want ik vond het heel akelig aanvoelen en benauwend, maar het “klikte” verder niet ofzo? Misschien is klikte niet het goede woord, meer dat ik het alsnog aanvoelde als een vrij lege film (wat dan waarschijnlijk juist ook weer de bedoeling is)

3 likes

Mijn lijstje!

A Girl Walks Home Alone at Night vond ik echt heel tof, net als Lat Den Ratte Komma In en Humanist Vampire Seeking Consensual Suicidal Person heel endearing, en samen met die twee meteen m’n top 3 vampierfilms.

Ik weet dat veel mensen niet superenthousiast waren over Maxxxine en ik snap opzich wel waarom, niet perse een heel hoogstaande film ofzo maar die verwachting had ik er ook niet bij en vond m wel echt entertaining.

Cocaine Bear vond ik verrassend leuk lol, minder slecht dan ik verwacht had. His Three Daughters had ik vrij willekeurig aangeklikt op Netflix, vooral omdat Natasha Lyonne erin zat, maar vond ik ook echt wel goed. En Rafiki was vrij straightforward qua plot maar wel echt mooi ook!

@Evenveel Ik heb I Saw the TV Glow nog niet gezien maar heb m wel hoog op mn lijstje staan, als ik eraan denk zal ik mn mening ook wel even komen posten hier :grin:

6 likes

Geen grote uitschieters deze maand.

5 likes

Gisteren Conclave gezien en ben erg enthousiast! Het verhaal klinkt niet echt boeiend (paus overlijdt en je volgt een geestelijke welke het conclaaf leidt), maar de (psychologische) ontwikkelingen zijn sterk in de film

4 likes

Een goeie filmmaand! (Beetlejuice beetlejuice paste er niet meer op)

@Neusklem die vond ik ook te gek!

4 likes

Ik zit te wachten tot ie te huren is via Pathé Thuis, maar ik wil hem graag zien! :star_struck:

3 likes

Ik wil m ook graag zien! Vind Ralph Fiennes top. Draait alleen niet hier in de buurt.

1 like

was bijna vergeten mijn lijstje te posten maar gelukkig werd ik eraan herinnerd door de poll in het stel je persoonlijke vraag-topic

the outrun komt wel in mijn top 3 van dit jaar

8 likes

Veel rond de 3 sterren deze maand. Had van Gladiator 2 en Moana 2 meer gehoopt/verwacht maar ze bevestigen helaas allebei het beeld weer dat sequels het zelden halen bij het origineel.

Wel grappig dat meerdere hier dezelfde ervaring hadden bij My Old Ass! Ik dacht ook dat het een luchtige comedy zou zijn, maar hij kwam hard binnen! Het voelt zo nostalgisch en het kwam misschien extra binnen omdat (major spoiler!!) mijn eerste echte verkering ook is overleden (pas na de relatie in dit geval).

Ik had Amélie nog nooit gezien en volgens mij vindt iedereen die erg goed maar ik vond het echt een tegenvaller helaas. 2 andere oudere films die ik wel goed vond waren Ferris Bueller’s day off en A Time to Kill. De laatste wel een beetje white savior film, maar vooral erg leuk om deze sterrencast in hun jongere jaren te zien.

5 likes

Ik wil er niet nog meer woorden aan geven behalve dat My Old Ass echt een mega aanrader is en ik gun iedereen het om die film te zien zonder spoilers!

En als je er over wil praten dan wil ik dat ook.

3 likes

Met welke app (IPhone) houden jullie films en series bij die jullie gezien hebben? Ik zie constant van die afbeeldingen hier voorbij komen, maar ik kom er blijkbaar niet uit met Google :smiling_face_with_tear:

1 like

Letterboxd voor films

3 likes

Letterboxd! Voor films dan, voor series heb ik nog geen prettige app gevonden. Ik hou series zelf wel bij op een website: episodecalendar.com.

3 likes

Letterboxd voor films, Serializd voor series

2 likes

Hahah jullie zijn geweldig, thanks! Ik ga gelijk de app downloaden :grin:

5 likes