Sterker nog: ik kijk ernaar uit als ik weet dat het echt aanpoten is. Dat voelt toch elke keer als een soort overwinning, ik word er echt intens gelukkig van. Maar je moet er wel een typje voor zijn. Overigens is het niet iedere keer super zwaar, je werkt soms ook op percentages (dus bijvoorbeeld 60% van je 1 RM) en puur op techniek. Dan is het op een andere manier zwaar. Probeer het een keer uit als je een box in de buurt hebt!
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja! Dat heb ik zelf ook met intensievere yogalessen, dan ben je zo gefocussed op de bewegingen dat je even uit je hoofd bent.
@cocos Ahh oke, ik dacht dus dat het echt iedere keer afzien is. Misschien moet ik het inderdaad gewoon een keer proberen, dat geeft natuurlijk een veel duidelijker beeld.
Tof! Ik ben je gaan volgen haha.
Edit: OHHH Ik zie dat je de Beach Throwdown hebt gedaan! Ik zat in het publiek, dus ik heb je onbewust gezien denk ik!
@Rilah Ik heb twee vriendinnen die het doen, en waar ik af en toe ook samen mee ga. Verder ook niemand in mijn omgeving hoor. En het is zwaar, maar dat maakt het ook weer heel erg fijn. De groepen zijn klein en je motiveert elkaar heeeeel erg. Plus dat alles aan te passen is naar niveau en zo werk je iedere keer aan jezelf verbeteren tot je een beweging kan zoals ie bedoeld is.
Misschien een domme vraag, maar ik zie dat mijn sportschool HIIT Box als groepsles aanbiedt. Ik weet dat er in de sportschool ook een plek is waar iedere keer een nieuwe workout voor deze les wordt opgeschreven. Zou dat vergelijkbaar zijn met CrossFit?
Hmmmm even gegoogled en tot op zekere hoogte. Kettlebells en box jumps komen er volgens mij wel in voor, maar verder weinig weight lifting zo te zien. Denk dat de workouts best onderdeel kunnen zijn van CrossFit, maar het mist nog een boel elementen.
Niet dat dit niet goed kan zijn, absoluut niet. Als je het gewichtheffen niet mist zou ik het zeker proberen!
Cool, ik ben je ook gaan volgen!
Lief dat je het helemaal hebt opgezocht, bedankt Op dit moment volg ik een krachttraining-programma voor beginners. In de eerste fase bestaat die uit 2 dagen gewichten en 1 dag cardio per week. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar CrossFit en die HIIT Box lessen, dus ik ga het inderdaad gewoon een keer proberen.
Ja doen! Genoeg boxen waar je gratis een proefles kan volgen. Zag ze ook staan bij die actie van de appie nu trouwens.
@Rilah Waarschijnlijk is het wel iets crossfit-achtigs. Even intens maar dan iets laagdrempeliger op het gebied van techniek. Dat is althans mijn ervaring met crossfit-achtige lessen in gewone sportscholen. Dit zijn lessen die ook leuk en toegankelijk moeten zijn voor mensen die af en toe eens een lesje meepikken naast spinning en zumba bv. Bij echte crossfit boxen moet je vaak een tijdje een speciaal beginnersprogramma volgen vooraleer je aan de echte lessen kan deelnemen en dat is in openbare sportscholen vaak niet haalbaar of handig. Daarnaast zijn de groepen meestal ook groter, wat het ook gewoon niet verantwoord of leuk maakt om heel ingewikkelde technische dingen te doen
Hele duidelijke uitleg, thanks! Klinkt alsof de les in de sportschool wel een vrij toegankelijke manier is om een keer te kijken of het uberhaupt iets voor mij is, maar minder geschikt voor mensen die op het op lange termijn/wat serieuzer willen doen.
Dit inderdaad! CrossFit heeft nog 100 andere dingen. En daarbij is er bij de CrossFit boxen vaak meer nadruk op community en techniek. Maar ook dat scheelt weer per box haha.
Als ik hipthrusts wil doen ben ik eerst zo lang bezig met opbouwen. Een bankje vanuit het krachthonk slepen naar een plek waar meer ruimte is, een bar, gewichten, klemmen om het vast te zetten. Zo’n kussentje zoeken want anders pijn aan mijn heupen. Loop voor mijn gevoel 10 keer heen en weer en dat weerhoud me soms om het te doen :p. Maarja wil toch wel een
Ja dit klinkt zo herkenbaar. Maar alles voor de booty
Daarom doe ik het meestal onder een leg extension machine. Echt handig voor als je te lui bent om een barbell te gebruiken.
Mijn doel is 5, maar vaak lukt het me maar om 4 keer te trainen
Nu één keer, omdat het ver rijden is
Heb vanochtend een proefles gedaan bij een nieuwe box in de buurt en het was echt heel leuk. Maar wel iets anders dan ik gewend ben. Iets softer ofzo, maar dat is misschien ook de nieuwigheid voor de trainers en mensen die er trainen hoor. Merkte dat niet iedereen helemaal tot het gaatje ging haha. Maar dat komt misschien nog. De training was in ieder geval erg goed. Goede uitleg, voldoende aandacht voor techniek en ik kan nu serieus gaan nadenken of ik ook bij deze box ga trainen.
Was trouwens een 18 min amrap met 15 frontsquats, 10 ring push-ups en 5 burpees over the box. DOOD.
Niet bij FFF maar bij andere sportschool. Ik vind het erg leuk! Het circuit wisselt maandelijks en bij ons staat er ook een trainer/instructeur bij die uitleg geeft en let of je houding etc goed is. Ik doe het in combi met de core les die bij ons erna komt. En heb dan wel echt het idee dat ik iets heb gedaan.
welkom in crossfitland
Jaaa super leuk!
Ik heb van de week eens meegedaan aan het weightliftingklasje ipv een gewone wod. Was echt super leuk. 1 powersnatch, 1 squat snatch en 1 overhead squat achter elkaar met zo veel mogelijk gewicht. Daarna nog bent over rows en pull ups. Mijn armen vielen eraf.
Ja juist het community- aspect is wat crossfit zo uniek en (denk ik) succesvol maakt!