Fitnesstopic

Dankje voor je reactie. Je hebt gelijk, ik moet gewoon gaan! En goede tip van de schoenen inderdaad, ik wist niet dat je daardoor echt kon vallen :frowning_face_with_open_mouth: heb alleen nog niet zulke schoenen natuurlijk, maar daar zullen ze wel een oplossing voor hebben denk ik.

En nog 1 domme vraag maar draag je eigenlijk een fietsbroekje (met zo’n kussentje zeg maar haha) of een gewone sportlegging/broek?

Ja vaak hebben ze die daar! Bij Rocycle in ieder geval wel. Zou je even na kunnen vragen.

En geen domme vraag hoor: het kan beide. Zelf ga ik altijd rocyclen met een normale legging en de meeste anderen doen dat ook. Maar ik zie ook weleens mensen met een fietsbroekje met zeem. Mijn logica is dat ik bijna niet op het zadel zit en dan liever wat luchtigers aandoe dan m’n wielrenbroekje haha. Het is vaak ook maar 3 kwartier/uur dus zoveel zadelpijn zal je daar niet van krijgen

2 likes

Oh top dankje! Haha ja zeem, dat woord zocht ik :joy: dan klinkt een legging inderdaad fijner

Ik had dat dit weekend ook, vrijdag avond getraind en toen ik zondag weer ging voelde het heel kut. Heb toen m’n onder rug en billen gerold op zo’n foamroller en dat maakte wel verschil! En m’n onder rug qua oefeningen even een beetje met rust gelaten.

1 like

Misschien heb je hier wat aan!

1 like

Heeft iemand ervaring met de sportlegging van Stronger? Ik ben op zoek naar een nieuwe fijne zwarte sportlegging die niet afzakt en krijg nu tijdens mijn zoektocht steeds de advertentie van Stronger overal te zien. Zijn ze fijn?

Ik heb liever de high waisted flex van gymshark, heb stronger wel geprobeerd maar vind de stof van gymshark veel fijner!

Die heb ik laatst besteld maar weer teruggestuurd omdat de band aan de bovenkant enorm knelde. Ik heb al 1 gymshark legging maar die is na een paar keer wassen bijna see through geworden. Herken je dat of had ik gewoon pech? Anders ga ik het nog een kans geven

In het fitness topic is dit volgens mij ool al eens besproken, wellicht kun je daar ook tips vinden

Wat gek! Ik heb mijn leggings van Gymshark al jaren en die zijn nog allemaal mooi. Heb je de legging toevallig nog? Dan zou ik even naar de klantenservice mailen, volgens mij waren ze altijd heel netjes met dingen ruilen etc.

1 like

Nee ik heb laatst al mijn oude doorschijnende leggings weggegooid. Dan ga ik gewoon nog een keer wat bestellen bij Gymshark!

Wat @George zegt, dat hoort zeker niet!! Even klantenservice contacteren, zijn super meedenkend. Welk model legging heb je? Ik heb er een stuk of 7 en allemaal na vaak dragen nog mooi.

1 like

Het was de Vital Seamless, ik zie nu dat ze een 2.0 versie hebben dus die ga ik bestellen

1 like

Als je de deadlift goed uitvoert kan het ook gewoon zijn dat de spieren in je onderrug een optater hebben gehad. Maargoed, het is wel super lastig om te bepalen of dat wat je voelt echt pijn pijn is, of spierpijn.

2 likes

Ik heb dit ook weleens, en bij miij is het vooral gebrek aan spanning in mijn buik. Mijn coach heeft toen als tip gegeven om iedere keer bij de vooroverbuiging je buik goed tegen je bovenbenen aan te duwen om zo nog meer te bracen, en dat heeft mij echt heel erg geholpen! Zo hou ik goed spanning gedurende de beweging, dus op de heenweg en de terugweg

Gebruikt iemand hier een fitness app waar je een workout volgt in de sportschool? Ik ga al snel dezelfde dingen elke keer doen en wil dat eigenlijk een beetje opbreken. Heb nu Beyond en OwnU gedownload en vind die er wel prettig uit zien met videos, maar ik vroeg me af of iemand anders ervaring heeft met zo’n app. Qua maaltijden hoeft er niks van mij bij te staan.

Ik ben net weg gegaan uit de sportschool omdat een personal trainer mij ongevraagd advies ging geven. Het was vast goed bedoeld maar hij bleef maar doorgaan??? Terwijl hij met iemand anders bezig was. Hij was trouwens ook niet van de sportschool zelf.

Ik was echt zo hoog in mijn irritatie. Ik weet echt wel hoe ik moet trainen en wat werkt voor mijn lichaam. Uhg maar baal ervan dat ik me zo op de kast laat jagen.

2 likes

Ik heb echt een beginnersvraag maar ik vroeg me af hoe je nu kan weten welk gewicht je nu moet kiezen voor je dumbbelloefeningen. Ik heb net 2 filmpjes met armoefeningen gedaan van Caroline Girvan maar bij sommige oefeningen had ik tijdens de laatste 2-3x heffen wel moeite om die dumbbells te heffen. Is dat dan te veel of niet?

edit: ik vind het echt top trouwens dat ze zoveel gratis content aanbiedt!

Is super lastig om te bepalen inderdaad. Ik zou een gewicht proberen te vinden waarbij je 75-98% van de series die Caroline doet kan meedoen. Maar het einde, of het einde van een bepaalde serie mag wel echt wel zwaar zijn.
Als je er aan het einde van de workout nog steeds doorheen fluit, en je hebt het gevoel dat je overal nog wel een paar herhalingen extra kon doen, dan zou ik een kilootje extra pakken de volgende keer.

1 like

Top, het zal voorlopig nog 2kg blijven dan haha. Hopelijk word ik ook zo sterk later dat ik zoals Caroline ook 8kg kan gebruiken. :smile: