Filmtopic #2

Haha ik werkte vroeger in Tuschinski, en aan het begin van het seizoen kochten mensen soms voor honderden euro’s aan kaartjes voor die opera’s, die gingen ze allemaal af. Waren ook fijne avonden om bij de garderobe te staan, lekker veel fooi :grimacing:

1 like

Oh meen je!!! Ja het lijkt me juist net niks, juist de 3d dynamiek van in een zaal zitten en naar het podium kijken met live muziek maakt het waard om naar het toneel/opera te gaan ipv… opnames op doek.

1 like

Is vaak niet in de buurt of in het land en 10 x duurder …

1 like

Ik heb nog nooit een opera in de bioscoop gezien maar ik ben wel eens naar andere rieu geweest en dat was leuk. Het voelt als een echt concert alleen dan met super goed zicht! Ik heb de film van de eras tour ook in de bioscoop gezien en dat was ook alsof je er bij was! Thuis heb ik wel eens ballet gekeken, dat is ook mooi. Ik denk dat een opera ook wel gaaf is! Ik heb er wel eens naar gekeken maar dan kon ik niet of was het uitverkocht. Dit was dan trouwens een live uitzending in de bioscoop.

Over 2 weken komt de nieuwe Paddington uit en ik heb er zooooo’n zin in. Paddington 1 en 2 zijn echt mijn favo films en Pathe draait ze nog een keer voordat 3 uitkomt. Dus heb al gereserveerd voor 1 en 2 samen met m’n vriend. Hij is helemaal Paddington fan geworden door mij haha

12 likes

Ik had vaak dat als ik een film wilde kijken ik maar eindeloos lang door de streamingdiensten zat te (doom)scrollen en dat ik dan uiteindelijk alsnog niets keek, dus ik heb een rad gemaakt met alle films uit mijn watchlist van Letterboxd met als voorwaarde dat ze te zien zijn op één van mijn beschikbare streamingdiensten haha. Werkt tot nu toe goed, begin gewoon zonder nadenken of twijfel aan de film. Gekeken films verwijder ik uit het rad of ik vervang de titel door een andere! Heb al vier films op deze manier gekeken. :nerd_face:

Zoek alleen nog wat aanraders voor HBO of Prime, zodat ik wat optimaler gebruik maak van al mijn abonnementen haha. Dus als iemand nog tips heeft?

19 likes

Wat een goed idee! Misschien dat ik dit ook maar eens moet doen binnenkort.

HBO vind ik nooit zo heel spannend qua films maar als je ze nog niet gezien hebt: Parasite, Bodies Bodies Bodies, Seven, en Triangle of Sadness.

Voor Prime gebruik ik altijd het account van mijn vriend en daar heb ik zelf de inlog niet van maar volgens mij staat daar best veel op, als ik eraan denk kom ik vanavond posten wat ik daar nog op m’n watchlist heb staan

2 likes

Ik heb Bodies Bodies Bodies, Triangle of Sadness en Se7en (Die bedoel je denk ik? Die moet ik ook nog altijd zien, was hem helemaal vergeten haha) alvast toegevoegd en dan wacht ik voor Prime nog even af. :nerd_face: Dankjewel!

Ik gebruik de app Spin The Wheel trouwens!

2 likes

Wat cool! Kun je die apps met elkaar linken dan, of heb je alle titels zelf toegevoegd? Daar is mijn watchlist te lang voor :sweat_smile: maar vind dit een heel leuk idee tegen twijfelen en zoeken!

1 like

Dat zou helemaal fantastisch zijn, maar ik heb ze inderdaad handmatig toegevoegd hahaha

1 like

Oh oeps, ja die bedoel ik inderdaad! Ik heb 'm heel lang geleden gezien dus durf er eigenlijk niet zo veel meer over te zeggen maar weet nog wel dat ik 'm destijds wel echt goed vond

1 like

Oh super leuk! Jammer dat het wel veel tijd kost om handmatig toe te voegen en ik heb ook zo vaak dat er iets op m’n watchlist weer van die streamingdiensten af is. Maar goed misschien wel leuk om de watchlist kort en écht watchable te maken op deze manier.

2 likes

Je kunt je watchlist wel op Shuffle zetten. Dus dan zou je kunnen filteren op je streamingsdienst(en) en vervolgens sorteren op “Shuffle” en dan met jezelf afspreken dat je de eerste optie gaat kijken. Dan hoef je ook niks met een aparte app te doen!

3 likes

Oh wow dit had me veel werk kunnen besparen :joy: Wist helemaal niet van die functie af, wat tof!

3 likes

Nog een tip: als je Pro/Patron member bent, kun je ook makkelijk zien welke films op welk platform beschikbaar zijn.

1 like

Ja heel handig, kan de gratis versie ook gelukkig! Bij sommige films staat het niet, maar dan heb ik de app Just Watch nog haha.

1 like

Dat is al chill! Maar dan moet je nog steeds per film checken of ie ergens te zien is. Ik kan een lijst/pagina/watchlist filteren op een bepaalde service. Dus via de homepagina van Letterboxd kan ik in 1x alles zien wat er nu op bv Disney staat.

2 likes

Gisteren naar ‘Babygirl’ geweest, ik was wel erg benieuwd. Hele zaal zat vol en bijna alleen maar boomers haha love it. Ik vond het een goeie film! Maar niet echt origineel. Voelde een beetje alsof ik hem al een keer had gezien zeg maar. Wel steengoeie cast uiteraard. Opzich wel de moeite waard maar ik ben niet omver geblazen ofzo.

Wtf waarom wist ik dit niet?! Geweldig!

Whooo!

10 likes