Fitnesstopic

Ik was tijdens de lockdowns erg fan van ons Caro!

4 likes

Ik gebruik Nike training app al jaren naast hardlopen. Fijne is dat je gericht op spiergroep kan trainen en lengte van trainingen van 10min tot ~50min is.
Ik merk meeste profijt van trainingen gericht op core en onderrug, maar uppercore/schouders zijn ook belangrijk voor je lichaamshouding tijdens lopen.
De app heeft aantal trainingen staan specifiek voor hardlopers, die doe ik ook wel. Ook hebben ze trainingsprogramma’s met bepaalde doelen etc dan hoef je niet zelf te kiezen uit de lijst. Het is een gratis app.

2 likes

Top dankje!! Ik ga gelijk even kijken. Klinkt namelijk precies waar ik naar op zoek ben

1 like

Ik vind de Nike app ook ideaal voor hardlopers en je kan makkelijk thuis zonder materialen tussendoor een korte workout doen.

3 likes

Hebben jullie tips voor fijne handschoentjes?

Hebben jullie nog sportieve doelen voor 2023? Ik wil graag wat serieuzer aan de slag met krachttraining, ik sport nu 3 Ă  4 keer per week waarvan 2 groepslessen. Ik zou graag naar minimaal 2 keer krachttraining willen gaan naast de groepslessen en dan ook echt focussen op verschillende spiergroepen. Dus ik heb vast het boek besteld wat hier laatst werd getipt, ben erg benieuwd!

7 likes

Leuke vraag!
De eerste twee maanden ga ik bulken en wil ik het werkgewicht van de deadlift op 150 krijgen en hip trust op 200.

Verder is mijn belangrijke doel balans te vinden in de trainingen. Ik train al jaren steady 4/5 keer in de week maar de invulling van de trainingen is het laatste jaar door omstandigheden rommelig geweest.

4 likes

Ja!

Deels blijven doen wat ik nu doe (2/3 x in de week krachttraining, elke dag mijn 15k stappen.)

Zou wel graag nog ergens 1 cardiosessie willen toevoegen (en dan die dag minder lopen) en me ook wat meer focussen op mobiliteit. Denk dat dat laatste me ook heel erg gaat helpen om meer uit mijn krachttraining te halen.

5 likes

Ik merk dat ik steeds meer zelfvertrouwen krijg en meer apparaten durf te gebruiken in de sportschool waar ik mezelf eerst niet ‘goed genoeg’ voor voelde (slaat natuurlijk nergens op).

Zelf heb ik wel echt voorkeuren in mijn trainingssessies, ik vind alles leuk om te trainen behalve rug (omg die spierpijn voelt echt niet lekker). Ook zie ik dat het nu veel drukker is op de sportschool, dat is wel even een uitdaging… Maar het is niet anders.

Ik vroeg me af, welke supplementen gebruiken jullie? Eiwitshakes? Creatine? extra vitamines ed? Waarom gebruik je die?

Als je de termen van je vraag (los van elkaar of samen) in de zoekmachine gooit en op ‘in dit onderwerp/topic’ klikt kun je er al best wat over lezen, het is er namelijk al een paar keer eerder over gegaan! Met name creatine en eiwitshakes een paar weken terug

1 like

Is die Plantforce een beetje te hachelen? Ik vind alle plantaardige poeders zo zanderig smaken

Edit: wsl wel anders gebruikte je het niet. Ik vraag me dus eigenlijk af hoe het smaakt in vergelijking met whey shakes

1 like

Ik gebruik deze van soja en vind die echt lekker! Beter dan sommige andere whey die ik heb geprobeerd… die waren soms ook zó chemisch zoet en deze smaakt meer als een milkshake vind ik

Soja Eiwit Isolaat | Vegan eiwit | Myprotein™ (ik heb vanille en chocolat geprobeerd en vind chocolat het lekkerst)

1 like

Ik was net voor het eerst sinds tijden weer eens trainen met mijn vriend en heb zijn schema gevolgd. Zo chill als iemand je ff flink pusht qua gewicht, had echt een dikke quad pump na afloop. Ik vrees voor morgen, nu maar even flink eiwitten eten.

roze is zonder pump 2 weken terug, paars is vandaag

10 likes

Leuk! Wat hebben jullie gedaan?

@Vloeistof ik ben team geen handschoentjes gewoon eelt kweken!

Hij is gestart met een programma van Jeff Nippard waarbij je in weinig tijd klaar bent. Zou zo’n 45 min moeten zijn. Steeds 2 warming up sets en dan 2 working sets waarbij je RPE 8/9 pakt. Vond het wel leuk voor een keertje maar train zelf liever wat langer haha! Dit was de workout

Db rdl
Leg press
Leg extension met als 2e set een dropset
Calf press
Cable crunch

En ik heb aan het begin nog even gebencht want dat had ik nog niet gedaan deze week. Op aanraden van mn vriend ga ik wat minder reps doen per set (zit altijd rond de 10-12 met compounds) en dan sneller omhoog in gewicht. 3x5x22,5 ging easy, dus vlg week 25 en dan hopelijk snel 30!

2 likes

Ja met gewichten vind ik het ook wel prima maar ik train in een groepje, met trainer, en hij doet ook regelmatig oefeningen met een elastiek en dat snijdt zo erg!

Oh leuke set wel! En het ligt eraan wat je wilt hoeveel reps je wilt doen. Je wilt dus sterker worden?
Ik houd altijd aan per set:
1-6 herhalingen to failure = kracht
8-12 herhalingen to failure = hyperthrophy (spiergroei)
15+ to failure = spierconditie

Als je je bench snel sterker wilt krijgen, probeer eens benchen met dumbbells! Echt zoveel moeilijker haha

@Vloeistof een elastiek dat snijdt? dat klinkt niet goed?

@George over die doelen voor 2023: ik wil graag 2x per week gaan boksen (ga nu meestal 1x) en ik wil m’n conventional deadlift naar 100kg (170% bodyweight) en m’n squat naar 85kg (140% bodyweight). En een aantal oly lifts goed leren (snatch, clean & jerk) en eigenlijk ook wat vaker touwtje springen. Oh en 3x10 pullups! En handstand los van de muur! Weet niet of dit allemaal gaat lukken haha

3 likes

Ja dus echt voor kracht trainen de komende tijd qua compounds, ben benieuwd en heb er zin in!
Haha dumbbells ga ik wel weer doen ooit maar ik ben net zo trots dat ik de barbell kan benchen :joy:

3 likes

Volgen jullie leuke instagrams die workouts of the day (schema’s) plaatsen? Voor inspiratie :smile:

Sorry als het het verkeerde topic is!
Ik ben dus echt niet sportief. Het enige wat ik kan is fietsen (op mijn hometrainer thuis bijv 1.5 u dan ben ik wel bekaf).
Ik kan ook op niet al te heuvelachtige paden wandelen, heeel langzaam tempo maar wel paar uur, 4 ofzo lukt prima.

Stel ik wil echt in heuvelachtige/bergachtige gebieden wandelen, ook weer max 4 ongeveer maar het is dan veel steiler dus moeilijker.
Kan ik dat oefenen door in NL meer te wandelen dus bijv sneller worden of langer kunnen.
Of kan ik dat oefenen op de hometrainer?
Bijv. Conditie verbeteren.
Loopband met incline is geen optie.

Help ik klink echt dom maar ja misschien wil iemand wel met me meedenken.