Filmtopic #2

Echt he. Gisteravond geweest, vandaag het laatste nummer alleen maar op repeat en duizend keer janken :cry:

2 likes

Laat je weten wat jij ervan vond?

Was vandaag naar Priscilla in Cinerama, was vergeten hoe sfeervol die bios is. De lobby was zo gezellig druk en levendig. Echt even terug in de tijd.

Weet iemand toevallig hoe het zit met kaarten kopen voor het IFFR voor een film in PathĂŠ? Normaal kan je daar zitplaatsen kiezen, maar niet via de IFFR site natuurlijk. Is het dan free seating, of krijg je een plek op het kaartje toegewezen?

@Dazed jij ging toch?

2 likes

Keek net Saltburn… en ik weet niet zo goed wat ik gezien heb :joy: Vond ‘m ergens wel goed, maar het plot was wel iets te makkelijk. Beetje Brideshead Revisited zonder diepgang? En sommige scenes OMG :skull:

Samenvatting

Ik dacht aan het einde nog “omg ik heb die befaamde scene met murder on the dancefloor gemist?!” niet wetende wat het was. Kwam dus op het einde :joy::joy:

6 likes

Hahaha leipe film he! Mijn partner en ik keken het samen. Hij vond het ook een goede film maar had hem achteraf liever niet gezien vanwege idd die gekke scènes :joy:

2 likes

Ja welke scène vond je geil? Het grafneuken of het bad afvoerputje lebberen? Offf een vinger vol menstruatiebloed in je mond krijgen?

Nee dat met het graf was wel een beetje akward.

Het haataftrekken van de neef mag er ook wel bij

1 like

Wauw All Of Us Strangers, prachtige film. Deed me een beetje denken aan Joker, die relatie die niet echt bleek te zijn, maar allemaal in zijn hoofd. Heb zo’n apart gevoel na de film, verdrietig maar ook soort van nostalgisch ookal heb ik niet zoiets meegemaakt.

2 likes

Spoiler Saltburn

Ik heb ook gelezen dat dat grafneuken een beetje improvisatie was van Barry. Hij moest er wel op liggen en wat met zijn handen doen oid maar hij liet zichzelf een beetje gaan :joy:

6 likes

Ben net naar Poor Things geweest en het was zo grappig. Wist totaal niet wat ik kon verwachten, want de trailer zegt niks over het plot, maar door de verrassing was het nog leuker.
De kleuren, het camerawerk, de kostuums! 10/10

8 likes

Misschien leuk om hier ook wrap-ups te delen? Ik ben wel blij met mijn score van de eerste maand:

Chicken Run trouwens vier sterren en een like gegeven :smiley: Ik keek ook nog De Morgen in de bioscoop, een film over de ochtend. Erg leuk!

10 likes

dit is wat ik gezien heb in januari!
11 films. Best wat :grin:

6 likes

Leuk! Staan ook zeker een paar films op jouw lijst die ik nog wil zien en ga sowieso volgende week naar the Holdovers.

The taste of things heb ik gezien als ‘Le pot au feu’ en dat was mijn favoriet deze maand, en ik blijf een zwak hebben voor Bollywoodfilms. Sommige films zou ik mss lager kunnen geven (bepaalde romantische komedies bijv, maar was gewoon goede vibe in de zaal toen dus dat droeg bij aan mijn kijkplezier haha).

5 likes

Leuk idee @vitaminwater!

6 likes

Ja leuk idee! The favorite wil ik binnenkort nog een keer kijken. Weet je al wanneer je poor things gaat kijken? Ik ben er heel benieuwd naar.

Zelf heb ik women talking gezien, mooie film. En de film Sages Femmes. Echt een aanrader. In de bioscoop die vierde van de hongerspelen, daar zal ik nog uitgebreider iets over zeggen ben er nog niet helemaal uit wat ik er nu van vind

2 likes

Januari valt altijd tegen

6 likes

Same! Oa Priscilla, maar heb niet al te hoge verwachtingen. Leuk, veel plezier bij the Holdovers, prachtfilm!

Kan NIET wachten, ga samen met mijn vriend naar de bios. Maar ben nu nog ziek en wil ook helemaal verkouden-af zijn voordat ik die ene hoester ben in de zaal. The Favourite is geweldig, echt snel kijken! Dit was een rewatch voor mij als extra hype voor Poor Things haha. Ik vond Women Talking ook tof trouwens!

3 likes

Goed gebruik gemaakt van m’n Cineville deze maand, normaal ga ik maar 2 en soms 3 keer. En heb nog een boel wat ik wil zien komende tijd, morgen ga ik naar Priscilla en binnenkort ook naar Mean Girls

5 likes

Aah nice dat vermoeden had ik al! Ik vind her een goed idee om hem nog een keer te kijken, ooit al eens gezien en ik heb hem laatst op dvd gevonden in de kringloop. Hopelijk ben je snel beter en kan je die film gaan kijken!!

Draait bij jullie die film Orlando? Die is gerestaureerd en ik ben er wel benieuwd naar maar het lijkt er op dat die niet bij mij in de buurt draait jammer genoeg. Ik heb de film nog nooit gezien maar de trailer ziet er tof uit en het verhaal klinkt goed.

3 likes