Filmtopic #2

Neeeee! Het is echt niet erg om een IP te laten voor wat het is :sob:

Hahaha I know het kan allemaal nooit tippen aan Jurassic Park maar alle dinofilms zijn echt mijn guilty pleasure, hoe commercieel en moneygrabberig het ook allemaal is.

4 likes

Mijn favorieten:

• Carry on
  • Red One
  • Beetlejuice Beetlejuice
  • Abigail

Minst favoriet:

• It Ends With Us (vond het boek gewoon simpelweg beter.

Oudere favorieten:

• A Muppets Christmas Carrol, die kijk ik ieder jaar weer.
  • Love Actually
  • Freddy vs Jason
5 likes

Babygirl is compleet uitverkocht (om 11.15 nota bene), dus het wordt toch the room next door :sweat_smile: alsnog erg veel zin in.

1 like

Ik ben net terug van nosferatu en ik vond het echt fucking geweldig :star_struck:
Ik vond het ook oprecht spannend, dat heb ik niet zo vaak

Ga btw stuk om m’n vriend die tijdens de film ineens zei “is die man
 de stem van Salvage hunters” en het ook echt zo is

10 likes

Zal ik naar Flow of Small things like these? Babygirl draait hier pas volgend weekend, daar wil ik ook heen.

Vind Small Things Like This mooi! Wel somber.

2 likes

Dit jaar maar weinig films gezien, dus niet veel favorieten helaas. Heb sowieso het idee dat er weinig uitkomt wat echt 10/10 is
 kan de laatste keer dat ik echt hyped de bios uitliep niet meer herinneren

Favorieten:

• Dune Part Two
  • Carry On (voornamelijk omdat het echt een verassing was, had een slechte kerstfilm verwacht)

Favorieten oude films die ik nog niet had gezien:

• The Dark Knight
  • Gladiator

Minst favorieten:

• After Ever Happy
  • Mean Girls (de nieuwe)
  • Aqua Man 2

Waar ik in 2025 naar uit kijk:

• In the Grey
  • Captain America en Thunderbolts (gematigd enthousiast wel gezien Marvel na End Game geen echt fantastische film meer heeft uitgebracht)
  • Mad About the Boy (Bridget Jones is echt een guilty pleasure voor mij)
  • Mickey 17
  • Mission Impossible: The Final Reckoning
  • Ballerina
  • Jurassic World Rebirth
  • Zootopia 2
7 likes

Heb besloten naar allebei te gaan ; vandaag small things, zondag flow. Maximaal die vakantie benutten haha.

3 likes

December was best wel een goede filmmaand!

The Outrun vond ik echt heel mooi, wat mij betreft een aanrader. I Saw The TV Glow vond ik ook heel goed en They Cloned Tyrone ook. Verrassing van de maand was Hot Frosty, had 'm slecht-slecht verwacht maar vond 'm eigenlijk wel heel leuk. Wicked Little Letters ook erg leuk, Inside Out 2 had ik eigenlijk net iets meer van verwacht en Challengers vond ik wel echt goed maar niet zĂł dat hij me nou heel erg bij gaat blijven denk ik.

Grootste favorieten van het jaar die me, los van hoeveel sterren ik ze na het kijken heb geveven, ook echt zijn bijgebleven, per categorie:

Mooi/emotioneel/dromerig:

• Aftersun
  • The Outrun

Chaotisch:

• Shiva Baby
  • Kajillionaire

Queer:

• Love Lies Bleeding
  • I Saw the TV Glow

Nederlandse folk horror:

• Witte Wieven
  • Moloch

En in mijn lievelingscategorie, endearing vampierfilms:

• Humanist Vampire Seeking Consenting Suicidal Person
  • A Girl Walks Home Alone at Night

En films waar ik naar uitkijk: ik weet eigenlijk alleen dat ik naar Nosferatu en Anora wil, verder ben ik echt een beetje out of the loop qua wat er uit gaat komen momenteel. Edit: oh ja Queer van Luca Guadagnino ben ik ook heel benieuwd naar!

6 likes

Ik was vandaag naar Babygirl en ik ben echt underwhelmed. Het was saai?

2 likes

Ik ben vanavond ook naar Babygirl geweest en vond het een mooie film. Ik vind dat de vrouwelijke seksualiteit heel mooi wordt weergegeven. Vond de seksuele scenes heel echt, kwetsbaar en rauw vertaald. Ook herkenning gezien. Echt mooi gedaan!

3 likes

mijn films van december én 5 sterren voor babygirl gisteren :hot_face:

zometeen naar nosferatu, ben benieuwd

3 likes

Hey jij bent ook naar dikkie dik geweest

1 like

jazeker, heb de liedjes nog in mijn hoofd

1 like

Schattig he
Kan er echt van genieten soms :grin:

3 likes

Bet The Six Triple Eight op Netflix gekeken en vond het echt een hele goede film! Gaat over de enige vrouwelijke volledig zwarte Amerikaanse unit in het Amerikaanse leger ten tijde van de Tweede Wereldoorlog.

7 likes

Ik zie best regelmatig operas die dan in de bios te zien zijn - iemand daar als eens heen geweest?

Ben trouwens ook naar babygirl geweest en heb echt smakelijk gelachen. Ga iemand ook gwn een x een glas melk sturen als power play lol.

1 like

Ik ben gisteren naar Nosferatu geweest en vond m goed! Niet m’n favoriete Eggers en misschien een beetje draggy in het midden maar alsnog wel echt een goede film wat mij betreft. Ik was eigenlijk van plan om de 1922 versie van tevoren nog te kijken maar dat kwam er niet meer van, hoop dat ik daar ergens deze week tijd voor kan vinden

3 likes

Grappig dat je dat zegt. Ik heb toevallig van de week eens erop geklikt omdat ik overtuigd was dat precies niemand daar naar toe gaat. Maar voor in maart 2025 was de halve zaal al geboekt :stuck_out_tongue_closed_eyes: ik denk een heel klein selectief vast clubje oid. Ben ook benieuwd of iemand van hier er naar toe gaat

Vanavond ga ik naar Anora! Als een aasgier heb ik daar bovenop gezeten omdat mijn Pathé echt super slechte programmering heeft. Meteen gereserveerd ook. Zonder daadwerkelijk te kijken of ik kon of niet :laughing: heel veel zin in!

En ben ook erg benieuwd naar die nieuwe film met Florence Pugh

2 likes