Fitnesstopic

Ja dus echt voor kracht trainen de komende tijd qua compounds, ben benieuwd en heb er zin in!
Haha dumbbells ga ik wel weer doen ooit maar ik ben net zo trots dat ik de barbell kan benchen :joy:

3 likes

Volgen jullie leuke instagrams die workouts of the day (schema’s) plaatsen? Voor inspiratie :smile:

Sorry als het het verkeerde topic is!
Ik ben dus echt niet sportief. Het enige wat ik kan is fietsen (op mijn hometrainer thuis bijv 1.5 u dan ben ik wel bekaf).
Ik kan ook op niet al te heuvelachtige paden wandelen, heeel langzaam tempo maar wel paar uur, 4 ofzo lukt prima.

Stel ik wil echt in heuvelachtige/bergachtige gebieden wandelen, ook weer max 4 ongeveer maar het is dan veel steiler dus moeilijker.
Kan ik dat oefenen door in NL meer te wandelen dus bijv sneller worden of langer kunnen.
Of kan ik dat oefenen op de hometrainer?
Bijv. Conditie verbeteren.
Loopband met incline is geen optie.

Help ik klink echt dom maar ja misschien wil iemand wel met me meedenken.

In het wandeltopic zijn veel tips gegeven voor wandelroutes in NL met hoogteverschil, daar kun je misschien gaan oefenen

2 likes

Omg dankjewel, ik heb echt gezocht op wandelen :sweat_smile: ik zit zelf ook in dat topic hahah ty!!

1 like

Sport iemand hier toevallig bij Sportcity? Je mag daar iemand gratis meenemen een bepaald aantal keer, maar weet iemand toevallig of dat ook telkens dezelfde persoon mag zijn of moet dat echt steeds iemand anders zijn?

Welke foamroller gebruiken jullie? En bevalt het?
Ik fitness 2x per week (als het lukt) maar denk wel handig als ik hiermee begin

Je hebt een persoonlijke code en de persoon die je meeneemt moet met die code een dagpas aanvragen. Ik ga er vanuit dat op basis van e-mailadres of iets er een limiet op zit. Maar ik heb het nog nooit geprobeerd! Anders zou één persoon gratis elke week 1x kunnen sporten, dat zou niet moeten kunnen :laughing:

1 like

Ik ben verhuisd naar de middle of nowhere zonder sportscholen in de buurt. Voor mijn verhuizing sportte ik heel veel, voornamelijk gewichtheffen. Ik wil daarom thuis een kleine ‘gym’ maken. Ik vind het echt moeilijk om te beginnen er is zoveel keus en de prijzen zijn zo hoog.
Heeft iemand ervaring met adjustable dumbbels? Ik zit te kijken naar pumpbell of nuobell. Ik wil ook een olympische stang met gewichten, een squat rek - met pulley eraan of los en verstelbaar bankje. Iemand tips?

Ja leek me ook al. Maar wie heeft er nu 5 verschillende vrienden die per maand gedurende een jaar met je mee gaan sporten? Zoveel vrienden heb ik niet :sweat_smile:

1 like

Haha nee niemand denk ik. Ten minste, ik al helemaal niet :rofl: Maar ze moeten ergens een maximum stellen denk ik. Te weinig mensen per maand mogen uitnodigen betekent minder leads en minder potentiële nieuwe leden. Te veel is denk ik ook geen goed teken, bij schaarste is iets altijd aantrekkelijker. En misschien dan teveel risico op fraude.

2 likes

Die zwarte van decathlon en die is behoorlijk agressief, maar als je er een handdoekje tussen legt gaat het wel :sweat_smile: Zou er een zonder al te hoge verhogingen nemen.

1 like

Ik heb voor het eerst sinds tijden weer bulgarians gedaan en ik wil echt nu al huilen. Heb om 1 uur getraind maar ik kan nu al amper lopen, echt zin in morgen :smiling_face_with_tear::+1:t2:

4 likes

Ik had een fitnessbreak van zo een 3 weken rond de feestdagen. Ik heb denk ik 4/5 dagen niet normaal kunnen lopen/ zitten. Dus sterkte hahaha.

2 likes

Ik had eergisteren een hamstringdag. Wat extra gewicht erop geknald ‘want ik voelde niet zoveel’. Ik nu:

8 likes

Doe jij nog steeds Caroline thuis? En met hoeveel/ wat voor gewichten? Ik zit echt te twijfelen om me weer aan te melden bij de sportschool zodat ik voor mijn benen en rug apparaten kan gebruiken. Vind benen zo kut thuis.

Tnx voor je reactie! Ze hebben meerdere zwarte zie ik. Dus die met minste uitstulpingen, maar niet die helemaal glad is?

Ben een beginnende foam roller-roller

1 like

Hoe hebben jullie pull-ups geoefend? En na hoe lang oefenen konden jullie het ongeveer? Ik heb verder geen doelen met fitness (en dat wil ik ook niet) want doe het vooral om minder lichamelijke klachten te krijgen na een heup operatie. Maar pull-ups is het enige wat ik echt graag wil kunnen. Alleen het is zo zwaar en heb het idee dat ik niet vooruit kom haha. Dus misschien heeft iemand hier goede tips of motiverende woorden?

Ja maar het verschilt echt per oefening hoeveel. Vroeger in de sportschool vond ik benen altijd het leukst maar thuis haat ik het ook.

3 likes

Kom ik weer met mijn Meg-plug, maar dit vond ik een informatieve video. Ben zelf aan het oefenen met elastiek en aandacht aan de negative, en met lat pull down sterker worden evenals grip strength verbeteren met dead hang. Will report back als het ooit lukt :rofl:

7 likes