Filmtopic #2

Ik vind het eigenlijk jammer dat ik niet bij Queer ben weg gelopen, wat was dat een lange zit. Wel grappige fun fact, mijn stage begeleider heeft een kleine rol in de film, kwam ik wel pas achter nadat ik al was geweest haha.

Ja ik vind het een heel moeilijke film om uit te leggen. Hij begon voor mij heel goed eigenlijk, maar op een gegeven moment ging hij in een soort overdrive/ koortsdroom modus. En dat kan ik meestal wel waarderen, maar hier vloog hij uit de bocht.

Man naast mij zat op een gegeven moment ook hardop met Wat de fuck haha.

Ik heb het volgens mij uiteindelijk 3 sterren gegeven op Letterboxd.

Ja, en ik vond hem erg tegenvallen! Begin was wel boeiend maar op een gegeven moment dacht ik echt van pfff duurt lang allemaal/rare verhaallijn en ik miste echt diepgang in de personages.

2 likes

Haha, ik heb Queer drie keer gezien. Vond hem intrigerend, om de een of andere reden pakte hij me wel.

@Luzarl wat vond je van Dubbel Zes? Ik vond hem zó slecht…

1 like

Ik ook :sob::sob::sob:

Death of an unicorn vond ik leuk! Heerlijke cast ook

3 likes

Ik zag vandaag aankondigingen van een nieuwe Wes Anderson film (je hoeft de trailier niet te zien want het ziet er precies zo uit als je nu in je hoofd hebt) en een nieuwe film (remake van Koreaanse film) van Lanthimos met Emma Stone en Jesse Plemons

En ik ben het echt zat :smiling_face_with_tear: het klinkt allebei vreselijk. Echt zin in nieuwe regisseurs/acteurs/geen remakes maar originele films

9 likes

@Kwal heb je de nieuwe foto’s van Wuthering Heights gezien? Ze dachten: “goh, laten we die lange lat een gouden tand geven en dan zijn we wel klaar met de styling” :smiling_face_with_tear:

Ik ben obsessed met de foto’s en ben dit weekend in een rabbit hole gedoken. Mijn favoriete theorie is dat het zich afspeelt in de jaren 80, tijdens de opnames van een verfilming van Wuthering Heights.

1 like

Wtf?!

Misschien puur toeval omdat ik er op ben gaan letten, maar de laatste tijd heb ik soms echt het idee dat er een soort Christelijke AI reviews zijn bij sommige films. Ik browse altijd een beetje bij Pathé wat er draait en kijk dan soms ook even op Letterboxd als ik een idee van de film wil krijgen zonder teveel spoilers.

Nu valt het me op dat 2 films (iets met het laatste avondmaal en nu Bonhoeffer) soms echt rave reviews krijgen a la ‘through Christ who strengthens me 🫶🏽’ en 5 sterren reviews bij Bonhoeffer waar iemands Christelijkheid expliciet meerdere keren wordt benoemd.

Nu snap ik het ergens nog wel bij een film over Jezus trouwens, maar sommigen lezen echt als een niet echt persoon. En nu twijfel ik of ik Bonhoeffer nu wel of niet wil zien haha.

Ik ben net bij warfare geweest. Ik heb er eigenlijk niet echt woorden voor. Maar wel echt een aanrader

4 likes

Filmhuis in mijn stad draaide La Haine vanwege 30-jarig jubileum van de film. Ik heb hem voor ‘t laatst gezien als tiener tijdens Franse les. Maar echt bizar hoe actueel hij vandaag de dag nog is :frowning: Was het einde ook even vergeten weer dus was ffe heftig

3 likes

Op NPO start staat de telefilm project Herbert. Herbert is 40+ en woont nog bij zijn moeder. Alles gaat altijd volgens hetzelfde stramien en hij werkt als ambtenaar bij de gemeente. Op een ochtend zegt zijn moeder dat hij uit huis moet en dan beland hij in een studentenhuis. Het klinkt heel suf maar het is een hele leuke film en goed geacteerd.

9 likes

Ik ben opeens super invested in wie de nieuwe paus gaat worden, puur en alleen door “conclave”.

Voor mensen die hem nog niet gezien hebben: dit is nu een mooi moment om hem te kijken!!

3 likes

Ik heb zoveel zin in de nieuwe Hunger Games film, Sunrise on the Reaping! Boek was goed, vond The Ballad of Songbirds and Snakes minder.

De jonge Haymitch is aangekondigd:

en Lenore Dove

6 likes

Ik vond The Last Showgirl echt mooi maar het einde zo abrupt? Had van mij echt nog langer mogen duren.

1 like

Ah, dit klinkt lief. Is dat betaald?

1 like

En McKenna Grace is Maysilee! Haar naam werd al vaak als goede optie genoemd, en is net bevestigd.

2 likes

Ik vond het boek niet echt goed eigenlijk maar ben wel benieuwd naar de verfilming.

1 like