Filmtopic #2

Nog even m’n gekeken films in mei! Veel matige maar ook veel mooie.

• The One I Love wil ik echt aanraden, het lijkt namelijk een vrij standaard film maar ik vond hem echt heel verrassend (maar wil niks spoilen dus kan niet zeggen hoe haha)
  • Coherence stond al erg lang op m’n to watch en wow! Heel vet gemaakt, en dat low budget en in 5 avonden opgenomen in de woonkamer van de regisseur.
  • The Outrun: prachtige film met een fantastische Saoirse Ronan.
  • Nieuwe Mission Impossible echt zeer van genoten, heeft alles wat je wil van een actiefilm. De een na laatste ook opnieuw in de bios gekeken en die vind ik toch eigenlijk nog beter/leuker!
  • The Assessment is nieuw op Prime en klonk interessant en dat was het ook, hele bizarre futuristische film, met fantastische set design.
  • Heel leuk dat Final Destination met Bloodlines weer nieuw leven is ingeblazen, en dan ook nog zo tof. Mogen er meer van komen wat mij betreft.
  • Jerry & Marge go large + About Schmidt: allebei fijne feelgood films!
  • Another simple favor: gekeken omdat ik toch benieuwd was naar Blake, en verdient eigenlijk niet eens 2,5 ster maar ik vond het toch lekker wegkijken.
  • Bones & All krijgt hele goede recensies maar ik snap de hype helaas niet zo.
2 likes

Goeie film maand gehad! The Tube with the Hat is een mooie korte film (MUBI) over een vader en zoon die hun tv willen laten maken op het Roemeense platteland. Conclave hoef ik denk ik niet meer uit te leggen, leuk om het fictieve verhaal naast de ‘echte’ versie te leggen. I Am Not Your Negro was een logische docu na het kijken van Meeting the Man: James Baldwin in Paris vorige maand. 27 is een korte, geanimeerde film (11 minuten!) over een jonge, bisexuele vrouw die gedwongen thuis woont in Hongarije en haar relatie met haar seksualiteit (ook weer te vinden op MUBI). You Hide Me (MUBI) was ook weer logisch om te kijken na Dahomey in maart - gaan beiden over de teruggave van museumstukken aan de landen/gebieden/bevolking van oorsprong. Vijftig jaar later voeren we nog steeds hetzelfde gesprek. Riefenstahl ging over Leni Riefenstahl’s erfenis als filmmaker onder het Nazi-regime: interessant onderwerp, ik vond alleen dat de documentaire beter in elkaar gezet had kunnen worden. Louis Theroux: The Settlers: fijn dat deze documentaire gratis online toegankelijk is (weet even niet meer wie hem hier deelde op het forum, maar thanks!). Als laatste Queer, film over verlangen en ook af en toe behoorlijk trippy - maar ik vond de setting/het acteerwerk heel nice.

4 likes

Oowh - Ik heb weer een paar maandjes MUBi en ga deze op de lijst zetten!

1 like

April en mei!

4 likes

The Iron Claw was het hoogtepunt.

5 likes

Haha, love dat je The Kissing Booth 1,5 ster hebt gegeven en daarna blijkbaar wel deel 2 en ook nog 3 hebt gekeken :joy:

7 likes

Oh dat doe ik ook vaak. Moet. Hele. Serie. Kijken. :joy:

4 likes

Hahaha ja wat Vaiana zegt en ik had ze puur opgezet tijdens het sporten. :joy:

2 likes

Odd Man Out, Wedding Banquet en The Nightingale waren stand outs deze maand.

Mountainhead, Mission Impossible en Until Dawn waren maeh, denk vooral omdat ik er verwachtingen voor had

En what the F was Death of a Unicorn? Heb nog steeds geen idee waar ik naar zat te kijken

2 likes

Haha, dat had ik ook, zo bang voor de melkscène! Maar viel echt alles mee, ik vond het best een vermakelijke en zelfs grappige film en snapte de ophef eigenlijk niet echt.

2 likes

3 likes

Ik heb het idee dat veel van de cineville films die nu draaien wat zwaar zijn, hebben jullie misschien een tip voor een wat meer feelgood film waar ik heen kan met m’n pas?

1 like

Misschien fantastic mr fox? Heel lang geleden dat ik die heb gezien maar ik geloof geen hele zware thema’s

2 likes

Goeie films gezien vorige maand!

4 likes

Ik heb in mei precies 0 films gekeken :cry: Deze week wel al 2 dus het gaat in elk geval weer de goede kant op. Van de week heb ik eindelijkk Rosemary’s Baby gezien, fuck Roman Polanski uiteraard maar wel echt een heel goede film! Traag maar dat paste wat mij betreft goed, en het verliezen van de autonomie over je lichaam is oprecht mijn ergste nachtmerrie dus wat dat betreft ook echt effectieve horror. En het was me gelukt om alle spoilers over deze film te vermijden dus (spoiler) de twist aan het einde had ik niet zien aankomen en vond ik oprecht heel grappig met al die hail satan chants, vond het goed werken als een soort comic relief na toch wel echt een nare film.

2 likes

Ik heb zin om een goede thriller te kijken. Ik keek vroeger (echt 15-20 jaar geleden) veel films maar tegenwoordig bijna alleen maar series. Bijv. Seven en Shutter Island vond ik echt top. Ik heb Netflix, Videoland, HBO, NPO plus en Disney. Iemand nog tips? Hoeft dus zeker niet gloednieuw te zijn.

2 likes

Primal fear, memento, prisoners, american history x, fight club, gone girl, nightcrawler, the game,

2 likes

The mauritanian!

2 likes

Net Muppets Most Wanted gekeken en ik vond hem zo leuk! Waarom heb ik die nooit eerder gekeken?!
Nu wil ik een Muppets Pride & Prejudice :sob:

Oh en gisteren de live action How to Train Your Dragon gezien. Prima film, maar niks nieuws. Kijk gewoon het origineel. Die is 10.000x beter

1 like

Afgelopen weekend nog eens toegekomen aan films te kijken en zowel Saltburn als The Substance gekeken.
The Substance is wel echt een goede film wauw, ik vond alleen het laatste segment minder omdat het er voor mij te dik op begon te liggen. ik had het denk ik sterker gevonden als Sue gewoon tijdens haar show uiteen was gevallen, heel het ding met Elisasue was te onrealistisch voor mij met hoe ze binnen zou kunnen wandelen met dat masker zonder dat iemand daar iets over te zeggen heeft haha.

5 likes