Filmtopic #2

Ik vond het wel echt de moeite waard! Gevoelsmatig duurde hij korter wat mij betreft

3 likes

Nou gewonnen dus!!! :raised_hands:t2::tada:

5 likes

Ja ik ook verbaasd maar wel heel erg verdiend! Ik vond het echt een steengoede film. Super leuk voor Mikey Madison dat ze de oscar voor beste vrouwelijke hoofdrol heeft gewonnen, ze is pas 25 jaar! Echt cool en goed gedaan. En Adrien Brody voor the Brutalist, ja dat was verwacht natuurlijk haha.

1 like

oh ik vind het echt lame winnaars :weary: no other land wel gewonnen!!!:raised_hands:

sing sing ROBBED

3 likes

Heel leuk ook dat Flow besta animatiefilm heeft gewonnen! Ik begreep dat het de eerste keer is dat letland genomineerd is. En het is een coproductie met België/Frankrijk wat het dan ook leuk maakt dat Nederland en België bij de winnaars horen. Al lees ik net dat ze ook mee hebben gewerkt aan i’m not a robot.
Wel jammer van de korte film, was leuk geweest als die naar wander to wonder was gegaan. Heeel mooi gemaakt maar wel een absurd verhaal.

6 likes

3 likes

Weer flink wat gekeken, ook een paar shorts. En met een vriendin alle Jurassic Park/World opnieuw aan het kijken.
Speciale vermelding voor:
12 Angry Men: uit 1957!! maar nog steeds echt heel goed vind ik, de hele film is in 1 ruimte en toch blijf je de hele tijd geboeid door hoe het is geschreven. (Staat op Prime)

The Order (ook op Prime): nieuwe film en had van mij wel een bioscoop release gemogen! Cinematografie en muziek vond ik erg goed. Waargebeurd verhaal over white supremacists in de vs, en eigenlijk nog steeds actueel.

Flow: prachtig en lief!! Toch had ik gehoopt dat The Wild Robot er met de oscar vandoor zou gaan, maar het is de makers van Flow gegund!

Humanist Vampire Seeking Consenting Suicidal Person: Franse vampier romkom, heerlijke film met goede cast.

7 likes

Waar heb je die laatste gezien? Ik heb m gemist in de bios, sad

1 like

Helaas moeten downloaden, had 'm ook gemist en is nergens te kijken voor zover ik kon vinden.

1 like

Ik heb echt jammer weinig films gekeken afgelopen maand maaar wat ik gezien heb was wel heel goed!

Grand Theft Hamlet staat op Mubi, is een docu over 2 acteurs die tijdens lockdown geen werk hadden en toen besloten om Hamlet op te gaan voeren in GTA online, inclusief in-game andere spelers casten voor alle rollen en repetities enzo. De hele docu is in-game ‘gefilmd’ ook. Ik had verwacht dat het misschien een beetje gimmicky zou zijn allemaal maar ik vond 'm toch wel echt goed, heel grappig ook en best ontroerend af en toe. Aanrader!

Sleep Has Her House vond ik echt fantastisch maar is denk ik niet voor iedereen. Geen mensen, geen voiceover, eigenlijk alleen maar natuurbeelden, heel lange shots (de langste is 11 minuten), gefilmd op een iPhone, en je krijgt er de instructie bij om hem in het pikkedonker te kijken met een koptelefoon of een goed geluidssysteem. Ik vond het echt een prachtige film, mooi en ontroerend maar ook verdrietig en ergens bijna een horrorfilm. Ik keek 'm een beetje brak en met heel erg slaaptekort en denk dat dat ook nog wel bijdroeg aan de ervaring. De enige manier om 'm (legaal iig) te kijken is om 'm als download te kopen via de website van de regisseur. Beetje een gamble misschien maar Hinterlands, een short van dezelfde regisseur, heeft wel redelijk dezelfde vibe en staat gewoon gratis op Vimeo, als je een idee wil krijgen of het je ding gaat zijn.

5 likes

Ik zag die Grand Theft Hamlet net ook op Mubi staan, maar snapte het niet zo goed. Ik ben wel benieuwd nu en ga 'm kijken!

Wat is Toni Erdmann toch een fantastische film, net heel willekeurig nog een keer gekeken en vond het nog net zo goed. Mooie metafoor voor de modernisering van Europa ook (had ik de eerste keer niet door)

2 likes

Waa ik twijfel of ik naar de Brutalist ga in de bioscoop, wil wel maar 3.35 uur wow. Zo lang.

Ik vond Bridget Jones wel een leuke film eigenlijk, was door de recensies een beetje huiverig maar vond het wel mooi hoe ze de thema’s rouw en je leven (plus daten) daarna weer oppakken hebben geportretteerd. Voelde voor mij niet relatable maar daarom niet perse minder om naar te kijken.

2 likes

oké echte niche ergernis hier maar weet niet waar ik het anders kan delen

omg wat HAAT ik de cherry pickers intro voorafgaand een film in de bios. lelijk en dom logo, opeens zo wit, echte sfeerverpester

6 likes

Gaat niet lekker met mijn ambitie meer films te kijken. Drukke maand gehad ook wel.

Ps. Pista! kwamen we tegen als dvd in de kringloop. Leuk Costa! vervolg. Nou was echt verschrikkelijk

Ben niet zeker over al mijn ratings. Doe dat pas vrij recent

4 likes

En ben je gegaan?

Ik ga dit weekend naar Mickey 17, heel erg benieuwd naar!

4 likes

Dat weerhield mij ook. Heb het meerdere keren uitgesteld, maar afgelopen maandagavond toch geweest. Lange zit, maar ik vond het wel waard!

1 like

omg 13 going on 30 2 sterren, barbaar!

8 likes

Gisteren eindelijk Anora gezien. Goed geacteerd, goede soundtrack etc maar ik had graag meer ove Anora zelf gezien? Haar karakter, waarom ze bepaalde keuzes maakt, … Dan was het 5* geweest

Dit weekend ook Promising Young Women gezien :heart_eyes:

2 likes

Nog niet, draait vanaf vandaag hier dus mogelijk volgende week!