Sinners
ah ik ben wel een emotioneel wrak atm maar heb echt veel gejankt
vond m heel nice, had wel 0 verwachtingen en geen reviews of omschrijving gelezen of voorfilmpje gezien, wist alleen dat het ‘iets’ met vampiers zou zijn, dus ben juist goed verrast.
ik zou m 4,5 van de 5 geven omdat ik het er soms een klein beetje te dik bovenop vond liggen, hoewel goede dialoog en soms 1 op 1 white tears/fragility uitspraken, de assimilatie en gevolgen daarvan binnen de community, de native americans die op de vampieren jaagden etc etc, wat ik goed gedaan vond, vond ik het soms wat te veel herhaling, uitspelling, flashbacks. en ik vond het een gemiste kans om echt op een belangrijk en verguisd deel van zwarte cultuur, spiritualiteit en in deze de hoodoo en voodoo in te spelen door daar te weinig mee te doen in de film. maar voor de culturele significantie komt er wel een halve punt bij en geef ik m een 5 op letterboxd.
alle elementen waren er ook voor een horror, beetje gore, schrikmomenten, mensen die domme dingen doen, heel veel droog grappige stukken (heb gejankt maar ook vaak gelachen!!), vampiers!!, erotische shit en een hailee steinfeld die kwijlt in michael b jordans muiltje, ja chill filmpie overall, muziek <333 niet alleen de blues maar ook wild mountain thyme ![]()
![]()
![]()
vond het verder nog heel nice dat de ierse vampier op t einde zei dat de god die zij delen ook is opgelegd door de mensen die (deels) zíjn cultuur kwamen overnemen/veranderen, maar dat het hen wel beide troost bood, en natuurlijk dat sammie (mf’ing buddy guy!!) daarna zijn pastoorsvader afwijst en achter zich laat om muziek te blijven maken ![]()
en dat stukje in de juke joint waar je van verleden tot toekomst, werelddeel tot werelddeel, alle black music samen zag vond ik heel nice ook <3 beetje corny maar toch
oh en de eerste film waarin ik michael b jordan hot vind!! ik vind m normaal altijd te slick maar de kleding, accent, misschien omdat ie een stukje ouder is/minder babyface ook. i likeddd
@Banananana ik snap echt niet hoe je niet kon doorhebben waar het over ging haha het is toch superduidelijk? zeker als je zelf veel bezig bent met racisme en culture toe-eigening en al dat soort dingen?