Filmtopic #2

Heeft iemand hier Letterboxd? Misschien leuk om elkaar te volgen :grin:

6 likes

:full_moon_with_face:

4 likes

Moet echt ff aan de slag om de 150 films te halen :laughing:

3 likes

Hier de mijne. ‎kiwiff’s profile • Letterboxd

1 like

Ja leuk! Dit is die van mij: ‎finch9’s profile • Letterboxd

1 like

Geen Barbie/Mario crossover tijdens de Oscars :sob:
Ik baal

3 likes

Ik heb ook een aantal toegevoegd! Mijne: ‎Lonneke’s profile • Letterboxd

1 like

Ik zag gisteren bij Sneak Night van Pathé The Color Purple. Die film draait vanaf morgen in de bios… Heb eigenlijk nooit gehad dat een sneak night was van een film die dezelfde week in première ging. Vond ik jammer en vele met mij. Ik heb in 1 maanden tijd 3 musicals gezien in de bios en ik ben nogeens van de musicalfilms :sweat_smile:

Oja… mensen die klappen na de film. Sinds wanneer is dit ook een ding in NL? Hoor het nu echt vaak

2 likes

Is die film nog wat?

1 like

Huh klappen bij een film heb ik nog nooit meegemaakt :sweat_smile:

2 likes

Net One Life gezien. Erg indrukwekkend en zeker een aanrader om te kijken. Ik heb het originele fragment al vaak op YouTube voorbij zien komen, maar nu weet ik ook het achtergrondverhaal.
En ja, ik heb gehuild :sob:

1 like

Even een oude film: net voor het eerst while you were sleeping gezien en echt lang geleden dat een romcom me zoveel kriebels geeft :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik heb zojuist ‘All of us strangers’ gezien en moet er nog even van bijkomen! Het is echt zo’n film waar je nog lang over nadenkt over de vraag wat je nou hebt gezien en wat er mee werd bedoeld. Vond het een hele mooie en emotionele film met sterke acteurs. Overigens heeft Paul Mescal me daarin nog nooit teleurgesteld (even afkloppen).

4 likes

Ik vind het zelfs lastig te zeggen. Dit was mijn eerste kennismaking met The Color Purple en dan ook een musicalfilm. Het ziet er wel echt mooi uit en vond ook goede cast. Alleen het is gewoon niet mijn smaak. Ik was er zonder sneak night waarschijnlijk niet heen gegaan. Het spreekt mij niet aan zo musicalfilm.

@Vaiana ik ga vaak naar Pathé Schouwburgplein in Rdam en er wordt vaker wel geklapt dan niet geklapt. Verbaast mij ook nogal :sweat_smile:

En terug van The Color Purple. Ik vind de liedjes niet veel toevoegen en het plot ook niet verder op weg helpen. Wat @Loempia zegt: mooie film, goede cast, maar ik moet echt het origineel eens kijken.

1 like

Ik vind het zeker een aanrader! Het acteerwerk vond ik erg sterk. Maar de film bespreekt wel zware thema’s zoals rouw en eenzaamheid, daar moet je maar net zin in hebben. Dat laatste betekent overigens niet dat de film alleen maar ‘zwaar’ is, het is ook ‘mooi’!
Dit klinkt allemaal een beetje vaag misschien. Maar als ik meer vertel ben ik bang dat ik eea kan spoilen en dat wil ik niet.

3 likes

Ik ben nu onderweg naar de opening van het IFFR! De openingsfilm is Head South, heel benieuwd naar. Het is de wereldpremière dus ik heb nog geen reviews kunnen lezen, en ik heb ook expres de trailer nog niet gekeken zodat ik er lekker blind in kan gaan.

10 likes

Wow, ik ga altijd naar schouwburg of de Kuip en ik heb nog nooit iemand horen klappen. Misschien zijn het bepaalde tijdstippen/ dagen haha (of ben je zelf gewoon heel hard aan het klappen :thinking:).

Was vandaag naar Fighter, een Bollywoodfilm. Niet een heel sterk verhaal en weer heel vaderlandslievend (Amerika is er niks bij), maar heb me uitstekend vermaakt. Ik zou het omschrijven als de Bollywoodversie van Top Gun als Tom Cruise spontaan in zang en dans zou uitbarsten midden in het verhaal, gehuld in enkel zwemkleding. Superveel ripped mannen, scherpe kaaklijnen en de windmachinekosten moeten echt insane zijn geweest, echt een paid actor.

Vond Deepika wel echt goed erin en heb hier en daar alsnog een traantje gelaten, dus al met al geslaagde filmmiddag. Zou het denk ik alsnog een 6,5/7 geven ondanks dat ik het commentaar wel snap.

3 likes

Oh echt! Haha, ik weet zeker dat ik het niet zelf was haha. Was wel op drukke avonden als vrijdag en zaterdag. Werd zelfs geklapt bij Aquaman en bij die film viel ik in de slaap. Misschien ga ik wel steeds naar dezelfde film als een groep “klappers” :sweat_smile:

1 like

Heb Bones And All gezien. Gadverdamme zeg, niet mijn film hahah. Goed gespeeld, maar verhaal niet zo sterk.

2 likes