Filmtopic #2

Even een heel andere genre van wat ik hierboven lees, haha! Maar ik heb dus als hobby alle slechte Nederlandse romcoms kijken :relieved: En de film Dubbel Zes, nu op Prime, heeft me eigenlijk wel verrast. Keek lekker weg!

Omg ik vond die echt vreselijk. Ik vond de z van zus dan wel weer leuk

1 like

Ik heb Sinners net gekeken (hij staat op HBO) vond hem echt goed!

6 likes

Ik denk dat Sinners misschien wel mn nieuwe lievelings nadat al jaaaaren Little miss Sunshine is.

2 likes

Doorzagen jullie meteen alle diepere lagen uit die film en referenties etc? @wompie @Michonne

Ik niet namelijk en vond het dus in eerste instantie niet echt goeie film maar eerder flauw en slechte horror (al was het ook niet echt horror te noemen). Later werd me alles pas duidelijk en dan is de film ineens super gelaagd en genuanceerd.

2 likes

Ja echt prachtig, ik denk er echt nog bijna dagelijks aan

2 likes

Ja en nee. Enerzijds ja en dat is juist waarom ik hem ZO goed vind. Alle keuzes filmisch, verhaaltechnisch - alles - maar ook hoe die buiten de grote studio’s om is geproduceerd. Anderzijds denk ik dat ik niet eens alle referenties en lagen kan herkennen (als witte, Europese vrouw).

Ik vind het extra briljant dat dit in een “horror” is gestopt, omdat dit persoonlijk voor mij een van mijn favoriete genres is, maar tegelijk zijn dat vaak niet de beste films natuurlijk haha.
Ben ook zo blij dat ie nu op hbo staat.

2 likes

Vond ik ook niks :joy:

1 like

Oohh top, haha. Ik vond die wel leuk, dus dan durf ik deze ook nog wel een kans te geven ;p

1 like

Niet meteen! Later werd het me pas duidelijk.

vond de dans scene (als sammie begint te spelen) ook zo goed gemaakt.

1 like

Die dans scene is zoo goed! Maar ik vind dat er over heel veel dingen in de film heel goed is nagedacht.

Ik vind de scene dat het meisje van de winkel de straat oversteekt naar het witte gedeelte ook zo goed gedaan. En eigenlijk dat het zich afspeelt na de afschaffing van de slavernij (maar veel voornalig slaven eigenlijk nog niet vrij waren) ook zo slim en een extra laag. De scene waneer ze langs de gevangenen komen, de river dance scene. Nou, om een paar te noemen haha

2 likes

Drie films gekeken vandaag:
I know what you did last summer :star::star::sparkles:
Collateral :star::star::star::star:
Mystic River :star::star::star::star:

En van afgelopen maand;
Raging Bull :star::star::star::sparkles: (vond deze beetje overrated, moet zeggen dat het acteerwerk van al pacino wel echt toppp was had een gruwelijke hekel aan zijn personage)
How to train a dragon oid :star::star::star: (vermakelijk en I cried)
Jurassic world :star::star::star: (eerste die ik van jurassic world heb gezien)
Karate kid :star::star::sparkles: (mega cliché)
28 years later :star::star::star::sparkles:
Ballerina :star::star::star:

4 likes

Het is sixties summer hier in het filmhuis dus ging net naar Zorba the greek. Ken alleen die leuke dansscene maar er zit echt ff een casual femicide storyline in waar gewoon verder geen aandacht meer voor is. 1 iemand liep ook de zaal uit.
Anders dan verwacht

1 like

Haha, ik ben een beetje door de biosfilms heen en de enige die telkens overblijft is Karate Kid en, vooral na de reviews, trekt het me zooo niet. Zit nog te twijfelen of ik gewoon moet gaan, want je weet maar nooit maar heb nou niemand gehoord dat het op z’n minst leuk is. Alleen al uit nostalgie.

1 like

Ik vond hem echt leuk en heb nog nooit iets anders gezien van karate kid of cobra kai dus nostalgie speelt geen rol

1 like

Ik vond het wel vermakelijk hoor! Idd uit nostalgie deels. Maar het was wel een vrij slechte film :joy:

2 likes
Sinners

ah ik ben wel een emotioneel wrak atm maar heb echt veel gejankt :joy: vond m heel nice, had wel 0 verwachtingen en geen reviews of omschrijving gelezen of voorfilmpje gezien, wist alleen dat het ‘iets’ met vampiers zou zijn, dus ben juist goed verrast.
ik zou m 4,5 van de 5 geven omdat ik het er soms een klein beetje te dik bovenop vond liggen, hoewel goede dialoog en soms 1 op 1 white tears/fragility uitspraken, de assimilatie en gevolgen daarvan binnen de community, de native americans die op de vampieren jaagden etc etc, wat ik goed gedaan vond, vond ik het soms wat te veel herhaling, uitspelling, flashbacks. en ik vond het een gemiste kans om echt op een belangrijk en verguisd deel van zwarte cultuur, spiritualiteit en in deze de hoodoo en voodoo in te spelen door daar te weinig mee te doen in de film. maar voor de culturele significantie komt er wel een halve punt bij en geef ik m een 5 op letterboxd.

alle elementen waren er ook voor een horror, beetje gore, schrikmomenten, mensen die domme dingen doen, heel veel droog grappige stukken (heb gejankt maar ook vaak gelachen!!), vampiers!!, erotische shit en een hailee steinfeld die kwijlt in michael b jordans muiltje, ja chill filmpie overall, muziek <333 niet alleen de blues maar ook wild mountain thyme :green_heart::white_heart::orange_heart:
vond het verder nog heel nice dat de ierse vampier op t einde zei dat de god die zij delen ook is opgelegd door de mensen die (deels) zíjn cultuur kwamen overnemen/veranderen, maar dat het hen wel beide troost bood, en natuurlijk dat sammie (mf’ing buddy guy!!) daarna zijn pastoorsvader afwijst en achter zich laat om muziek te blijven maken :hand_with_index_finger_and_thumb_crossed:
en dat stukje in de juke joint waar je van verleden tot toekomst, werelddeel tot werelddeel, alle black music samen zag vond ik heel nice ook <3 beetje corny maar toch

oh en de eerste film waarin ik michael b jordan hot vind!! ik vind m normaal altijd te slick maar de kleding, accent, misschien omdat ie een stukje ouder is/minder babyface ook. i likeddd

@Banananana ik snap echt niet hoe je niet kon doorhebben waar het over ging haha het is toch superduidelijk? zeker als je zelf veel bezig bent met racisme en culture toe-eigening en al dat soort dingen?

5 likes

Ja ik zag wel dingen maar er zaten wel diepere lagen, symboliek en nuances in die me niet direct duidelijk waren dus heb er ook gewoon weer heel veel van geleerd.

1 like

Voor wie sinners nog op HBO gaat kijken nog een tip dat er na de aftiteling nog een stuk film zit, ik had al zo’n voorgevoel maar wist het niet en het beeld werd te vroeg afgekapt (maar heb ik weer aangeklikt, zo te lezen hier gaat het bij anderen ook goed maar vond dat wel opvallend!)

3 likes

Oh ja shit die had ik gemist in de bios omdat ik ZO nodig moest plassen dat ik bij de eerste aftiteling ben weggerend :rofl: mooi kan ik die nu alsnog kijken!