Fitnesstopic

Ik doe 2 adventfilmpjes per keer, dat is ongeveer hetzelfde als een normale Caroline workout. Wat goed dat je al zoveel gedaan hebt!

2 likes

Ik vond het erg meevallen hoor! Het was wel vrij lang, maar er zat steeds 30sec pauze tussen de verschillende oefeningen.

1 like

Ik vond het echt weer even zwaar. Kon wel merken dat ik een half jaar heel weinig tot niks heb gedaan. Vond die 100 dan wel weer iets makkelijker dan gedacht, want ik dacht dat ik het nooit van m’n leven zou halen. Voelde daarna echt wel weer goed om weer gesport te hebben en voel m’n benen nu al. Vind zelf bovenlichaam wel leuker dus ben benieuwd naar morgen!

3 likes

Kent iemand Insanity nog? Van Shaun T?
Ik zoek soortgelijke at home workouts. Dus HIIT met het liefst alleen bodyweight. Als ik zoek krijg ik zoo veel. Wellicht heeft iemand hier een kanaal die wat variatie in dit soort workouts heeft.
Kan het ook zelf wel bedenken maar vind een timer en wat inspiratie voor oefeningen wel fijn.

1 like

Caroline Girvan heeft hier ook een hele afspeel lijst van! Met timer en verschillende tijden 40, 30 en zelfs 10 minuten bijvoorbeeld.

https://youtube.com/playlist?list=PLhu1QCKrfgPUNcHejLUEi634IlBfINKn0

3 likes

Ooo Ja ik zie het! Wat super! Kende haar andere workouts wel maar deze niet.

Dankje hoor!

3 likes

Geen idee of dit de juiste plek is maar ik vroeg mij het volgende af. Sinds een klein jaar train ik een keer per week met een pt. Ik kom letterlijk van nooit sporten naar minimaal één keer per week en wanneer de sportschool open is train ik meer. Dus dat ik het al zo lang vol hou (en zelfs leuk begin te vinden)is al mega winst. Ik ben gaan trainen omdat ik meer dan te zwaar was (categorie obese) en echt kilo’s kwijt moet. Alleen is het geval dat ik geen kilo kwijt ben maar wel strakker lijk te worden sinds een paar weken. Nu heeft mijn trainer mij in het begin wel opgemeten en ga ik hem vragen dit binnenkort weer te doen om te kijken of ik echt strakker word of dat ik het mij verbeeld. Maar kan dit: wel centimeters verliezen maar geen kilo’s en waarom ga ik het nu zien en lijkt het eerder geen effect te hebben gehad. En zal er een punt kunnen komen dat ik niet alleen centimeters verlies maar ook die kilo’s? Een hoop vragen maar misschien kan iemand met mij meedenken?

Lekker bezig hoor! Heeft dit er niet mee te maken dat je spieren zich ontwikkelen? Spieren wegen natuurlijk ook iets, dus kilo’s zeggen niet altijd alles. Ik zou zeker eens om een meting vragen! Maar het belangrijkste is dat je je beter in je vel voelt, en als ik je zo hoor gaat dat de goede kant op :blush:

1 like

Spieren wegen zwaarder dan vet he! Dus je kunt inderdaad wel centimeters verliezen maar geen kilo’s, en als je consistent bljift zal er hoogstwaarschijnlijk een omslag komen dat je ook kilo’s verliest.

Super goed bezig!

1 like

Ja ik merk vooral dat ik dingen weer kan wat heel fijn is. Ik kon eigenlijk bijna niet meer door mijn knieën zakken en dat kan ik nu weer wel maar ook op andere vlakken zie ik vooruitgang.

3 likes

Ik hoop dan dat die omslag snel gaat komen want dat die kilo’s die achterblijven is stiekem toch een beetje jammer. En ik ga gewoon door. Mijn pt is elke cent waard en zonder hem was ik allang gestopt met sporten terwijl ik nu oprecht baal dat de sportschool dicht is.

Ik neem aan dat je krachttraining doet. Dat is ontzettend gezond voor je, je wordt er sterker door, je spieren groeien en verbranden daarom op den duur ook in ruststand meer, maar het verbrandt relatief weinig calorieën, waardoor je er waarschijnlijk niet direct door afvalt.

Krachttraining verbrandt dus weinig, voor de meeste mensen te weinig om er kilo’s mee kwijt te raken. Om kilo’s kwijt te raken moet je simpelweg minder calorieën binnenkrijgen dan die je op de dag verbrandt. 7000 kcal staan ongeveer gelijk een kilo, als ik een uur krachttraining doe kom ik vaak amper aan de 100 kcal.
Krachttraining zorgt ook voor sterkere en grotere spieren, die:

• meer verbranden in ruststand (je metabolisme wordt hoger);
  • meer wegen dan vet (waardoor het kan dat je na een jaar geen kilo’s kwijt bent, ondanks je wel minder vet hebt en dus strakker bent).
2 likes

Ja ik doe inderdaad krachttraining. We trainen ook met steeds meer kilo’s.

1 like

Gewoon doen! Ik ga vanavond beginnen, ben heel benieuwd.

1 like

Vooral op het begin gaat spieropbouw snel en hoe gevorderder je wordt hoe moeilijker het is.

Ik hoop eigenlijk dat je ooit op een punt komt dat je de kilo’s niet meer belangrijk vindt maar vooral trots bent op wat je in de spiegel ziet! Zoveel fitnessgirls die ik volg die echt mijn droomlijf hebben maar volgens de weegschaal overgewicht.

@anon28710462 ik kan sinds ik krachttraining doe ook veel meer eten om op hetzelfde gewicht te blijven, vet chill. Doordat ik meer verbrand in ruststand.

5 likes

Tering die 100 heel elevated squats , ik ben nog wel ff bezig :’)

1 like

Kei kapot maar heb hem afgerond , zit nu al een tijdje bij te komen op de bank

6 likes

Dag 2 gedaan!

Toen ik begon met de advent kalender was 3kg echt zwaar. Nu doe ik sommige oefeningen met 5kg. Echt fijn om de progressie te merken.

3 likes

Met dank aan @Rozecoupeschaar begonnen met Epic Endgame! Ik vond het heel erg leuk en goed te doen, maar over het algemeen train ik mijn benen ook wel zwaar, dus ik ben benieuwd of ik armen overleef.

3 likes

Ben op een punt in mijn leven dat ik aan het plannen ben hoe laat ik zondag ga sporten voor het geval ik me na die booster, op dezelfde dag, vertieft voel :rofl:

4 likes