Filmtopic #2

Vraag over The Housemaid:

Ik vond dat die gekke kroonluchter opvallend vaak in beeld kwam, zouden dat allemaal haren van Nina zijn? Zo ver ik me kan herinneren staat zoiets niet in het boek.

1 like

Oooh nu je het zegt, klimkt wel logisch. Vond het een goede film, kende het verhaal verder niet.

1 like

Weet iemand of deze op een streaming dienst komt? Ik heb een culturele elite filmhuispas en hier draait hij alleen in Pathé. Vind het dan toch zonde om een kaartje te kopen haha

Ik dacht dat alles wat draait in Pathé ook op Pathé Thuis komt, maar dat weet ik niet zeker…

1 like

Ah top!

1 like

ik vond the last viking op de valreep echt met afstand de grappigste film van het jaar maar kan me ook heeelemaal voorstellen dat mensen het niets vinden haha

3 likes

Ik was echt teleurgesteld!! Vond The Green Butchers echt geniaal maar hier was het te gestyled en tegelijk te rommelig én het lag er te dik bovenop. Mads Mikkelsen was wel heel sterk uiteraard.

1 like

The roses is best een geinige film. Het duurt wel te lang en ik vind die bij personages voornamelijk irritant, maar de chemie tussen de hoofdpersonen is uitstekend. Ik weet niet of anderen dat ook opvalt, maar Colman doet iets met haar mond waardoor vaak haar personages een beetje onnozel/niet al te snugger lijken en ik snap het nut niet altijd, bij dit personage vond ik het niet veel toevoegen, maar misschien is het ook de stand van haar mond en kan ze er niets aan doen.

Wbt het einde van de film tof gedaan! Best gewaagd ook omdat ze toch twee kinderen hebben, dus stel dat er idd bedoeld word dat de boel ontploft en ze dood gaan dan zijn die natuurlijk wees. Ik las daar al wat reacties over dat dat echt niet kan. Dat vond ik dan ook wel weer grappig tis een film. Ik had trouwens niet verwacht dat ze dit zouden doen met het fornuis, ik had verwacht dat die spontaan was ontploft tijdens het etentje of later en ze elkaar zouden redden ofzo. Die walvis was trouwens heel random

Afgelopen tijd gezien:
Voor de meisjes: :star: :star: Vond hem echt enorm tegenvallen, na alle positieve recensies. Voorspelbaar, niet super fantastisch gespeeld, mwah.
Urchin :star: :star: :star: :star: :star: Heel erg positief door verrast, heel goed, heftig, grappig, mooi, goed gespeeld!
The last viking :star: :star: :star:/half - gewoon leuk, beetje voorspelbaar, goed gespeeld, wel heel grappig, de moeite waard.
Sentimental Value :star: :star: :star: Vond ik ook tegenvallen, na mensen er zooo positief over te hebben gehoord. Wel heel mooi en ik vond de twee actrices die de zussen spelen echt fantastisch, maar het raakte me verder niet echt.
Bugonia :star: :star: :star: :star: :star: Fantastisch!
Die my love :star: :star: Kan aan mij liggen, maar ik vond er echt niets aan haha.
It was just an accident :star: :star: :star: :star: Heel goed, heftig, spannend, verdrietig.

4 likes

wat dan? :joy: heb je een voorbeeld? is dat niet gewoon haar mond inderdaad?

Omg Rental Family is te cute! Zeker een aanrader.
Plus een diva die Pink Lady zingt voor Brendan Fraser? Extra ster! 5⭐️

6 likes

Ik zit onze jongens 3 te kijken op netflix en ik wist wel dat het slecht was maar ZO slecht hahaha man man man

3 likes

Vandaag ook gezien, ben ook enthousiast! Nu 4 :star: gegeven, maar twijfelde nog over een extra halfje. Zat ook echt met heerlijk publiek bij de film, meelachen en ook lekker snotteren haha.

4 likes

Is het echt zo’n typische jankfilm? Of overstijgt de humor wel?

1 like

Er zit wel een mooi/triest stuk in, maar het is zeker niet alleen janken

5 likes

Ik heb Left-handed girl gekeken en vond het echt fantastisch! Goeie eerste bioscoopfilm van het jaar!

Ik ging er vrij blanco in, maar vond het zo mooi lief en herkenbaar. Zag mijzelf terug in het kleine meisje. Echt aanrader!

1 like

Mix meer, en niet zo Amerikaans dramatisch. Maar het is sowieso een meer ingetogen film, zou het mss officieel meer een 3,5 :star: vinden maar de thema’s raken mij wel en echt goede acteurs. Verhaal had wat meer diepgang kunnen hebben.

1 like

Ik ging vandaag naar Little Amélie or the Character of Rain. Een Franse animatiefilm met een setting in Japan. Hij was echt prachtig en zeker een aanrader.

4 likes

Was net bij Song sung blue and wow positief verrast. Ik ging er eigenlijk in met de verwachting dat het niks was. Maar echt een goeie film.

4 likes

Loaf of breeeeaaaad~~~~

Het leek me een leuk idee om mezelf te kwellen en Amsterdamned 2 te kijken. Het is niet heul slecht, maar die dialogen soms… my god. En dat einde maakte me kwaad.

hoezo checkten ze niet meteen het riool? En niet die kloteoctopus op het einde :smiling_face_with_tear:

3 likes