Haha leuk, lekker doen!
Dacht eraan morgen te gaan maar ben nu twijfel ik haha
Hier nog 1 die meermaals naar Wicked is gegaan
eerst alleen en gisteren met vrienden. Heerlijke film
Ik ben vandaag naar Better Man geweest en had echt nul verwachtingen, want ben niet echt een Robbie Williams fan en had mijn bedenkingen bij die aap. Maaarrr, ik was best aangenaam verrast eigenlijk. Vermakelijk, grappige, en ook emo momenten (ben sowieso een sucker voor alles met oma’s), die aap werkte ook wel gewoon en de muziek werkte ook goed erbij. Geen idee hoe waarheidsgetrouw het allemaal is natuurlijk, maar ja dat boeide me ook niet echt. Verwacht niet een heel diep verhaal, maar let him entertain you (hehe).
Ik was naar Nosferatu en ik vond het niet zo boeiend! Beetje flauw verhaal, de acties van Thomas waren in het begin een beetje onnavolgbaar en ik vond het een vrij voorspelbare film. De effecten of manier van filmen waren voor mij ook niet denderend, het was niet spannend of eng. Ik vond Lily-Rose Depp goed gecast en onze lieve ouwe Dafoe trekt het verhaal een beetje recht, maar verder… klein dompertje!
Edit: geen plot spoiler maar wel mening
Wat zijn jullie favorieten van de films die je hebt gezien in 2024? En wat de slechts? Naar welke films kijk je uit in 2025?
De leukste verassing vond ik Desperatly seeking Suzan. Daar had ik lage verwachtingen van maar dat was niet terecht. Ik vind the fall guy ook een erg leuke film om vaker te zien.
De allerslechtste film die ik heb gezien was the vampire academy.
Verder heb ik niet heel veel films in de bioscoop gezien maar mijn favoriete film die ik heb gezien in de bioscoop was denk ik de vierde film van de hongerspelen. Niet de beste film uit de serie maar wel tof om gezien te hebben op het grote scherm. Ik vind het nog steeds jammer dat ik niet naar een marathon gegaan ben want ik had alle films wel weer eens in de bioscoop willen zien. De films zijn thuis ook goed maar de bioscoop geeft wel net wat extra’s.
Ik vond the holdovers, inside out 2 en how to make millions before grandma die ook leuk.
Ik kan niet echt films bedenken die in 2025 uit komen waar ik naar uit kijk. Wel ben ik van plan om meer films te gaan kijken die zijn uitgebracht in de jaren 80 en 90.
Mijn favoriete films waren Inside Out 2 en The Wild Robot (beiden in de bios gezien).
De slechtste film die ik afgelopen jaar heb gezien was Dorst, een Nederlandse film die ik denk ik op Videoland heb gezien. Wat een draak van een film. Simone Kleinsma’s acteerwerk was het enige dat goed was maar dat kon de film niet redden.
Oudere film die ik onlangs herbekeken heb op dvd is One Hour Photo, één van mijn favorieten. Cinematografisch gezien echt een pareltje, zulke mooie kleuren, dialogen, muziek, echt fantastisch. Wel een triest verhaal.
Mijn favoriete films van de tweede helft van het jaar waren Problemista , Cloud en Sing Sing . Maar voor 2024 staat Perfect Days bovenaan als mijn absolute favoriet.
Vond Anora een verrassing want ik had een hele andere soort film verwacht.
Er zijn nog een paar films uit 2024 die ik graag wil zien, zoals Nosferatu en A Real Pain . Voor 2025 kijk ik erg uit naar:
- Father, Mother, Sister, Brother van Jim Jarmusch
- 28 Years Later van Danny Boyle
- Sinners van Ryan Coogler
- Mickey 17 van Bong Joon-ho
Civil War was de niet de slechtste, maar viel me echt tegen. Misschien kwam dat door de hype, of omdat ik iets heel anders had verwacht van Alex Garland.
Staat in de spoiler je mening of ook spoilers over het plot? Ben heel benieuwd naar je mening maar moet hem zelf nog zien.
Beste wat ik dit jaar heb gezien is denk ik Aftersun. Ik vond NOPE ook tof en Alien: romulus ook een leuke film echt zo’n vanouds entertaining film. Four weddings and a funeral heb ik dit jaar voor het eerst gezien en die vond ik ook heel leuk.
Slechtste Roadhouse en Wedding Crashers echt vreselijk. Ook niet “grappig slecht” maar gewoon kut.
Dit heb ik nog gekeken in December.
Ik vond Trap dus wel leuk slecht ofzo, nog best een entertaining film voor alle slechte reviews. Maar ik heb me eerder ook goed vermaakt met Old bijvoorbeeld.
No exit wel een vermakelijke film, niet mega spannend en het vliegt enigszins uit de bocht met twists maar niet erg.
The Substance vond ik een goede film (Vond het vooral geniaal hoe het uit de hand liep en bloed alle kanten opspoot toen het monster op het podium stond) maar ik “miste” ook iets ofzo? Misschien ook door de hype eromheen, het is gewoon een goede film maar ik was totaal niet verrast door wat er gebeurde omdat het al lang en breed duidelijk was wat er ongeveer zou gaan gebeuren. Soms lag het er ook iets te dik bovenop bijvoorbeeld dat ze die arts tegenkwam die haar the substance had aangeraden, volgens mij met zo’n hele duidelijke verwijzing/flashback terwijl als dat vager was geweest je er zelf ook wel achter had kunnen komen Nou ja verwachting vs. realiteit denk ik?
Ik kijk eigenlijk niet heel veel films, pas sinds de zomer ben ik terug iets actiever met er te kijken
Mijn favorieten van 2024 zijn sowieso Challengers en Wicked! Ik denk nog regelmatig terug aan Challengers, ik blijf het een fascinerend idee vrinden en grap nog regelmatig met een vriend over Zendaya als tennissexual haha. Wicked is natuurlijk gewoon fantastisch op alle vlakken, als ze een klein beetje hadden kunnen knippen zodat er iets minder meandering is in het midden zou het een 5/5 zijn.
Mijn minst favoriete kijk van het jaar was Looking, ik vond de serie al niet geweldig maar vond het wel belangrijk om te kijken maar voor mijn gevoel is het gewoon twee uur niets om te eindigen alsof het een disneysprookje is.
Voor 2025 kijk ik vooral uit naar Maria!
Oja Challengers vond ik ook top! De soundtrack ook geweldig
Oh ja sorry alleen mijn mening! Zal het er even bijzetten
Mijn favorieten van dit jaar: All of us strangers, Wicked, My favourite cake, How to make millions before grandma dies en Anora! ![]()
Slechtste films (die ik in de bios heb gezien): Megalopolis en Waarom Wettelen.
Is er een chille manier om (tegen betaling) films te zien? Die bijvoorbeeld in filmhuizen draaien of daar net uit zijn? Ik kijk bijna nooit films/series en heb dus altijd Max 1 streaming dienst tegelijkertijd, nu is dat hbo Max ivm euphoria. Ik ga graag naar de film maar in praktijk komt het er vaak niet van/zijn de tijden kut etc (woon nu ook niet meer in de buurt van een filmhuis). Ik vind het prima om een paar euro te betalen per film, maar weet niet goed waar?
Ik ken op zich Pathé thuis wel maar ik denk dat het aanbod daar niet is wat ik zoek (lol heb nog niet gekeken maar ik ga/ging nooit naar Pathé).
Ik zou picl eens bekijken
Ik vind Mubi heel fijn!
Mubi is ook een streamingdienst met abonnement toch? Of vergis ik mij
@Luzarl picl lijkt inderdaad wel op wat ik zoek!
Sorry ik kan niet lezen haha.
Mijn favoriete films van het jaar:
Anora, Challengers, Flow, Anatomy of a Fall, Poor Things, Past Lives en Saltburn!
Hier nog mijn lijstje van December:
Ik heb Flow in de bioscoop gezien (ga ik normaal niet heen) en dat was echt een ervaring <3
It Ends With Us heb ik puur gekeken door alle drama eromheen maar was echt zooo slecht.