Fitnesstopic

Doe je misschien onbewust je onderrug hollen? Dat merk ik wel eens bij mijzelf namelijk en moet echt focussen om m’n heupen echt recht te houden in lijn met m’n rug.

1 like

Ik las dit op de cg Facebook pagina ook. Daar waren verschillende mensen die alles op de mat hebben uitgevoerd in plaats van op de stoel. Ik ga er zo aan beginnen dus ben benieuwd. (Ik heb de woensdag en donderdag geruild).

1 like

Het is belangrijk dat je je ribbenkast ‘sluit’ (ja sorry mijn trainers zijn allemaal Engelstalig haha) en je buikspieren goed aanspannen!

1 like

Ik vond de glutes niet zo leuk, doordat alles 3 minuten duurde vond ik het niet afwisselend genoeg en duurde het voor mijn gevoel veel langer. Jammer!

image

Lopen na die 100 sumo squats hahaha
10/10 would recommend.

4 likes

Heeft iemand ervaring met de loopband en crosstrainer die AH nu verkoopt ism Best Sport? Zoek iets voor mijn ouders, maar weet niet of het rommel is.

1 like

Zelf geen ervaring maar hier een uitgebreide review van de loopband

3 likes

Er is al veel antwoord gegeven, maar ik ben sinds februari 2021 heeeel veel gaan sporten (ter indicatie, 5-6x pw, veel krachttraining, boksen etc) en ik ben 14% van m’n lichaamsgewicht aangekomen dit jaar. Dat zijn alleen maar spieren. Ik ben op m’n allerzwaarst ooit, maar ook mijn allerfitst ooit en TROTS op elke kilo. Dus alsjeblieft, laat dat fucked up idee in je hoofd dat je kilo’s iets zeggen gaan en richt je op hoe je je voelt en hoe je eruit ziet!

11 likes

Ik snap zeker wat je zegt alleen merk ik, vanwege het obesitas verhaal, dat ik de kilo’s niet los kan laten en dat de nadruk op die kilo’s heel dubbel is. Ik ben zeker trots wat ik tot nu toe bereikt hebt met name van nooit sporten naar minimaal een keer per week en vaker als de sportscholen open zijn. Dat is zeker een mijlpaal die ik heb bereikt. Aan de andere kant blijft het ook zo dat elke arts waar ik kom over het aantal kilo’s begint en dan kan ik wel zeggen dat ik een x aantal centimeters kwijt ben en trots ben op het regelmatige sporten maar dat is niet voldoende.

1 like

Vanochtend vol vertrouwen gestart met Epic Heat van Caroline, dacht dat ik dat wel even zou doen. Train normaal 3-4x per week in in de sportschool zwaar, maar meine gute ik kan nog geen eens de trap op en af lopen door die leg workout van haar. Had sowieso ook al sinds de sportscholen dicht zijn niet gesport dus dat maakt het er niet beter op. Goede workout wel.

4 likes

Ja die meid is gek joh, I love her. Ik hou me de komende tijd lekker bij de 20 minuten workouts

1 like

Hahaha ja maar echt insane hoe zij doorgaat met die 2x 12,5 kg in haar handen.

1 like

Ik hoop echt dat de sportscholen snel weer opengaan. Had eindelijk iemand gevonden waarmee ik lekker kan trainen. Lukt me in deze golf niet om me aan te zetten tot thuis trainen, mijn huis is er ook net iets te klein voor. Heb met hoepelen precies één plek waar ik kan staan zonder dat ik vanalles raak, echt vrijuit bewegen is er niet bij haha

Hopelijk lukt het me de komende tijd toch om wat thuisoefeningen te doen, maar ik denk het niet…

3 likes

Ja ik moer de tweede dag nog doen, kom 3 dagen niet lopen na die leg work out

1 like

Wat rot dit! Ik weet niet zoveel over dat precies werkt als je veel overgewicht hebt. Maar de artsen geven dus aan dat afvallen het belangrijkste is? Heeft je PT daar advies over?

Nou ik vond de triceps/chest van gisteren wel heftig. Die skull crusher push-ups kwamen ook echt op een moment dat ik al verzuurd was, dus die zijn niet helemaal gelukt.

Vandaag gelukkig weer benen, dan kan ik een beetje bijkomen haha.

Mijn vriend begint vandaag aan Epic 1 en hij klaagt dat ik ‘m te zware gewichten heb gegeven voor zijn leg workout. Precies hetzelfde als ik vanochtend gebruikt heb, 2x 6 kg, en dat was omdat ik last van mijn knie heb. I cannot met deze man :rofl:

2 likes

Heeftie wel sportervaring? Zonder ervaring is 12 ook best veel denk ik.

1 like

Nee nee 2x6 telt gewoon als 6 in de fitnesswereld :nerd_face:

1 like

Sorry, ik zie dat ik helemaal niet gereageerd heb. In het algemeen is het gewoon zo dat wanneer ik (of andere mensen met overgewicht) vaker van een arts te horen krijgen dat klachten zeer waarschijnlijk door het gewicht worden veroorzaakt ipv dat er naar de daadwerkelijke oorzaak gekeken wordt. En ook krijg je dus vaker het advies om af te vallen/kilo’s te verliezen. Omdat mij dit de afgelopen jaren ook een aantal keer is gebeurd (en hierdoor ook al eens een verkeerde diagnose is gesteld met alle gevolgen van dien) wil ik die kilo’s kwijt. Naast natuurlijk het gezonder, fijner etc voor mijzelf is wanneer ik lichter ben.

Mijn pt is er vrij relaxed onder. We zijn heel rustig gaan opbouwen met zo min mogelijk wegen en meten omdat hij mij eerst het plezier in sporten wilde geven maar ook het ervaren van verandering (zoals dingen weer kunnen) zonder alleen maar naar cijfers te kijken. Ik heb wel een tijd met behulp van een diëtiste een aangepast eetschema gevolgd en bijgehouden wat ik exact at, helaas had dit niet het gewenste effect. Van wat ik at moest ik gaan afvallen in kilo’s maar in plaats daarvan schoot mijn lichaam een de opslaanstand en werd ik alleen maar zwaarder. Daar zijn we dus weer mee gestopt. Dit alles was in november en we hebben afgesproken dat we eind deze maand een nieuwe aanpak gaan proberen. En binnenkort dus ook met zodat ik in ieder geval weet of ik wel centimeters verlies.

1 like