Filmtopic #2

Jaaa ik vond hem heel leuk!

maar ik ben wel een beetje getraumatiseerd door de Ryan Reynolds/Wade Wilson scarecrow

Net weer Last Christmas gekeken. Echt mijn favo moderne kerstfilm.

Maar waarom is hij dood? :sob:

Ik had hetzelfde eigenlijk, ik vond het zelfs best saai regelmatig. Prachtig gezongen nog steeds hoor en technisch nog steeds prachtig gemaakt daar niet van. Alleen dit was idd het moeilijkste deel om te maken, en ik denk ook eigenlijk dat je hier de zwakte ziet dat ze per se 2 films wilde maken en deze dus iets teveel moesten rekken om er een volledige speelfilm van te maken. Vond dat wel ten koste gaan van de emotie, beetje rommelig etc. In het midden wel echt een stuk waar ik die voelde, ook omdat Elphaba gewoon heel goed gespeeld is maar bij de rest een stuk minder. Ook dus doordat ik de relatieopbouw van Fiyero & Elphaba wat chemistry vond missen (lag wat mij betreft niet aan het acteerwerk an sich).

Nog steeds zeker niet slecht, zou het alsnog denk ik wel een ruime voldoende geven, maar vond deze zin uit een critici review heel treffend: This could have been one good movie.

Maar begrijp ook wel dat ik hier in de minderheid ben dus alsnog fijn dat de rest er zo van genoten heeft.

5 likes

Ben nog steeds lekker op weg met veel films kijken.

Paar uitingen
Put your soul on your hand and walk pfoe, heel zwaar om te zien, al vond ik dat de documentaire maakster het te veel om zichzelf lief draaien en niet de beste vragen stelde. Ik wist niet dat Fatma en haar familie zijn vermoord, dit kwam echt heel hard binnen. Heel veel om gehuild.
Paddington dat ik nu pas achter deze “hype” kom. Vind het echt fantastisch.

Heb heel veel 3,5 sterren gegeven, maar vaak wil ik later terug komen op mijn initiële gegeven sterren. Bij deze maand ook zeker met een paar films. Eg. Die my love

5 likes

3 likes

Gekeken films in november:

The wizard of Oz: gekeken ter voorbereiding op Wicked For Good en daar was ik erg blij mee. Hoe fantastisch moest dat zijn geweest toen deze film uitkwam, die transitie naar technicolor :star_struck:

Wicked For Good: vond ik helaas echt wel een beetje tegenvallen, had echt een spektakel verwacht (want deel 1 was erg goed), maar vond het maar mwah eigenlijk.

Pulp fiction: stond al zo lang op mijn lijst, maar viel me zo tegen. Echt een saai verhaal :///

Bugonia: wat een fantastische film!

Frankenstein: de meningen zijn volgens mij erg verdeeld maar ik vond hem zo mooi! Prachtig om naar te kijken.

Sisu: road to revenge: moet je van houden (heel gewelddadig), maar ik vind dit echt fantastisch. Er zit zoveel liefde in de stunts. Nog leuker dan het eerste deel.

Nuremberg: fijn tempo, en een goede timing voor deze film, qua herhaling van de geschiedenis.

4 likes

Best veel sterren voor now you see me. Ik vind die eerste twee leuk maar zo irritant dat je weinig echt goed kan voorspellen/zien wat er gebeurd het voelt altijd een beetje als of het uit de lucht komt vallen. Is dat hij deel 3 ook zo?

1 like

Mijn sterren zijn meestal echt puur gebaseerd op hoe goed ik me met een film heb vermaakt en Now you see me is natuurlijk geen echt goede film ofzo, maar ik vind het wel echt heeel entertaining de hele tijd haha. Ik kan me de verhaallijnen van de eerste twee niet zo goed herinneren, maar vond het best een prima en rond verhaal in dit 3e deel!

4 likes

wat kijken jullie veel films!

dit is mijn lijstje van november, en eentje van oktober erbij want die hoort bij de trilogie sex drømmer kjærlighet (dikke aanrader, love noorse films). vond het heul leuk dat het filmhuis hier de hele trilogie draaide afgelopen maand :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Flodder is op tv en daarna moordwijven :heart_eyes: heerlijk!

Misschien moet dit in het opbiecht topic, maar soms vind im het heerlijk om tv te kijken met reclame ertussen. Dan kan ik in het reclameblok lekker om mijn telefoon/hoofdstukje lezen/ de afwas etc

7 likes

Naar de wc!!!

2 likes

Ik zit ziek thuis dus heb een aantal films gekeken afgelopen dagen.

• Requiem for a dream (eerste keer dat ik deze keek was ik echt 14 ofzo dus wou hem al een tijdje rewatchen, echt een goede film maar die ass to ass scene was wel heavy)

• Irreversible (ook weer zo’n disturbing film :smiling_face_with_tear: en mixed opinions hierover. Moet er nog even over nadenken)

• The Devil’s Advocate (deze vond ik goed ook! Al pacino deed het echt leuk)

• Dead Man Walking (minst favo van dit rijtje maar ook gewoon een solid film)

3 likes

Ik heb ineens sky showtime weer ontdekt (ik kijk op iemand anders account dus ik zie ook geen afschriften en scroll meestal niet zo ver op mn tv)
en daar staan echt zo veel klassiekers op!

Anyway, ik heb de afgelopen avonden films uit de jaren 80/90 gekeken en love love love dat iedereen er daar zo normaal uitziet. Keek bijvoorbeeld footloose (best fun!) en de vrouwelijke hoofdrol lijkt een beetje op een naturelle Lana del Rey met een mooie lach, maar je ziet wel witte vlekjes op haar tanden, zoals best veel mensen hebben. Tegenwoordig zie je dat nooit meer. Love dat.

Oh en gister heb ik Vanilla Sky gekeken (uit 2001) en dat is zo’n fucking rare film haha zit er nog steeds aan te denken. Iemand hier die gezien?

9 likes

Ik heb hem toevallig laatst opnieuw gekeken en vond hem lang niet zo goed als ik hem vroeger vond, ik vond hem vroeger zo mysterieus

1 like

Hahahaha ja ik zat ook vooral in het begin van huhhhhh waarom heeft ie ineens zo’n fucking raar masker op? Waarom acteert Tom Cruise alsof ie in slowmotion beweegt, denk hij dat dat mysterieus en erotisch is? Waarom heeft Cameron Diaz een dialoog waarin ze I SWALLOWED YOUR CUM THAT MUST MEAN SOMETHING??!! schreeuwt haha??

Niet echt mysterieus idd, maar het duurde wel lang voor ik doorhad hoe het zit who is Ellie? En dat het dan het bedrijf L E Is wow mind is blown

Het is vooral een leuke film als je de clue nog niet kent denk ik. Ik dacht bij mijn rewatch vooral wat wordt het allemaal ingewikkeld gemaakt met die tijdspaden en wel/geen masker en die twee meiden steeds, terwijl het verhaal eigenlijk heel simpel is (spoilers): hij gaat dood, heeft dus een afterlife gekocht maar hij weet natuurlijk niet dat hij daarin zit en ondertussen wordt dat digitale afterlife een soort feverdream

Ik heb wel zin in meer rewatches nu. Ik ga denk ik The Game kijken dit weekend

2 likes

Het is een remake van de Spaanse versie die eigg veel beter is ( Open Your Eyes Avaa silmäsi (1997) - IMDb) zou ik aanraden

3 likes

Ja die heb ik als kind wel eens gezien, mn ouders hadden echt mega veel Spaanse films altijd.

1 like

Jaaaa die heb ik toen als eerste gezien! Wel tof dat Penelope daar ook gewoon in speelt.

2 likes

Als je nog een leuke kerstfilm zoekt dan zou ik Tokyo Godfathers gaan kijken! Mooi getekend en het verhaal is best apart maar toch ga je er in mee. Hier draaide die afgelopen week eenmalig in de bios, ik weet niet of dat nog op meer plekken is.

zo genoten van sentimental value!!! heel mooi

3 likes