Filmtopic #2

Net terug van Materialists. Prima film. Niet slecht, maar ook niet echt heel goed. Het miste iets. Geen rivaliteit, romantiek viel ook tegen, geen twijfels… een beetje meh.

1 like

Ja zo doodsaai

1 like

Ja vond hem echt tegenvallen!

1 like

Gisterenavond keek ik Life of Chuck in de bios en dat is echt de perfecte film om bij in slaap te vallen. Die narrator heeft zo’n rustgevende stem ni nrml. Geen slechte film overigens, maar niet s’avonds laat kijken.

1 like

Gisteravond Ballerina gekeken. De hoofdpersoon is minder interessant dan John Wick, maar het blijft een prima actiefilm. En ook leuk om te zien hoe een vrouwelijke actieheld vecht, hebben ze best goed rekening mee gehouden.

2 likes

@macklemore Ik vond het echt jammer! Want het werd echt als een soort romcom gepromoot, maar het was… niet echt rom en geen com (dan hadden ze Pedro Pascal sowieso moeten laten waggelen, zoals die gozers met die operatie op Insta doen). Maar misschien ben ik gewoon verwend door romantische boeken en Aziatische drama’s

3 likes

Wejooooo ik was bijna weggelopen. Wat een trage, saaie kutfilm.

4 likes

Ik wilde naar Materialists in de bios maar zo te lezen moet ik deze maar lekker skippen

Op Letterboxd is men juist heel positief aan de reviews te zien, hij krijgt daar ook een 3,5/5 dus dat is normaal dan best goed. Heb 'm zelf nog niet gezien maar even om aan te geven dat de meningen verdeeld zijn. Wel erg benieuwd nu, volgens mij wordt ie wel flink gemarket op social media ook.

3 likes

Nou ik heb nog gratis kaartjes via de appie dus misschien ga ik alsnog wel! De bios is ook altijd lekker als het zo benauwd is :hot_face:

1 like

was net voor het eerst naar een film bij het louis hartlooper complex (Utrecht) maar jeeeeetje wat duurt het daar lang voor de film begint, zoveel reclame en trailers :weary:

Het is hier (Sydney) film festival en ik ben net naar Slanted geweest. De regisseur was er ook en komt uit Sydney dus dat was een leuke toevoeging! De film zelf gaat over een meisje met Chinese roots dat het liefst wit en blond wil zijn en is een soort mean girls/ the substance mix.

Geen idee of hij in Nederland gaat draaien maar ik vond het wel een aanrader!

7 likes

Hebben jullie nog aanraders voor niet-Engelstalige films van de afgelopen 1/2 jaar? Tijdens een recente vlucht heb ik drie films uit de ‘world cinema’ categorie gekeken en nu wil ik er meer kijken.

Het genre maakt me niet zoveel uit. Op mijn lijst staan nu o.a En Fanfare , Nebenbar , The Legend of the Vagabond Queen of Lagos, Butterfliesnen Polydroso, maar er kunnen er zeker nog veel bij.

Mogen ook Nederlandse films zijn, daar krijg ik niet zoveel van mee.

1 like

Waar ik meteen aan moet denken is de Nederlandse film Melk en de film Rietland beide nog niet gezien maar staan wel op de lijst.

5 likes

Gaan op mijn lijstje!

1 like

Vlam, Diamant Brut, Les chambres rouges, La Chimera, Handling the Undead, Sick of myself, Moloch, Witte Wieven

5 likes

When the light breaks, All we imagine as light, Black dog, holy electricity, armand, terrestrial verses, anatomy of a fall, vingt dieux, the happiest man in the world (deze is top!)

en uit 2019 maar dikke aanrader (en staat op NPO); and then we danced

neem lekker een MUBI abonnement deze zomer!

5 likes

Tijdens IFFR zag ik Drie Dagen Vis van Peter Hoogendoorn. Ik zie dat ie binnenkort op Pathé Thuis staat. Vond ik echt heel goed! Echt een aanrader.

3 likes

Dank jullie wel!

Ik heb weer 3 maanden Mubi genomen, maar van het aanbod heb ik de meeste films als gezien.

3 likes

NPO heeft ook verrassend veel!