Gisteren Conclave gezien en ben erg enthousiast! Het verhaal klinkt niet echt boeiend (paus overlijdt en je volgt een geestelijke welke het conclaaf leidt), maar de (psychologische) ontwikkelingen zijn sterk in de film
Een goeie filmmaand! (Beetlejuice beetlejuice paste er niet meer op)
@Neusklem die vond ik ook te gek!
Ik zit te wachten tot ie te huren is via Pathé Thuis, maar ik wil hem graag zien!
Ik wil m ook graag zien! Vind Ralph Fiennes top. Draait alleen niet hier in de buurt.
was bijna vergeten mijn lijstje te posten maar gelukkig werd ik eraan herinnerd door de poll in het stel je persoonlijke vraag-topic
the outrun komt wel in mijn top 3 van dit jaar
Veel rond de 3 sterren deze maand. Had van Gladiator 2 en Moana 2 meer gehoopt/verwacht maar ze bevestigen helaas allebei het beeld weer dat sequels het zelden halen bij het origineel.
Wel grappig dat meerdere hier dezelfde ervaring hadden bij My Old Ass! Ik dacht ook dat het een luchtige comedy zou zijn, maar hij kwam hard binnen! Het voelt zo nostalgisch en het kwam misschien extra binnen omdat (major spoiler!!) mijn eerste echte verkering ook is overleden (pas na de relatie in dit geval).
Ik had Amélie nog nooit gezien en volgens mij vindt iedereen die erg goed maar ik vond het echt een tegenvaller helaas. 2 andere oudere films die ik wel goed vond waren Ferris Bueller’s day off en A Time to Kill. De laatste wel een beetje white savior film, maar vooral erg leuk om deze sterrencast in hun jongere jaren te zien.
Ik wil er niet nog meer woorden aan geven behalve dat My Old Ass echt een mega aanrader is en ik gun iedereen het om die film te zien zonder spoilers!
En als je er over wil praten dan wil ik dat ook.
Met welke app (IPhone) houden jullie films en series bij die jullie gezien hebben? Ik zie constant van die afbeeldingen hier voorbij komen, maar ik kom er blijkbaar niet uit met Google
Letterboxd voor films
Letterboxd! Voor films dan, voor series heb ik nog geen prettige app gevonden. Ik hou series zelf wel bij op een website: episodecalendar.com.
Letterboxd voor films, Serializd voor series
Hahah jullie zijn geweldig, thanks! Ik ga gelijk de app downloaden
@Evenveel Ik heb I Saw the TV Glow gisteren gekeken en bij mij kwam hij juist heel erg binnen! Vond het echt een heel mooie film, heel verdrietig (moest bijna huilen bij I have a family now en dat heb ik eigenlijk zelden bij films) maar ergens ook hoopgevend. Ik denk wel dat het bijdroeg dat er voor mij best wel wat herkenbare dingen inzaten, kan me voorstellen dat hij minder indruk maakt als je dat niet/minder hebt.
nice! nu ben ik nog nieuwsgieriger, wil 'm ook gaan kijken. ook omdat er hele goede muziek in zit (king woman )
Ja ik wist dat niet van tevoren maar de soundtrack is echt heel goed inderdaad!
Ik heb gisteren Wicked gekeken. Ik heb de musical echt al een paar keer gezien en het verhaal was dus geen verrassing voor mij. Er zijn wel kleine aanpassingen vooral in positieve zin. En net zoals bij boekverfilmingen voelt het soms alsof dingen anders zijn dan ikzelf op basis van de musical bedacht had. Ook vond ik de film echt iets te lang en op sommige momenten erg traag. Maar al met al een hele leuke film en ga hem zeker opnieuw kijken.
Ik heb ook net Wicked gezien en was vooral heel erg fan van de sets en kostuums! Was vooraf sceptisch over de casting van Ariana Grande, maar zij deed het echt uitstekend. Aan Cynthia Erivo heb ik nooit getwijfeld sinds ik haar van The Color Purple ken.
Ik heb Wicked nooit live gezien, maar wel rond mijn 13e/14e heel veel met vriendinnen geluisterd naar het originele cast album en toen al heel enthousiast geweest over de filmplannen in 2007 ofzo. 17 jaar later was het voor mij vooral nostalgie dus, maar wel heel leuk.
Ik dacht “hè, nee joh, is toch 7 en geen 17 jaar later”
Ik ben ook wel benieuwd naar Wicked, maar ga wachten tot hij te streamen is
Eigenlijk wil ik ook wachten tot streamen, want ik heb de blaas van een eekhoorn en ga 3 uur niet volhouden. Maar ben zo benieuwd! Dus zaterdag ga ik toch maar
Ik ben woensdag een beetje in een opwelling naar Wicked gegaan en ik ben eigenlijk wel positief verrast. Ik zit in het tiktok algoritme met al die cringe interviews en daardoor tot de conclusie gekomen dat Ariana niet uit die rol kan komen qua maniertjes, maar ik heb me goed vermaakt. Wist alleen niet dat het part 1 was dus vond sommige dingen wat te lang.