Filmtopic #2

Bird is echt een prachtige film, echt een aanrader.

Mickey 17 keek ik zonder dat ik wist waar het over ging en vond ik onverwachts grappig.

The last showgirl vond ik ook heel mooi, ben het ook niet eens met veel reviews die meer plot wilden.

4 likes

Cars maar 3 sterren? :scream:

1 like

Ik blijf Snow White and the huntsman toch een hele leuke spannende film vinden. En het vervolg ook. Nog steeds jammer dat kristen stewart daar geen rol meer in speelt. Trouwens ik vind dat Maleficent veel weg heeft van de Snow White and the huntsman.

Laatst heb ik trouwens ook Mirror Mirror gezien en het zijn prachtige kostuums echt zo mooi maar verder vond ik het een hele lange zit pff.

1 like

Prima kinderfilm maar 3 sterren is al royaal vind ik zelf :sweat_smile:

1 like

Afbeelding in 2en moeten knippen want het aantal films in augustus was een beetje overdreven.
Uitschieters:

• Caught stealing: verwachtte een oke actiefilm maar het was een fantastische actiefilm. Chemie tussen Austin Butler en Zoë Kravits was off the charts. Heel leuk dat een kat een vrij grote rol speelt in deze film. Wel heel gewelddadig, dus moet je tegen kunnen.
  • Clown in a cornfield: niet geweldig maar wel veel beter dan verwacht, een beetje self aware horrorfilm. Soms wel afgeraffeld.
  • Death becomes her: uit mijn geboortejaar maar wat een ontzettend leuke film is dit, heel grappig, unhinged en quotable. Geweldige rol voor Meryl Streep. Dikke aanrader!
  • Weapons: al veel besproken in dit topic en terecht, ik ben erg blij dat er tegenwoordig zulke goede horror gemaakt wordt voor het brede publiek. Geweldige film. Interessant, creepy én grappig.
  • Kneecap: hele originele film over deze Ierse muzikanten en hoe ze zo zijn ontstaan. Ze spelen zichzelf en de film zit heel tof in elkaar vind ik. Na het kijken hebben we meteen tickets gekocht voor hun concert haha.
  • Freakier Friday: heeeerlijk voor millenials, zoveel gelachen bij deze film.
  • Bring her back: net als Weapons ook weer een hele goede horrorfilm, maar deze gaat nog veel meer onder je huid zitten, zooo naar (maar góéd!).
  • Alle delen van The Naked Gun: had geen van deze films gezien, maar lachte me rot in de bioscoop bij de nieuwste film, dus daarna met mijn man alle delen gekeken en ja ik vind die flauwe humor op z’n tijd echt heerlijk.

Afrader: Afterburn. Niet te gelooooven hoe slecht dit was, chatgpt had het beter kunnen schrijven. Slecht verhaal, veel losse eindjes.

6 likes

Ik kwam laatst op youtube een stukje uit de film tegen en het zag er vet leuk uit. Gaat nu zeker op de lijst van nog te kijken films. Kijk je trouwens alle films op gewone snelheid?

1 like

4 likes

Ja, zeker! Ondanks adhd en alle podcasts en luisterboeken die ik een stuk sneller zet kijk ik films wel normaal :joy:

2 likes

The Friends (Natsu no Niwa) is mijn nieuwe favoriet - een nieuwe top 4 favoriet.

3 likes

Net serendipity gezien, was best leuk! Totaal onrealistische paar domme grapjes maar fijne karakters met goede chemie. Die Dean kwam me zo bekend voor en ik dacht dus dat die heel vaak een bijrol heeft maar hij speelt dus Mr. Selfridge. Dat had ik even niet zien aankomen. Ik dacht trouwens iemand laatst op het forum had gepost dat die de film serendipity leuk vond en nav die post ben ik hem toch eens gaan kijken. Ik had hem al vaak voorbij zien komen en het leek me eerlijk gezegd een stomme film maar niet dus. Bedankt nog voor de tip. De film is te zien via het kpn pluspakket.

Omfg zijn er mensen die speelfilms niet op normale snelheid kijken?!?!

5 likes

Luisterboeken etc doe ik vaak wel minimaal op 1,5x maar speelfilms lijkt me echt kut? Filmmuziek is vaak best een integraal onderdeel, en dat gaat dan compleet weg haha

6 likes

Ik kijk series en films altijd sneller omdat ik er heel veel wil kijken, scheelt enorm veel tijd en doe dit al 10+ jaar dus ben er gewend aan. Anderen vinden het raar maar ik geniet er nog even veel van als normale snelheid (en ja ik heb het vergeleken om dat te kunnen zeggen)

2 likes

O kan zeker voor je gelden hoor, maar bij veel films en series vind ik de muziek heel sfeerbepalend en die mis je gewoon. Tenzij je ook muziek luistert als je wandelt en thuis bent op 1,5 dan heb ik niks gezegd hahaha. Kan zijn dat jij daar niks om geeft natuurlijk, iedereen kijkt op zijn manier.

2 likes

Eh… hoe veel wil je er kijken dat ze sneller afgespeeld moeten worden?

Nou ja, meer willen kijken snap ik dan weer wel. Ik heb daardoor weinig geduld voor veel series want kost teveel tijd.

1 like

Na ziek te zijn geweest en bijgekomen te zijn van de trailer van Wuthering Heights (ok, not really), heb ik gisteren weer een film gekeken.
The Rocketeer. Niet heel bijzonder, maar de setting was leuk en de scènes met Timothy Dalton waren echt geweldig!

Heb me helemaal kapot gelachen bij The Roses. Had weinig verwachtingen eigenlijk maar wat een leuke film! En knap dat ze van zo een serieus en pijnlijk onderwerp dit kunnen maken zonder dat het volledig romcom wordt.

5 likes

Ja, ik heb shitty smaak in films, maar Hallmark komt deze kerst met een football love story film en ik heb er nu al zin innn

4 likes

Ik heb echt een goede cineville week! 3x naar de bios geweest en thuis ook nog films gekeken.
Niet oer se hele goeie films, maar allemaal wel vermakelijke tijd gehad.

Mijn afgelopen biosweek:
A nice Indian Boy - leuk vermakend, lief en gezellig. Beetje netflix vibes wel
Honey, don’t - meh viel echt tegen, all over plot en best kort. Al vond ik dat eigenlijk ook wel lekker.
Bob trevino likes it- vond het best wel een kutfilm, maar kwam ook door de frustratie naar en de cringe van een aantal personages. Wel echt al zo lang al niet meer zo fucking hard gejankt aan het einde. Holy shit. Mijn daddy issues hebben daar vast aan bijgedragen haha

2 likes