Filmtopic #2

Pluspunt: Zoe Saldaña verdient wat mij betreft de Oscar voor Supporting Actress. (Al vind ik het wel gek dat ze als supporting wordt genoemd, want eigenlijk heeft ze de hoofdrol).

Maar voor de rest: ik knapte best af op de combi full on musical met een serieus verhaal dat ook eigenlijk nergens op slaat. Nou ben ik sowieso niet super fan van musicals, maar bij iets als Wicked of Disney animatie films, is er een voelbare opbouw naar een liedje en vormt het een geheel. Bij Emilia Perez werd de film wat mij betreft steeds onderbroken door een liedje. Zit je net in een serieuze scene, verandert de hele vibe.

Dus nee, al met al snap ik de hype niet. En dit is nog het topje van de ijsberg, want je kan het nog verder analyseren m.b.t. het transgender thema, de representatie van de Mexicaanse cultuur, etc.

2 likes

Ik vind het jammer dat Pathé geen Oscar thema weken heeft oid! Ik vind dat ze bv daar in de Pride month best goed op in spelen, maar ik zou 100% nog naar films gaan welke wel genomineerd zijn, maar welke ik nog niet heb gezien. Bv die Emilia Perez

3 likes

Dan heb je geluk, want ze doen op 2 maart een Oscar dag haha

5 likes

Ik heb gister Emilia Perez gekeken en ik kan echt niet geloven dat dit voor zo veel oscars is genomineerd? Ik vond alles zo cringe en lachwekkend en de verhaallijn ook echt mega matig

Vooral dat liedje dat viral gaat op insta over man to woman woman to man mammoplasty blabla omg ik kan gewoon niet geloven dat dit echt oscarwaardig is hahah, bijna schoolmusical level

7 likes

Ja ik lees dit bijna overal online! Heb het zelf niet gezien, maar misschien juist omdat het zo absurdistisch / cringe is? Ik heb de trailer gezien en dat was genoeg :flushed:

Heb Nightbitch gekeken en vond hem erg leuk, vooral als moeder zijnde. Het slaaptekort, de rollercoaster van emoties, je eigen identiteit opnieuw vinden na een kind, waren heel mooi gedaan. Helaas geen Oscarwaardige film (geef Amy Adams nou een keer een Oscar!), maar wel vermakelijk. Staat op Disney+.

2 likes

Als jullie je ooit vervelen dan raad ik tv-films uit de jaren 80 aan. Lekker cozy en best goede kwaliteit!
Heb vandaag The Scarlett O’Hara War gekeken. Super interessant, laat zien hoe Hollywood in de jaren 30 was en heel veel feiten klopten ook.

3 likes

ik kijk zo’n fijne film, little forest (summer, autumn), op dailymotion. lekker langzaam en introspectief, je ziet de hoofdpersoon (jonge vrouw in Japan) vooral gewoon zelfvoorzienend leven (vooral werken op het land en eten maken) op een rustige plek en een beetje mijmeren over het leven en herinneringen. er is nog een tweede deel, little forest winter, spring, en er is ook een koreaanse versie die gewoon little forest heet. gebaseerd op een manga.
echt perfect voor een winterdip en een overspoeld stadshoofd :white_heart:

5 likes

Gisteren Flow gezien, zo leuk. Ook echt de moeite waard om op groot scherm te zien! Goeie muziek ook. Ik ben wel nog steeds een beetje confused of het nu meer geschikt is voor kinderen of voor volwassenen maar dat het een beetje op de rand balanceert is wel boeiend. En geen pratende dieren, big plus.

12 likes

Lijkt me een aparte film maar ik vind Kristen Stewart een hele goede actrice en ze kiest vaak goede films uit dus ik ga deze zeker kijken.

4 likes

Dan is carnaval :cry:

1 like

Vanavond naar Companion. Zo’n zin in! Wou er al heen sinds ik de teaser zag. Heeft nu een 7.4 op imdb, can’t wait om mijn girlcrush Sophie Thatcher te zien :heart_eyes:

3 likes

Ik heb Yellowjackets nooit gezien, idd sinds Heretic pas maar denk dat we nog veel van haar gaan horen. Ben benieuwd wat we ervan gaan vinden vanavond :grin:

1 like

Veel films gezien afgelopen maand! Ik ben al heel actief bezig om mijn Letterboxd watchlist leger te krijgen haha, gaat tot nu toe heel goed met behulp van mijn filmrad. :grimacing:

15 likes

Saaie maand. Gelukkig ga ik morgen naar Paddington 3!

6 likes

Weinig gekeken afgelopen tijd. Flow en Babygirl waren mijn favorieten

4 likes

Wilde heel graag call me by your name zien, maar was echt te traag waardoor ik mijn aandacht er niet bij kon houden.

5 likes

Ooh no, Call Me By Your Name is zo mooi! Heb je 'm wel afgekeken?

6 likes

Ik heb heel veel gezien in januari! 55 feature films/docu’s, en 2 shorts. Voornamelijk veel Oscarnominaties gezien.

6 likes

Ja, maar dan meer als achtergrond geluid omdat ik m’n aandacht er dus niet bij kon houden. Vind het verhaal verder wel heel leuk en love dat het een verhaal is over homoseksualiteit, maarja, ik vind het wel fijn om te kunnen blijven kijken ivp dat ik alweer aan het denken ben over heel andere dingen en mn telefoon steeds roept ‘hier ben ik’.

@monkeyslut ik vind sterren geven sowieso heel moeilijk, maar kijk ook wel veel films die mijn partner leuk lijkt en mij wat minder trekken, ik vind dat ook niet zo erg.

2 likes

Ik ben bijna elke avond alleen thuis, dus vanaf 17:00 tot 00:00 ofzo is er altijd wel ruimte voor 2 films. Het werkt ook verslavend, als ik eenmaal in zo’n filmflow zit, dan wil ik alleen maar meer. Je blijft op de hoogte van de nieuwe films die uitkomen, en wilt die ook allemaal zien.

Maar ik denk dat het nu ik bijna alle Oscarnominaties van dit jaar heb gezien, het wel minder wordt. Plus, ik moet mezelf ook weer eens nuttig gaan maken haha, i.p.v. elke avond op de bank hangen.

Ter vergelijking hoeveel films ik de afgelopen jaren per jaar heb gezien. (Ik ben in 2018 begonnen met Letterboxd)

2024: 98
2023: 42
2022: 181
2021: 72
2020: 224
2019: 367
2018: 134

5 likes