Filmtopic #2

Mijn favoriete films van de tweede helft van het jaar waren Problemista , Cloud en Sing Sing . Maar voor 2024 staat Perfect Days bovenaan als mijn absolute favoriet.

Vond Anora een verrassing want ik had een hele andere soort film verwacht.

Er zijn nog een paar films uit 2024 die ik graag wil zien, zoals Nosferatu en A Real Pain . Voor 2025 kijk ik erg uit naar:

• Father, Mother, Sister, Brother van Jim Jarmusch
  • 28 Years Later van Danny Boyle
  • Sinners van Ryan Coogler
  • Mickey 17 van Bong Joon-ho

Civil War was de niet de slechtste, maar viel me echt tegen. Misschien kwam dat door de hype, of omdat ik iets heel anders had verwacht van Alex Garland.

3 likes

Staat in de spoiler je mening of ook spoilers over het plot? Ben heel benieuwd naar je mening maar moet hem zelf nog zien.

2 likes

Films van december!

4 likes

Beste wat ik dit jaar heb gezien is denk ik Aftersun. Ik vond NOPE ook tof en Alien: romulus ook een leuke film echt zo’n vanouds entertaining film. Four weddings and a funeral heb ik dit jaar voor het eerst gezien en die vond ik ook heel leuk.

Slechtste Roadhouse en Wedding Crashers echt vreselijk. Ook niet “grappig slecht” maar gewoon kut.

Dit heb ik nog gekeken in December.
Ik vond Trap dus wel leuk slecht ofzo, nog best een entertaining film voor alle slechte reviews. Maar ik heb me eerder ook goed vermaakt met Old bijvoorbeeld.

No exit wel een vermakelijke film, niet mega spannend en het vliegt enigszins uit de bocht met twists maar niet erg.

The Substance vond ik een goede film (Vond het vooral geniaal hoe het uit de hand liep en bloed alle kanten opspoot toen het monster op het podium stond) maar ik “miste” ook iets ofzo? Misschien ook door de hype eromheen, het is gewoon een goede film maar ik was totaal niet verrast door wat er gebeurde omdat het al lang en breed duidelijk was wat er ongeveer zou gaan gebeuren. Soms lag het er ook iets te dik bovenop bijvoorbeeld dat ze die arts tegenkwam die haar the substance had aangeraden, volgens mij met zo’n hele duidelijke verwijzing/flashback terwijl als dat vager was geweest je er zelf ook wel achter had kunnen komen Nou ja verwachting vs. realiteit denk ik?

5 likes

Ik kijk eigenlijk niet heel veel films, pas sinds de zomer ben ik terug iets actiever met er te kijken

Mijn favorieten van 2024 zijn sowieso Challengers en Wicked! Ik denk nog regelmatig terug aan Challengers, ik blijf het een fascinerend idee vrinden en grap nog regelmatig met een vriend over Zendaya als tennissexual haha. Wicked is natuurlijk gewoon fantastisch op alle vlakken, als ze een klein beetje hadden kunnen knippen zodat er iets minder meandering is in het midden zou het een 5/5 zijn.

Mijn minst favoriete kijk van het jaar was Looking, ik vond de serie al niet geweldig maar vond het wel belangrijk om te kijken maar voor mijn gevoel is het gewoon twee uur niets om te eindigen alsof het een disneysprookje is.

Voor 2025 kijk ik vooral uit naar Maria!

3 likes

Oja Challengers vond ik ook top! De soundtrack ook geweldig

7 likes

Oh ja sorry alleen mijn mening! Zal het er even bijzetten

4 likes

Mijn favorieten van dit jaar: All of us strangers, Wicked, My favourite cake, How to make millions before grandma dies en Anora! :heart:
Slechtste films (die ik in de bios heb gezien): Megalopolis en Waarom Wettelen.

5 likes

Is er een chille manier om (tegen betaling) films te zien? Die bijvoorbeeld in filmhuizen draaien of daar net uit zijn? Ik kijk bijna nooit films/series en heb dus altijd Max 1 streaming dienst tegelijkertijd, nu is dat hbo Max ivm euphoria. Ik ga graag naar de film maar in praktijk komt het er vaak niet van/zijn de tijden kut etc (woon nu ook niet meer in de buurt van een filmhuis). Ik vind het prima om een paar euro te betalen per film, maar weet niet goed waar?

Ik ken op zich Pathé thuis wel maar ik denk dat het aanbod daar niet is wat ik zoek (lol heb nog niet gekeken maar ik ga/ging nooit naar Pathé).

Ik zou picl eens bekijken

6 likes

Ik vind Mubi heel fijn!

3 likes

Mubi is ook een streamingdienst met abonnement toch? Of vergis ik mij

@Luzarl picl lijkt inderdaad wel op wat ik zoek!

2 likes

Sorry ik kan niet lezen haha.

1 like

Mijn favoriete films van het jaar:
Anora, Challengers, Flow, Anatomy of a Fall, Poor Things, Past Lives en Saltburn!

Hier nog mijn lijstje van December:

Ik heb Flow in de bioscoop gezien (ga ik normaal niet heen) en dat was echt een ervaring <3
It Ends With Us heb ik puur gekeken door alle drama eromheen maar was echt zooo slecht.

5 likes

M’n favorieten van dit jaar:

De slechtste film die ik zag was Tarot (horrorfilm).

In 2025 kijk ik erg uit naar:
-Babygirl (oke hij draait al maar is nog niet officieel uit en moet hem nog gaan kijken)
-Wicked pt2!!! Zin in
-Jurassic World Rebirth: dino’s én Jonathan Bailey? 🥹
-28 years later
-Snow White
-Companion
-Mickey17 (van Bong Joon-ho)

6 likes

Mijn best beoordeelde film die ik heb gekeken dit jaar:
The hunger games: the ballad of songbirds and snakes.

Dit is mijn december gekeken:

5 likes

Ik ga morgen naar de film en de opties zijn babygirl of de nieuwe Pedro Almodovar (the room next door).
Wat zouden jullie doen?

• Babygirl
  • The room next door

0 stemmers

3 likes

Mijn december + een paar kerstfilms van de maand ervoor.

Sing Sing en Didi waren favoriet in december.

Anora en Cloud ook, vond deze twee companion films waar iedereen elkaar gebruikt.

4 likes

Mijn december in films. Absolute topmaand wat betreft aantal, namelijk 22. Ik had eind november Deadpool & Wolverine gekeken en n.a.v. daarvan ben ik alle X-men films nog eens gaan kijken. Ik kwam er namelijk achter dat ik die niet allemaal had gezien.

4 likes

Wat zijn jullie favorieten van de films die je hebt gezien in 2024?
Anora (Sean Baker), Bird (Andrea Arnold), Kneecap (Rich Peppiatt)

En wat de slechtste?
Volgens mij ben ik met deze mening in de minderheid, maar ik vond My Old Ass (Megan Park) echt heel slecht.

Naar welke films kijk je uit in 2025?

• Queer (Luca Guadagnino)
  • The Brutalist (Brady Corbet)
  • Parthenope (Paolo Sorrentino)
  • Mickey 17 (Bong Joon-ho)
  • The Second Act (Quentin Dupieux)
  • 28 Years Later (Danny Boyle)
3 likes