Filmtopic #2

Je hebt helemaal gelijk. Heb het sterren geven ook echt nog niet lekker onder de knie

Boeiend! Is jouw mening toch?

4 likes

Nog nooit gezien maar ziet er echt uit als een flashbang, wat erg…

3 likes

Heb gisteren Nosferatu gekeken en vond hem vrij matig. Had misschien te hoge verwachtingen, maar ik vond er echt weinig bijzonders aan. Maar ik ben bij The VVitch ook in slaap gevallen, dus misschien is Robert Eggers gewoon niet helemaal voor mij (al vond ik The Lighthouse en The Northman allebei wel heel vet)

2 likes

Klopt, maar ik vind het echt een hele leuke film die ik vaker kan kijken. Maar weet niet of ik het dan een hele goeie film vind, dus dan minder sterren etc. Daar “struggle” ik wat mee haha!

1 like

ik geef sterren ook een beetje naar genre, ik vind 13 going on 30 een van de leukste romcoms dus die gaat misschien hoger dan een ‘goede’ filmhuisfilm die ik op een andere manier bekijk. je moet slapstick horror ook niet gaan beoordelen als diepgaand drama, daarvoor kijk je het ook niet.
en je geeft sterren voor jezelf natuurlijk maar ik las vroeger op moviemeter en dan had je zoooveel mensen die dan alleen maar pretentieuze films keken en dan lage sterren aan goede romcoms gingen geven en een review schrijven over hoe ongeloofwaardig het wel niet was en hoe zoetsappig. daar ontstond ook wel eens discussie over haha.
maar dus als jij het een leuke film vind die je vaker kijkt en van blijft genieten zou ik hem voor jezelf gewoon 4 of 5 sterren geven eerlijk gezegd.
en ik geef zelf ook vaak helemaal geen sterren, als ik een film gewoon prima leuk vond maar verder geen onwijze mening over heb.

8 likes

Mijn oplossing hiervoor is dat ik films in de categorie objectief slecht maar wel heel leuk gewoon geen sterren meer geef op Letterboxd maar een hartje! Vond het ook altijd heel lastig om daar sterren aan te plakken

6 likes

Handige oplossing wel maar hoe bekijk jij een film dan objectief? Dat kan toch bijna niet of zit je dan vooral op technisch vlak te kijken?

3 likes

Heb net ‘it ends with us’ gekeken en vond Blake zo niet passen in de rol. Had de film denk ik meer gevoeld met een andere actrice.

3 likes

Oké nee strikt objectief kan inderdaad bijna niet! Maar ik denk dat ik wel vooral op technisch vlak bedoel ja. Is iets fatsoenlijk geacteerd, is de dialoog oké geschreven, gaat het verhaal ergens heen, dat soort dingen. Denk dat het vooral gaat om of het voelt alsof er bewuste keuzes gemaakt zijn, je kan natuurlijk een film maken die juist expres nergens heengaat, maar vaak kun je wel aanvoelen of een film iets wil bereiken en dat dat net niet lukt, of dat het bewuste artistieke keuzes zijn die gemaakt zijn.

6 likes

Ik vond hem ook erg matig, snap niet waar al die lyrische reacties vandaan komen

1 like

En eentje met gevoel voor mode

1 like

Het was een sterke categorie maar ik ben zo blij voor team Flow! Ik zie nu die video’s van Letland die feestviert, de makers midden in de nacht verwelkomt en hoe ze de Oscar heel random uit hun rugzak halen <3

7 likes

Ik ben naar Anora geweest en vond het een sterke film. Onverwacht grappig en interessante personages.

The Florida Project van Sean Baker is een van mijn favoriete films. Ik zie zeker wel elementen terugkomen in de stijl van Anora, maar TFP blijft mooier/sterker voor mij. Prachtige film is dat.

3 likes

Ik heb juist Maria gekeken en wauw wat een film, ongelooflijk dat Jolie niet eens een nominatie had voor beste actrice.

3 likes

Hoi, in welke tool houden jullie al die films bij die je hebt bekeken met scores? (Die screenshots)

Letterboxd bedoel je denk ik?

Ja denk het thanks!

1 like

Heb echt niet normaal veel zin in M3GAN 2.0
Laat de memes maar komen!

1 like

Ik was gisteren naar hard truths. Ik dacht dat het een wholesome feelgood film zou zijn maar niks is minder waar. Eigenlijk heel jammer want ik vond het een gemiste kans maar aan de andere kant ook wel verfrissend op een bepaalde manier.

2 likes