Fitnesstopic

Pff Baal er ook van. Dat wordt doordeweeks weer thuis workouts doen en in het weekend gelukkig maar de sportschool

1 like

Ik heb flexibele werktijden en heb nu 4 ochtenden gereserveerd vanaf 7:30, ben echt geen held met sporten 's ochtends maar het moet maar even denk ik… dan werk ik wel wat langer door. Ik denk dat het wel wennen gaat worden, maar omdat het toch zeker 3 weken (maar ik denk langer) gaat duren wil ik wel investeren in een nieuwe routine.

Ik ga dus om 7 uur nu op de dag dat ik om half 9 begin, op zaterdag dan PT en moet ik nog ergens een derde keer plannen. Maar dat is niet te doen met mijn, mijn vriends en onze kinderen agenda’s… zucht. We gaan ook buitentraining doen maar ik doe momenteel alleen kracht en dat kan niet goed buiten. Dus ik ga nog even met de pt kijken hoe we t voor elkaar krijgen.

Ben benieuwd hoe om 7 sporten is :sweat_smile:

Ik denk dat je je dag echt met een heerlijke energieboost begint! :relaxed:

Ik hoop t echt haha. Gelukkig werk ik thuis haha

1 like

Voor de ff’ers die aan rocycle doen, is het als absolute beginner met een conditie van -10 enigszins te doen? Komen er alleen mega fitte mensen of ook mensen die juist fit willen worden? :sweat_smile:

Ik wil graag een betere conditie en me fitter voelen, maar zit nu in de loop hole dat ik van mezelf eerst aan mijn conditie moet werken voordat ik ga rocyclen omdat ik bang ben als een sukkel knalrood in ademnood van m’n fiets te vallen. Terwijl ja, je gaat daar juist heen om fit te worden (of blijven) dus misschien moet ik gewoon gaan?

Nee joh, gewoon gaan! Ik vond de eerste keer heel intens en heftig, maar ik heb me geen moment ongemakkelijk gevoeld. Qua mensen vind ik het heel erg verschillen. Heb lessen gedaan waar alleen fitgirls in zaten die alles mega goed konden, maar ook lessen waarbij iedereen nog aan het oefenen was.

Verder hoef je de fiets instellen ook niet gelijk te snappen want er zijn altijd mensen van de receptie die in de zaal komen helpen met de fietsen. En tijdens de les is het donker waardoor je echt niet op elkaar let. En als het even niet gaat is het ook oké als je gewoon gaat zitten en even rustig gaat trappen ipv meedoen.

2 likes

Ja wat @lisaanna zegt! De eerste keer is voor iedereen zwaar/ingewikkeld. Maar je kunt inderdaad altijd gaan zitten. Er wordt bij Rocycle ook heel erg gefocust op dat je met je eigen ride bezig bent dus je let ook niet op anderen. En vaak zeggen de instructors ook van: ‘als je een pauze nodig hebt, neem ‘m dan gewoon en ga even zitten’

Ik zou wel even goed op tijd komen zodat iemand je kan helpen met instellen, soms zie ik first timers dan 2 min voordat de deur sluit nog binnen rennen en dan begin je echt niet lekker

3 likes

Hoe gaan jullie het doen nu de sportschool waarschijnlijk de rest van het jaar tot 17 uur open zijn?

Ik krijg het nu zo geregeld dat ik 2 keer doordeweeks kan en 1 keer het weekend maar doordat kerst en nieuwjaar op mijn pt dagen vallen, valt die al weg. En de laatste week van t jaar, krijg ik het wss gewoon niet eens geregeld door werk en vakantie :cry:

Mijn sportschool gaat om 06:00u open dus heb vorige week meerdere dagen voor werk gesport. Vond het heerlijk :heart_eyes:

2 likes

Dat scheelt ja! Ik moet echt in kantoortijd werken en door vakanties moet ik ook meer naar kantoor waardoor ik niet meer voor of na werk kan in de laatste week. Volgende week kan ik wss nog wel 2 keer, gelukkig. Jammer dat ik mijn uren niet gewoon in de avond kan maken

Maar idd met kinderen is het echt lastig plannen…

@Neverfull 6 uur :flushed:. Ik ga morgen om 7 en dat vind ik al heftig vroeg

Ik was er meestal rond half 7, dan kon ik het redden met werk. Vanaf januari moet ik weer iets eerder starten op werk, dan moet ik er wel echt uiterlijk 06:10u zijn. Voel me wel echt beter op een werkdag.

1 like

Ik wil nieuwe dumbells kopen voor thuis. Ik heb altijd niet-verstelbare dumbells gehad, maar zit nu te denken om verstelbare te kopen. Ik ben alleen een beetje bang, dat die te lomp zijn? Ik Ik doe er gewoon youtube filmpjes mee (Caroline Girvan momenteel). Iemand ervaring?

Ja ik heb een setje, maar wat bedoel je met te lomp? Haha gewoon dumbbells vanaf een kilo of 6 zijn al niet echt gracieus meer, tenzij je bent gewend aan die roze dumbbells van max 3 kilo (speciaal voor vrouwen zodat ze maar absoluut geen spieren opbouwen)

1 like

HAha, ja ik ben dus gewend aan roze dumbbells van 3 kilo :wink: Ik wil nu dus 5 kilo kopen, maar die zijn bijna even duur als verstelbare dumbells. Misschien die toch maar kopen dan

1 like

Ik zou lekker voor die verstelbare gaan! Kun je je gewichten mee opbouwen en lekker progressie gaan maken :grin: fuck roze dumbbells (er is een hele theorie dat vrouwen ontmoedigd worden om met zware gewichten in de weer te gaan omdat ze dan grote spieren opbouwen waarmee ze sneller afvallen als ze dat willen, en dan kun je al die vrouwen geen dure niet-werkende dieetspullen meer aansmeren)

2 likes

Ik ga ze kopen!!!

4 likes

Leuk, veel plezier!!

3 likes

Ik heb deze dumbell-set gekocht om thuis wat krachttraining te kunnen doen, ben benieuwd!
Heeft iemand tips voor beginnersfilmpjes hiermee?

3 likes

Caroline Girvan! Ze heeft beginners epic en daarna door met epic 1.

@Afstandsbediening20 het vervelende aan verstelbare is dat je niet snel kan wisselen. Dus als je snel achter elkaar verschillende spiergroepen wilt doen met verschillende gewichten kan dat eigenlijk niet. Ik bouw ook m’n kracht op door als je Bv 10 herhalingen moet doen dan doe ik er zoveel ik kan met een zwaarder gewicht dan normaal en daarna meteen naar normaal (dus zeg 6 herhalingen met 12kg en dan de laatste 4 met 10kg). Dat kan dus ook niet tenzij je meerdere setjes verstelbare hebt, maar dan ga je het doel voorbij. Mijn dumbbells zijn van decathlon en die zijn goed maar de vorm maakt bv hip thrusts wat minder comfortabel.

4 likes