Filmtopic #2

Ik kijk “Alles op Tafel” (staat nu op Netflix) en het is sowieso en super slechte film, maar ik kan gewoon niet anders dan Cheryl & Martin zien :joy: ik heb zelfs het idee dat ik soms Martin z’n accent erdoorheen hoor… hoe hebben ze dit kunnen casten haha.

De nieuwste bridget jones film heeft mij echt kapot gemaakt jezusss wat zielig

4 likes

Mezelf goed vermaakt me a real pain! Een drama maar wel met een vleugje humor

3 likes

Ik vond het ook zo’n mooie film! Ik was even bang dat het een white saviour-verhaal zou worden, maar gelukkig was dat niet het geval. En tijdens de aftiteling had ik tranen in mijn ogen toen de “as himself” voorbij kwamen.

1 like

Zo. Enigszins wel inderdaad. Drie keer gehuild voor de opening credits (oke, die zaten bij 20 minuten). Daar was ik niet echt op voorbereid. Voor de rest vond ik hem wel leuk, feel-good en leuke acteurs. Verhaal natuurlijk voorspelbaar, maar wel leuke dingen erin. Qua humor wel met de tijd meegegaan en mooi einde toch ook wel.

3 likes

ik ben ZO KLAAR met alle muziek biopics

8 likes

Aan de ene kant ben ik het met je eens, maar ik ben zooooo benieuwd naar de Michael Jackson biopic

3 likes

Snap ik goed dan :heart:

Het stukje met die vader ook … Sowieso is hij echt zo typisch vaderlijk-ongemakkelijk-lief.

2 likes

Dat snap ik heel goed. De scenes met Darcy en Jim Broadbent waren zo emotioneel. Ik vond het rouwproces van Bridget heel treffend neergezet. Misschien komt de kritiek van mensen die zich minder herkennen in dat aspect en meer verwachten van de klassieke Bridget rom com. Maar voor wie verlies heeft meegemaakt, raakt het een snaar.

Ik kon me zelf verder niet echt inleven in de film. Ik werk veel met mensen zoals uit haar buurt/kring en het voelde voor mij minder authentiek. Toen de eerste film uitkwam, vond ik het juist heel quirky en schattig, maar het is nu te dichtbij ofzo - of ik had een slechte week :,)

3 likes

Wat viel The Monkey tegen. De manier waarop iedereen doodging was wel grappig, maar het verhaal zelf was flauw. Ik was ook de enige in de zaal :joy:

Ik dacht dat dit over die robbie Williams film ging lol.

6 likes

Te veel apenfilms! :joy:

1 like

Maeh maandje, maar de klassiekers stelden niet teleur.

3 likes

Ben vandaag met m’n pa naar A complete Unknown geweest. Mn pa heeft de halve film zitten huilen :pleading_face: En blijkbaar heeft Timothy Chamalallee alles zelf ingezongen :astonished:

3 likes

Ik heb hem vandaag ook gezien en dacht heel vaak: “Iemand heeft duidelijk Ring of Fire gekeken, haha!” Bleek het uiteindelijk dezelfde regisseur te zijn. :sweat_smile:

1 like

Februari stond vooral in het teken van de laatste Oscarnominaties kijken en een Marvel rewatch.

Morgennacht de Oscars kijken, ik ben zo benieuwd!

6 likes

the brutalist en nog twee films op een dag??? respect

6 likes

Ja of geen leven :smiling_face_with_tear:

Heb mezelf na de Oscars wel even een filmstop opgelegd. Ik wil ook even weer andere hobby’s en klusjes oppakken :sweat_smile:

3 likes

Beter dan vorige maand hahaha!
Al heb ik wel een paar kutfilms gekeken

2 likes

Afgelopen weekend ‘The Brutalist’ gezien. Lange zit, goeie film, top cast, treurig verhaal. Ik denk wel dat Adrien Brody de Oscar gaat winnen vannacht voor de hoofdrol!

5 likes