Ik hoop dan dat die omslag snel gaat komen want dat die kilo’s die achterblijven is stiekem toch een beetje jammer. En ik ga gewoon door. Mijn pt is elke cent waard en zonder hem was ik allang gestopt met sporten terwijl ik nu oprecht baal dat de sportschool dicht is.
Ik neem aan dat je krachttraining doet. Dat is ontzettend gezond voor je, je wordt er sterker door, je spieren groeien en verbranden daarom op den duur ook in ruststand meer, maar het verbrandt relatief weinig calorieën, waardoor je er waarschijnlijk niet direct door afvalt.
Krachttraining verbrandt dus weinig, voor de meeste mensen te weinig om er kilo’s mee kwijt te raken. Om kilo’s kwijt te raken moet je simpelweg minder calorieën binnenkrijgen dan die je op de dag verbrandt. 7000 kcal staan ongeveer gelijk een kilo, als ik een uur krachttraining doe kom ik vaak amper aan de 100 kcal.
Krachttraining zorgt ook voor sterkere en grotere spieren, die:
- meer verbranden in ruststand (je metabolisme wordt hoger);
- meer wegen dan vet (waardoor het kan dat je na een jaar geen kilo’s kwijt bent, ondanks je wel minder vet hebt en dus strakker bent).
Ja ik doe inderdaad krachttraining. We trainen ook met steeds meer kilo’s.
Gewoon doen! Ik ga vanavond beginnen, ben heel benieuwd.
Vooral op het begin gaat spieropbouw snel en hoe gevorderder je wordt hoe moeilijker het is.
Ik hoop eigenlijk dat je ooit op een punt komt dat je de kilo’s niet meer belangrijk vindt maar vooral trots bent op wat je in de spiegel ziet! Zoveel fitnessgirls die ik volg die echt mijn droomlijf hebben maar volgens de weegschaal overgewicht.
@anon28710462 ik kan sinds ik krachttraining doe ook veel meer eten om op hetzelfde gewicht te blijven, vet chill. Doordat ik meer verbrand in ruststand.
Tering die 100 heel elevated squats , ik ben nog wel ff bezig :’)
Kei kapot maar heb hem afgerond , zit nu al een tijdje bij te komen op de bank
Dag 2 gedaan!
Toen ik begon met de advent kalender was 3kg echt zwaar. Nu doe ik sommige oefeningen met 5kg. Echt fijn om de progressie te merken.
Met dank aan @Rozecoupeschaar begonnen met Epic Endgame! Ik vond het heel erg leuk en goed te doen, maar over het algemeen train ik mijn benen ook wel zwaar, dus ik ben benieuwd of ik armen overleef.
Ben op een punt in mijn leven dat ik aan het plannen ben hoe laat ik zondag ga sporten voor het geval ik me na die booster, op dezelfde dag, vertieft voel
Ik ga zaterdag eerst sporten en daarna m’n booster halen haha.
Ja prioriteiten toch!
Haha ja, dagje later gepland zodat ik mijn 2x sporten al erop had zitten en pas donderdag weer hoef. Who this.
Ja met de griepprik was ik wel redelijk vercrackt omdat ik een zware workout had gehad en ook echt niet lekker was na die prik. Had echt dubbel spierpijn, maar goed.
Ik wil even zeggen dat ik het echt super knap vind dat jullie allemaal nog thuis sporten! Zelf vind ik dat zooo moeilijk, heb dan echt de neiging halverwege te stoppen.
Sorry voor de negativiteit alvast, maar ik baal zo ENORM dat de sportscholen dicht zijn. Ik hoop echt dat ze snel ervoor kunnen zorgen dat sportscholen als essentieel worden aangemerkt, want ik mis het enorm.
Gelukkig geeft een van mijn sportscholen nu buiten les. Wel alleen overdag, dus is elke keer passen en meten met werk. Verder ben ik maar begonnen met hardlopen, om ook m’n conditie op peil te houden. En ik sport weleens met vriendinnen buiten in het park, dat is ook wel gezellig!
Ik heb vandaag dag 3 gedaan van Caroline Girvan, maar heb de aantal hiptrusts geskipt, want kreeg last van mijn rug. Iemand tips?
Doe je misschien onbewust je onderrug hollen? Dat merk ik wel eens bij mijzelf namelijk en moet echt focussen om m’n heupen echt recht te houden in lijn met m’n rug.
Ik las dit op de cg Facebook pagina ook. Daar waren verschillende mensen die alles op de mat hebben uitgevoerd in plaats van op de stoel. Ik ga er zo aan beginnen dus ben benieuwd. (Ik heb de woensdag en donderdag geruild).
Het is belangrijk dat je je ribbenkast ‘sluit’ (ja sorry mijn trainers zijn allemaal Engelstalig haha) en je buikspieren goed aanspannen!
Ik vond de glutes niet zo leuk, doordat alles 3 minuten duurde vond ik het niet afwisselend genoeg en duurde het voor mijn gevoel veel langer. Jammer!