Filmtopic #2

Pathé stopt met punten sparen voor vouchers etc :unamused: stom

3 likes

Ja pfff! Vond dat wel handig

1 like

Ja zo jammer. Normaal lees ik die mails nooit behalve nu en dan is het ook nog eens zo’n slecht nieuws :rage:

2 likes

Ik heb net The Long Walk in de bios gezien en omg ik heb zooooveel gejankt, echt met snot gewoon keihard lopen huilen :sob:
Ben nu nog steeds verdrietig, idk maar leefde me echt helemaal in.

Absoluut een aanrader ook.

5 likes

Ik heb de afgelopen weken Dunkirk, Interstellar en Tenet in de bios gezien. Dunkirk snapte ik, maar die andere twee… en dat heb ik vaker met Nolanfilms. Ik moet mezelf echt moed inpraten (“Je bent slim Vaiana. Je gaat deze film snappen. Hoe moeilijk kan die nou zijn?”) en uiteindelijk zit ik alsnog zo van: heh!!!
Maar goed, ik heb me vermaakt.

3 likes

Oh ik heb Interstellar toevallig twee weken geleden gezien haha, ik vond dat laatste stuk met dat zwart gat echt teveel van het goede. Maar wat een prachtige shots :drooling_face:

In hetzelfde genre vond ik Arrival wel nog een stuk beter, echt een topfilm.

1 like

Ik vind mijn abonnement zo steeds een stukje minder de moeite waard. Zal binnenkort ook wel weer duurder worden.

5 likes

Ik vind mezelf best slim, maar Tenet had ik echt niet in de bioscoop kunnen kijken zonder héél gefrustreerd en/of verward weer naar buiten te lopen. Werkte voor mij alleen met een paar keer op pauze zetten - nadenken wat er nou gebeurde of werd bedoeld - stukjes terugspoelen - en weer door. Zo gecompliceerd, poeh

1 like

Aangezien ik niet verwacht na Ajax nog een film te gaan kijken, is mijn film september vol. Wat een bizar goede filmkijk maand was dit. Heb ook echt mijn best gedaan om meet films te kijken. Zowel thuis als in de bioscoop. Echt blij mee!

Funfacts:

Honey don’t was met een tweede date. Heb hem daarna niet meer gezien :joy::grimacing:
Bob Trevino vond ik echt best wel kut, maar ik heb in kange tijd niet zooo hard gejankt aan het einde van een film. Bizar. dat had ik echt niet verwacht van tevoren.

Let verder niet te veel op mijn ratings, daar zit geen systeem achter. Wissel ook vaak van hoe ik sterren geef.

3 likes

Zo weiniig? :sob::scream:

Sound of Music in de bios was geweldig!

4 likes

Oh was je naar een sing a long van sound of music? Dat lijkt me echt leuk!

2 likes

Oh wat leuk dat je the sound of music in de bios hebt gezien! Ik wilde daar ook zo graag in de bios zien maar ik had geen tijd helaas. Echt balen dat ik lhet niet eerder wist want het leek me zo tof!

Tenet heb ik wel in de bios gezien toen die net uit was en pff het was zo vaag. Dat staat me vooral nog bij en sommige scènes waren wel intensk. in de bios vond im

1 like

Het was een vertoning vanwege 60-jarig bestaan! Zaten echt veel jongeren in de zaal. En gelukkig zong niemand mee :joy:

@Marquez Ja Tenet was wel een mooie film, maar ze konden bepaalde dingen wat mij betreft wel ff in Jip en Janneke taal uitleggen :joy:

Is het niet juist de bedoeling om mee te zingen?

Was geen singalong!

Maar weinig films voor mijn doen want ik was de helft van september op vakantie. De uitschieters:

• One battle after another: de verwachtingen waren hoog en zijn ook waargemaakt. Geen 5-sterrenfilm voor mij maar wel waanzinnig! Voelde erg Tarantino-ish, zitten zulke goede scenes in, heel goede timing qua politiek, en ook hard gelachen.
  • De Propagandist: docu over een filmmaker die veel werk voor de nazi’s heeft gedaan. Er zaten beelden in van de propaganda van toen die ik nog niet eerder had gezien, echt interessant om eens te zien. En zoals altijd bij dat soort mensen blijkt uit interviewbeelden dat hij zijn rol erg klein maakt en dat hij ‘gewoon graag films wilde maken’. :woozy_face:
  • Straf: van de makers van Mastermovies een heerlijke comedy. Misschien niet voor iedereen maar helemaal mijn humor, heb me kapot gelachen. Sezgin Gulec heeft een heerlijke rol, vind hem als cabaretier ook heel goed. Fun fact: deel van de film is opgenomen in de straat achter mijn huis, dus leuk om dat op het grote doek te zien.
  • The Roses: zooo’n heerlijke film! Heel erg gelachen en van genoten. Sowieso al leuk om naar Olivia Colman & Benedict Cumberbatch te kijken.
4 likes

Net de film morning glory gezien, al een oudje uit 2010. Ik vond Rachel McAadams al een goede actrice maar in deze film is ze echt fantastisch. Ze draagt de hele film, heel knap gedaan. De muziek van de film is ook leuk. Prima verhaal maar verwacht niet veel bijzonders. Deze film moet het hebben van de acteurs.

2 likes

Voor de meisjes: 6/5

Strangers chapter 2: 2/5

Die staat nog op mijn lijstje, Rachel McAdams vind ik zo’n leuke actrice.

De laatste weken kijk ik vooral veel films uit de jaren '90. Om nostalgische redenen en omdat Netflix op een bepaald moment ‘laatste kans!’ roept als ze bijna van Netflix verdwijnen. Gisteravond Robin Hood gekeken met o.a. Alan Rickman. :heart:

4 likes

Net TRON: Ares gezien. Ik verwachtte er niks van, maar ik was aangenaam verrast. Ik had ook nog nooit Tron gezien, maar ik snapte deze film wel. Zeker een aanrader voor in de bioscoop.
Maar 1 ding zat me dwars en dat is dat ik Jared Leto zo’n creep vind en tijdens de film aan zijn enge method acting praktijken moet denken. We kennen allemaal de verhalen over zijn method acting. Dode ratten naar collega’s sturen en urenlange vertraging omdat hij voor FUCKING MORBIUS alleen met krukken wilde lopen.
Hoe zou hij zich hebben gedragen tijdens het filmen van deze film? Zou hij de hele tijd “bliep, bloep ik ben een AI” hebben gezegd? Of iets in die richting. Ik zie hem er echt voor aan dat de doen.

Edit: ok, ff gegoogled en het is inderdaad zo erg!

1 like