Filmtopic #2

@Evenveel Ik heb I Saw the TV Glow gisteren gekeken en bij mij kwam hij juist heel erg binnen! Vond het echt een heel mooie film, heel verdrietig (moest bijna huilen bij I have a family now en dat heb ik eigenlijk zelden bij films) maar ergens ook hoopgevend. Ik denk wel dat het bijdroeg dat er voor mij best wel wat herkenbare dingen inzaten, kan me voorstellen dat hij minder indruk maakt als je dat niet/minder hebt.

1 like

nice! nu ben ik nog nieuwsgieriger, wil 'm ook gaan kijken. ook omdat er hele goede muziek in zit (king woman :black_heart:)

2 likes

Ja ik wist dat niet van tevoren maar de soundtrack is echt heel goed inderdaad!

2 likes

Ik heb gisteren Wicked gekeken. Ik heb de musical echt al een paar keer gezien en het verhaal was dus geen verrassing voor mij. Er zijn wel kleine aanpassingen vooral in positieve zin. En net zoals bij boekverfilmingen voelt het soms alsof dingen anders zijn dan ikzelf op basis van de musical bedacht had. Ook vond ik de film echt iets te lang en op sommige momenten erg traag. Maar al met al een hele leuke film en ga hem zeker opnieuw kijken.

3 likes

Ik heb ook net Wicked gezien en was vooral heel erg fan van de sets en kostuums! Was vooraf sceptisch over de casting van Ariana Grande, maar zij deed het echt uitstekend. Aan Cynthia Erivo heb ik nooit getwijfeld sinds ik haar van The Color Purple ken.

Ik heb Wicked nooit live gezien, maar wel rond mijn 13e/14e heel veel met vriendinnen geluisterd naar het originele cast album en toen al heel enthousiast geweest over de filmplannen in 2007 ofzo. 17 jaar later was het voor mij vooral nostalgie dus, maar wel heel leuk.

4 likes

Ik dacht “hè, nee joh, is toch 7 en geen 17 jaar later” :cry: :older_woman:t3:

Ik ben ook wel benieuwd naar Wicked, maar ga wachten tot hij te streamen is

2 likes

Eigenlijk wil ik ook wachten tot streamen, want ik heb de blaas van een eekhoorn en ga 3 uur niet volhouden. Maar ben zo benieuwd! Dus zaterdag ga ik toch maar :sweat_smile:

Ik ben woensdag een beetje in een opwelling naar Wicked gegaan en ik ben eigenlijk wel positief verrast. Ik zit in het tiktok algoritme met al die cringe interviews en daardoor tot de conclusie gekomen dat Ariana niet uit die rol kan komen qua maniertjes, maar ik heb me goed vermaakt. Wist alleen niet dat het part 1 was dus vond sommige dingen wat te lang.

Bedankt voor de tip en ik sluit me helemaal aan bij dat je hem gewoon moet gaan kijken!

4 likes

Net Wicked gezien en ik ben echt verrast. Ik ben filmmusical hater nummer 1, maar bij deze film stoorde het niet.
De film duurde idd iets te lang. Je merkt dat de regisseur iets te vaak de onnodige, dramatische pauzes voor reacties in de film gestopt heeft (Marvel doet dit ook bij iedere cameo of quote uit de strips).
En ik ben geen fan van een deel 2. De films worden er langdradig van en je bent de helft al vergeten wanneer deel 2 te zien is. Hopen dat deze film wel op de geplande datum uitkomt en niet, zoals bij de motherfuckers van Sony, opeens de film opnieuw bewerkt moet worden oid.

1 like

Welke (nieuwe) kerstfilm is leuk om te kijken? Ik had hoge verwachtingen van Our Little Secret maar die was zo ruk

Geen aanraders helaas, maar het kan nog slechter! Dus Merry Gentlemen, Hot Frosty en Falling for Christmas hoef je ook niet te proberen, ik vond Our Little Secret zelfs nog de beste uit dit rijtje :sweat_smile:

5 likes

Oh ja Falling For Christmas was ook verschrikkelijk idd, ik trap telkens in die Lindsay Lohan scam maar het had gewoon bij Mean Girls moeten blijven

3 likes

Ik vond die ‘t was the Christmas text ofzo best oke!!

4 likes

The nutcracker vond ik ook niks en heb ik zelfs af gezet

2 likes

Meet Me Next Christmas was pas kut. Werd er gewoon agressief van.

1 like

Haha daar was ik gister ook aan begonnen maar na een kwartier afgezet

2 likes

Ik vond A Biltmore Christmas wel erg leuk. Is niet helemaal nieuw, komt namelijk uit 2023, maar staat pas net op Videoland

5 likes

Bij de supermarkt kwam ik een puzzelboek tegen met het onderwerp films. Er staan hele leuke puzzels in en met veel verschillende thema’s en vragen. Ik vind hem wel een beetje duur maar van wat ik zo snel zie is dat het wel waard.

https://www.denksport.com/puzzel/varia/quiz-puzzelen

4 likes

Ja leuk, ik koop deze vaak! Ze hebben vaak ook een top 2000 variant en iets met sport en dieren

2 likes