Ik heb vandaag schouders gedaan. En verder nog een beetje cardio, maar die trap ging hem niet meer worden. Kwam al met moeite de loopband op
Haha goeie call zo te horen!
Ik schaaf het eraf met een los scheermesje! Werkt echt top. Echt belangrijk om bij te houden want scheuren is echt heel naar
Wacht kan het scheuren? Gelukkig nog nooit gehad, maar misschien neem ik het “gewoon laten zitten” dan terug.
Hebben jullie tips waar ik goede sportschoenen kan vinden. Had nike besteld en deze leken prima te zitten maar sinds een aantal weken gaan mijn voeten tintelen/slapen wanneer ik ze aan heb en hetzelfde geldt voor de hardloopschoenen die ik heb laten aanmeten.
Ik train op vans, maar doe geen cardio
Als je in meerdere schoenen last hebt van tintelingen denk ik dat het misschien aan je voeten ligt. Door warmte de afgelopen weken kunnen je voeten wat dikker zijn dan normaal, waardoor je schoenen eigenlijk te strak zitten.
Je zou terug kunnen gaan naar de zaak waar je hardloopschoenen hebt aan laten meten, misschien hebben ze een zooltje dat dit verhelpt.
Het kan ook helpen om te kijken naar hoe je je veters strikt, te strak zorgt voor slechte doorbloeding waardoor je tintelingen krijgt.
Ik zal eens bij de winkel informeren voor die zooltjes. En dat mijn voeten zijn opgezet door het warme weer klinkt wel logisch. Aan het strikken zal het niet liggen denk ik want zelfs als ik de veters niet strijken tintelen ze.
Kom even binnenvallen. Ik fitness/bodybuild zelf 2 à 3 keer per week. Dit doe ik nu zo’n 9/10 jaar en ben dus al best gevorderd (soms daardoor lastig om het uitdagend te houden). Ik vind elke spiergroep leuk om te trainen, behalve mijn buik dus. Ik merk wel dat als ik zwaar ga deadliften/squatten ik snel last van mijn onderrug krijg. Dus mensen adviseren me om meer mijn buik te trainen om mijn rug te ontlasten. Iemand tips voor een leuke en effectieve oefening? Liefst waarbij ik het ook echt goed voel na de tijd
Heb je het alleen bij het sporten maar ook bij andere schoenen/ gelegenheden?
Weet je welke buikspieren zwak zijn? Je hebt zoveel verschillende oefeningen! Span je je buik wel goed aan bij deadlift, ook je bekkenbodem?
‘Je buik’ trainen gaat het niet beter maken, want je hoort tijdens squat en deadlift je core juist te gebruiken, daar wordt ie sterker van! Als je last hebt van je onderrug zit er eerder waarschijnlijk iets in je techniek niet goed, uitzonderingen daargelaten
@Kauai geen idee eigenlijk, buikspieroefeningen kosten me weinig moeite behalve dat ik het saai vind om ze te trainen. Ik voel het nooit echt branden, dus wellicht doe ik dan wat verkeerd? Ik heb wel echt zichtbare buikspieren maar dat komt ook omdat ik daar aanleg door heb (kom sneller aan bij mijn benen/armen), niet zozeer door dat ze sterk zijn dus
@Hondje waar zou ik aan moeten denken qua te techniek? Volgens medesporters zit dit namelijk goed. Bouw ik misschien te snel op? Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn ‘dieet’ niet optimaal is, dus dat ik daardoor te langzaam herstel
Brace je echt tijdens het liften? Je core moet helemaal op spanning staan en het klinkt alsof dat niet gebeurt.
Ik maak altijd even een “tss” geluidje en daardoor span ik mijn buik hard aan.
Ik zie de laatste tijd veel voorbij komen over core trainen op een functionele manier, bijvoorbeeld zoals hier: https://www.instagram.com/p/COc9tgyMNMR/?utm_medium=copy_link
Dit bedoelde ik idd hierboven!
@KipTokTok ik zal er eens op gaan letten, en vragen of iemand met mij mee wil kijken. Bedankt voor de tip
Om je bekkenbodem goed aan te spannen kan je doen (sorry hiervoor) alsof je op de wc zit en je bent klaar maar er moet toch nog wat extra uit
Je kan ook je core activeren door diaphragmatic breathing te doen: je ademt diep in, helemaal uit en als je klaar bent met uitademen kuch je, of maak je dat tsk geluid een aantal keer achter elkaar. Het is lastig uit te leggen, maar er zijn wel filmpjes van. Op die manier voel je na een tijdje echt goed je buikspieren (hetzelfde als je veel moet hoesten of lachen en je buik na een tijdje pijn gaat doet).
Verder qua buikspieren trainen: Caroline Girvan al eens geprobeerd?
Ja lastig te zeggen, kan echt van alles zijn! Niet goed bracen idd, of eerst je kont omhoog als je uit de squat komt, niet goed met je benen duwen bij deadlift waardoor je teveel van je bovenlichaam vraagt. Maar kunnen nog 100 dingen zijn hoor!