Filmtopic #2

Ik vond Companion ook erg leuk, en moest af en toe wel een klein beetje glimlachen, maar ik had zo’n man achter me zitten die serieus om elk klein dingetje kapothard stuk ging inclusief benen bewegen waardoor mijn hele stoel dan op en neer gaat. Ergerde me kapot.

Mijn films van januari:

Ik ben nooit zo kritisch

9 likes

Ja klopt, ligt ook aan mijn spanningsboog, maar kan hem ook geen hoog cijfer geven als het mij niet trok toch? Of doe ik de sterren invullen dan helemaal fout.

Oh nee, iemand heeft een andere mening

3 likes

Echt een heel leuk interview vond ik dit!

2 likes

Ja, ieder heeft zn eigen manier van sterren geven. Eén ster reserveer ik voor misdaden tegen de menselijkheid, zoals die Magic Mike Last Dance.

Denk alleen wel dat de telefoonverslaving niet helpt en dat ligt lang niet altijd aan de film. Merkte dat ook bij mezelf, soms is een film ook kalmer of rustiger. En soms is dat te, maar soms is het ook best goed om dat deel van je spanningsboog weer te trainen. Hoeft niet natuurlijk, maar vond dat zelf wel heel chill.

In de bios m’n telefoon wegleggen werkt als een tiet dus doe dat thuis soms ook als ik me gewoon even op de film wil focussen. Een film zal toch altijd een andere spanningsopbouw hebben dan een reel/ snel nieuws etc etc.

Hoop niet dat je je aangevallen voelt trouwens, als je je hierin niet herkent ook prima.

4 likes

laatste deel van December er bij omdat dat voor mij een andere maand voelde haha. Scores zijn retrospectief echt niet goed eigenlijk, ik zou Anora denk ik toch een 3,5 geven en hunger games maar een 2 haha. Black Swan was veel beter dan ik me herinnerde. Young Hearts verdient het om een seminale queer klassieker te worden, echt een sterker film voor kinderen die ‘het’ al voelen denk ik.

4 likes

Ik durf dus echt nooit 1 ster te geven, want dan denk ik aan de mensen die keihard aan de film gewerkt hebben en dan voel ik me zo schuldig :joy:
Volgens mij heb ik zelfs Morbius 2 sterren gegeven voor de mensen die Jared Leto in zijn rolstoel hebben geduwd :joy:

2 likes

Probeer de Lynch-films in de bioscoop te zien nu ze allemaal weer draaien – ik had hiervoor alleen Mulholland Drive in de bioscoop gezien en het grote scherm is veel veel beter.

The Return was de verrassing van de maand. Mooi hoe je een episch verhaal op een eenvoudige manier kunt verfilmen. Ik had alleen graag meer van Marwan Kenzari gezien.

Van We Live In Time had ik iets heel anders verwacht. Een deel is bij mij in de buurt opgenomen en ik dacht aan een film in de stijl van Rye Lane, maar dat viel tegen. Garfield en Pough waren wel heel leuk samen.

3 likes

Hoe vond je Blue Velvet? Ik twijfel of ik die wil kijken, vind de beschrijving interessant klinken maar hoef niet alleen maar seks te zien in een film.

Als eerste bedankt. Ik voel me denk niet aangevallen. Vooral onzeker of ik mijn beoordeling dan wel doe zoals het hoort (maar dat is iets waar ik overal moeite mee heb ‘op een schaal van 1 tot 10’ pijn aangeven kan ik ook niet echt, ga er dan veel te veel over nadenken)

Ik merk dat het mij wel lukt om mn telefoon wel te houden als ik de film samen kijk en idd bios. Maar een spannende film die een stuk vlotter is, dan lukt het me ook wel.

Ik ben vooral een serie persoon, is wat korter per keer. Alleen daar ben ik er na een paar seizoenen vaak klaar mee.

1 like

Er zijn volgens mij twee scenes, die beide plot driven zijn. De sfeer is misschien niet voor iedereen, maar als je van mysterie en psychologische verhalen die een beetje camp zijn houdt is het absoluut de moeite waard.

Lekker veel gekeken deze maand. Mix van oudere films, bioscoop releases en veel oscar nominaties (+ een paar shorts) gezien. Vaak 4 sterren uitgedeeld!

Speciale vermelding voor:
Conclave - echt zo’n film waardoor ik weer weet waarom ik zo van films hou.
Paddington 1/2/3 - had ze nooit gezien dus ben de eerste twee gaan kijken omdat 3 eraan kwam, vond ze alledrie even leuk eigenlijk! Veel beter en schattiger dan ik had verwacht.

7 likes

@kiwi en anderen: ik vind call me by your name ook echt een film om te kijken tijdens een snikhete zomeravond. Niet zo geschikt voor de winter ofzo, dan kan ik me er ook niet helemaal in inleven

2 likes

Herkenbaar hoor, er is ook geen goed of fout echt. Ik heb ook wel eens dat ik denk, ja die film was objectief niet zo goed, maar ik heb er wel van genoten (bepaalde foute actiefilms bijv) dus ja dan geef ik ook snel een beter cijfer. En als het door het onderwerp helemaal niet mijn ding is, of ik kan bijv slecht tegen kotsen en gore dingen in films dan geef ik ook gewoon geen rating. Want een gore horrorfilm dan slecht geven omdat ik een watje ben voelt ook gek haha.

3 likes

Ahw Paddington was zo leuk! Je mist wel de setting van Londen (ja duh, zie titel), maar ik heb alsnog genoten.

ik moest ook bijna huilen toen tante Lucy op dat bootje werd gezet zonder bril. Zo zielig!!!

3 likes

image
Ik heb deze films gekeken in januari.
De Mad Max films vond ik echt tof! Ik was daar altijd was skeptisch over want ik vond het er echt een beetje gaar uitzien (als een over the top actiefilm sylvester stallone style maar dan met andere achtergrond) maar dat is het totaal niet. Ja wel actiescenes maar het verhaal is echt interessant. Ook wel leuk om ze in deze volgorde te zien (dit is chronologisch maar Furiosa is later uitgekomen).

Nosferatu had ik volgens mij al gezegd maar vond ik echt :heart_on_fire:

6 likes

Ik heb Companion gezien gister, vond hem goed! Aanrader

4 likes

Ik heb laatst weer Silver linings playbook gezien, en was eigenlijk weer verrast hoe leuk ik ‘m vond (lang geleden voor laatst gezien). Echt hardop gelachen om sommige scenes, love robert de niro ook.

3 likes

Mijn januari begon een stuk beter dan dat 'ie eindigde :sweat_smile:

Eigenlijks niks gezien wat tegenviel!

Badlands was wel precies de jaren '70 film waar ik op hoopte.

Barbarian vond ik ook echt wel goed, in eerste instantie baalde ik een beetje van de villain oh no ewwww kijk een oude vrouw :nauseated_face: maar toen daar wel een solide verhaal achter bleek te zitten vond ik het prima werken.

The Dead Don’t Die hoor ik altijd heeel wisselende dingen over dus was heel benieuwd maar vond 'm echt leuk! Heel grappig ook (Adam Driver in die Smart), maar I guess dat het net je humor moet zijn?

Nosferatu is niet m’n lievelings van Eggers maar vond 'm alsnog goed en vooral heel mooi qua esthetiek/cinematografie.

Love and Leashes geen hoogstandje maar leuker dan verwacht.

En Alps echt wel goed! Niet m’n favo Lanthimos maar ben wel echt fan van zijn wat vroegere films.

2 likes

Voor de liefhebbers van de Scream films. Het gerucht gaat dat Matthew Lillard (Stu Macher) zijn opwachting gaat maken in Scream 7. Hij poste zelf een paar dagen geleden zijn bekende uitspraak ‘Mom and dad are gonna be so mad at me’ op zijn insta. Ben heel erg benieuwd!

5 likes