Fitnesstopic

Misschien dat hier iemand nog tips heeft, ik wil bepaalde oefeningen doen (gewoon thuis), maar ik merk echt dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Er is zoooooveel te vinden als je gaat googelen.

Ik zou dus het liefst iets doen om m’n core te versterken (oa ivm hardlopen) en daarnaast ook m’n armen wat versterken, ook aangezien ik echt iedere keer zo hard faal bij de arm-oefeningen bij rocycle haha. En ik zou nog wel meer willen, bijv ook glutes ofzo, maar denk dat ik gewoon ook een keuze moet maken. Ik heb sowieso veel moeite om routines vol te houden en wil ook echt niet naar de sportschool (ik doe al te veel dingen qua sport), dus ik zoek oefeningen die ik wat meer low key thuis kan doen. Heeft iemand van jullie een idee voor een paar simpele oefeningen oid?

4 likes

Wellicht gewoon met 2 basisoefeningen beginnen; planken en push ups? Simpel, kost weinig tijd, maar wel effectief en je kan het makkelijk opbouwen.

1 like

Ahh ja dat is wel toevallig dat je dat zegt, ik was vol goede moed met zo’n core challenge begonnen en die had precies die oefeningen en nog plank reaches oid. Had er niet eens over gedacht dat dat misschien ook wel wat voor m’n armen een beetje doet. Was daar van de week mee gestopt, maar misschien moet ik dat gewoon weer oppakken eerst en kan er altijd later nog wat anders aan toevoegen ofzo.

1 like

Heeft iemand tips voor bokshandschoenen en welke maat ? Ik ben best klein en daarmee licht en heb kleine handen en wil ze vooral gebruiken op de zak. Ik vind het vooral leuk om kracht op te bouwen.

Bodycombat! Lekker in de lucht slaan/schoppen. Vooral erg geschikt na bureauwerk

1 like

Ik heb deze: XPRT Bokshandschoenen PU Zwart - Muaythai.nl
zijn heeeeel prima voor deze prijs! Echt een aanrader. Nu een stuk of 40 keer gebruikt op de zak en zie er niks aan. Ik ben ook klein (1.65) en relatief tenger, ik heb de 12oz maar de 10oz kan ook. Ik gebruik er bandage onder, maar paste ook goed met dunne handschoentjes eronder. Als je de 12oz haalt kan je ook lange bandage eronder doen, met de 10oz wordt dat misschien wat krap.

Boks je al langer? Leuk om te horen dat er nog iemand bokst hier!

1 like

Nee, pas sinds kort! Maar vind het echt ontzettend leuk, dus wil het meer gaan doen. Jij?!

1 like

Ja het is zooo leuk he! Ik ben vorig jaar begonnen en na de eerste keer meteen zelf handschoenen gekocht omdat ik wist dat ik dit nog veel vaker ging doen. Ik doe het nu sowieso 1x en soms 2x per week, beetje proppen in m’n sportschema omdat ik ongeveer alles leuk vind. Met de lockdown deed ik ook shadow boxing thuis, ook wel bijzonder zwaar eigenlijk! Ik vind het zo leuk dat het en conditioneel zo’n ding is, en kracht, maar ook zoveel techniek. Je blijft leren. Ik heb het dus ongeveer 40 keer gedaan denk ik. Heel veel zin om weer in de sportschool te doen! Ik had me zelfs vanochtend meteen al opgegeven, maar was verkouden. Precies nu natuurlijk.

4 likes

Ja precies, het is de combinatie die het zo leuk maakt. De tijd gaat altijd heel snel. Wat doe je verder nog qua sport?

Nog even een vraagje: ik kan van iemand bokshandschoenen overnemen die ze niet gebruikt, alleen de handschoenen zijn 14 oz. Als ik online kijk zie ik dat in mijn gewichtsklasse 10-12 oz wordt aangeraden. Kan 14 oz dan wel of is dat gewoon te groot?

1 like

Ik denk echt te groot! Kan je ze passen?

Ik doe verder krachttraining, hiit en yoga :heart_eyes: meestal 1x hiit, 2x krachttraining, 1-2x boksen en 3-4 keer yoga. Beetje overdreven maar het houdt me echt van de straat mentaal.

6 likes

Pfff echt zo fijn dat we weer kunnen sporten, maar was even vergeten hoe vaak ik hoofdpijn ervan krijg… vandaag weer de hele dag plat gelegen. Ik drink minimaal 1 bidon water tijdens en 1 bidon na het sporten en voor/na een flesje AA. Voor het sporten eet ik altijd iets kleins (weinig honger ‘s ochtends) en daarna ontbijt/lunch ik. Heeft misschien iemand tips?

Wauw, indrukwekkend!! Dan sport je dus dagelijks en soms 2 x per dag?

Ik ben echt ZO blij dat we weer binnen kunnen sporten. Ik had 3 jaar geleden nooit kunnen bedenken dat sport zo belangrijk zou worden in mijn leven haha. Vanochtend weer mijn lievelingsroeiworkout gedaan (voor de Amsterdammers: Rowstudio, echt een aanrader), maar merk wel echt dat mijn endurance én kracht zijn afgenomen. Hopelijk was de afgelopen lockdown de laatste keer dat de sportscholen dicht moesten!

2 likes

Ja elke dag behalve vrijdag meestal, maar de laatste tijd ook op vrijdagochtend. Met de lockdown lukte het minder goed deze keer helaas!

1 like

Wat goed dat je zo vaak sport! Ik doe ook graag verschillende dingen per week. Vind kickboksen ook heel leuk, maar doe ook graag yoga, rocycle, boulderen en bodypump. Ben ook weer helemaal gelukkig dat ik eindelijk m’n huis weer uit kan om te sporten :smiling_face_with_three_hearts:

@littlenumbers misschien zijn de filmpjes van Madfit wat voor je? Die heeft veel 10 min of 15 min workouts die ik zelf erg fijn vind!

3 likes

Ik wil mijn conditie verbeteren en na wat rondkijken leek sh’bam mij wel een leuke les voor beginners zoals ik, alleen het lesrooster komt niet uit. Nu zag ik ook bodyjam, maar dat is blijkbaar wat moeilijker. Heeft er iemand ervaring met de laatste en is dit te doen voor iemand met nog geen conditie?

Hoe valt sportkleding van My Protein? Ik ben vooral benieuwd naar leggings. Ik zit tussen XS en S in, heb heel smalle heupen en praktisch geen billen. 🥲🥲 Mijn oude favoriet van Lidl in maat S is te groot, verder heb ik alleen sportsetjes van Shein (omg) in maat S die ik juist niet kleiner zou kunnen dragen. @Kurisu weet jij dit misschien?

4 likes

Valt redelijk normaal! Ik ben 1,67 en draag een S. Het is heel rekbaar dus past denk ik ook als je iets langer bent.

2 likes

Ik vind het normaal vallen voor sportkleding, maar eerder klein dan groot! Ik draag normaal in broeken maat S en soms M en heb van mijn my protein broeken een S.

1 like

Ik zou gewoon gaan en even aan het begin zeggen tegen de leraar dat je net begint!

Ja redelijk normaal idd. Ik heb twee MP leggings en ik vind ze okay maar niet geweldig. Ik heb ze allebei in maat xs en ze zijn redelijk low rise waardoor ik ze nu nog pas ookal ben ik 5+ kg aangekomn. Leggings stretchen wel goed haha

1 like