Filmtopic #2

Bij mij heeft hij dus als kind zijnde helemaal geen indruk gemaakt! Ik denk in alle eerlijkheid omdat ik hem niet volledig begreep en wat te jong was! Ik kijk er ontzettend naar uit!

Mijn lievelings maandagavond besteding is door de Pathé app struinen op zoek pareltjes (met name arthouse films waar ik goede verhalen over heb gehoord, maar welke minimaal in mijn bios draaien) en daar kaartjes voor scoren!! Net weer 3 films gereserveerd: se7en, the brutalist en een sneak night!

Ooh ik ben ook zo benieuwd naar The Brutalist! Die staat echt hoog op de Oscars lijst

3 likes

Whoops ik was dit helemaal vergeten! Maar deze films heb ik nog op mn watchlist op Prime:
The Iron Claw, Past Lives, Sweet Dreams, Dream Scenario, The Green Knight, After Yang, The Whale, The Blair Witch Project, A Bigger Splash, en Promising Young Woman

En Prime aanraders als je ze nog niet gezien hebt: Requiem for a Dream, Memento, Hardcore Never Dies, Suspiria, American Psycho, X, Challengers, Blue Velvet, Superbad, Blackkklansman, The Lighthouse, Girl Interrupted, en volgens mij staat zo’n beetje alles van Tarantino er ook op

3 likes

Gisteren eindelijk Heretic gezien. Ik vond het wel echt een vermakelijke film. Hugh Grant speelt zijn rol wel goed, alleen had ik achteraf best wel wat vragen nog.

Geeft niks hoor, ik was het ook al weer vergeten. :joy: Dankjewel! Aantal films al gezien, maar genoeg ook nog niet.

2 likes

Vandaag om 14:30 uur zijn na 2 keer uitstellen dan eindelijk de Oscar nominaties, ben zo benieuwd!

Wie gaat er kijken?

• Ik kijk de stream om 14:30
  • Ik check het later wel

0 stemmers

1 like
1 like

Gisteren Better Man gezien. Ik dacht van tevoren dat een cgi-aap een gimmick zou zijn, maar het past echt goed bij het magisch realisme van het verhaal. Het ene moment was het meer meeslepend, omdat het een aap was en op andere momenten had je gepaste afstand. Ook tof om te zien dat Robbie Williams zichzelf niet spaarde ondanks dat hij een van de producers is. Ik was echt positief verrast.

3 likes

Ik zag dat hij niet zelf de liedjes heeft ingezongen en toen was ik wel teleurgesteld! Heb de film niet gezien, was dat duidelijk tijdens de film?

Wat een random tijd :face_with_raised_eyebrow:
Het was voor mij om 5:30 ‘s ochtends

1 like

Misschien doen ze dat als “gebaar” naar Europa :sweat_smile: De echte Oscars zijn voor ons hier in NL van zondag op maandagnacht, van 2 tot 5 ongeveer.

Ja vroeger bleef ik dan altijd wakker om het live te kijken! Gelukkig hoeft dat nu niet meer, maar de nominaties zijn normaal ook op een later tijdstip haha snap niks van deze tijd maar wel chill voor jullie :joy:

2 likes

Hoe bedoel je? Sommige liedjes werden door zijn personage gezongen (hij als kind bijvoorbeeld). Ik vond het iig niet opvallend en de nieuwe mixes best leuk

2 likes

Heb net de Nederlandse short film die is genomineerd voor een Oscar gekeken: Ik ben geen robot. Erg leuk gedaan, vond het net een Black Mirror aflevering. Ben benieuwd of ze gaan winnen, zou tof zijn!

Kon hem eerst lastig vinden, dus mochten meer hem willen zien, hij is hier te bekijken: Watch The Surreal Identity Crisis of “I’m Not a Robot” | The Screening Room | The New Yorker

5 likes

Ik heb begrepen dat dat zo is omdat de film zich veel eerder in zijn leven afspeelt en zijn stem toen nog veel hoger was, dus dat zijn eigen huidige stem niet passend was

1 like

Leuke short inderdaad! Wat mij betreft net wat te weinig verhaal/inhoud/spanning voor een short. Maar als ze hiermee verder gaat en er een featurefilm van gaat maken, lijkt het me zeker leuk om die te kijken.

Heb je eventueel ook andere shorts kunnen vinden? Meestal zijn die online niet echt te zien, pas na de Oscars of alleen in de bios.

2 likes

Eens hoor! Heb naar de rest niet gezocht (nog) eigenlijk, misschien doe ik dat later nog. Als ze al vindbaar zijn idd. Eerst alle genomineerde feature films aan het kijken!

2 likes

Ik heb net even gekeken, A Lien en The Last Ranger zijn in ieder geval te kijken :blush:

Ah ja, ik ben door de feature films heen. Wat ik nog niet heb gezien is ook nog niet uit. Wat hebben jullie al gezien?

• Anora
  • The Brutalist
  • A Complete Unknown
  • Conclave
  • Dune: Part Two
  • Emilia Pérez
  • I’m Still Here
  • Nickel Boys
  • The Substance
  • Wicked

0 stemmers

2 likes

De helft ken ik ook gewoon niet? En waarom wordt Emilia Pérez zo gehyped? Ik ken het alleen van die meme

1 like

Nice! Wat vond jij van Emilia Perez? Ik vind het zo gek dat hij op letterboxd vrij negatieve reacties krijgt/lage beoordeling, maar voor ongeveer alles wordt genomineerd. Daardoor had ik niet zo’n zin meer om te kijken, maar ga het toch maar doen. Is het de moeite?

1 like