Fitnesstopic

Maar dat is ook wat ik het allerleukste vind aan Crossfit. Nu doe ik het met twee vriendinnen die ik al veel langer ken, maar je leert zo makkelijk iedereen kennen. En iedereen moedigt elkaar intens aan, plus je helpt elkaar met spullen opruimen. Iedereen is zoooo lief. De trainers bij mij zijn echt oprecht geïnteresseerd in wat ik doe en tijdens de weightlifting waren we ook met zijn allen aan het kletsen over series enzo. Echt heel chill.

Ik ga me trouwens volgende maand aanmelden bij de box hier in de buurt, zodat ik daar vaker kan gaan. En dan ga ik nog eens in de week met vriendinnen wat verder weg. Ik wil zo graag beter worden.

1 like

Gefeliciteerd @cocos!

1 like

Jaaaa inderdaad! Gefeliciteerd @cocos. Echt mega goed gedaan op de Lowlands Throwdown!

1 like

Ja zo cool om te zien!!

Ik ben deze week superveel vrij, dus ga denk ik een of twee keer extra naar de gym :heart_eyes: vorige week een keertje te weinig geweest dus mag wel. En ik zie nu na 3 maanden krachttraining al ietsje verschil in biceps, borst, benen en billen :muscle:t3::muscle:t3:

1 like

Ik ben sinds kort ook weer aan het fitnessen, heb jij bepaalde schema’s of hoe doe jij het precies?

1 like

Leuk! Ja, ik heb een schema opgesteld waarbij ik uitga van 3 dagen per week, en dan per dag een andere spiergroep train.

De schema’s hou ik bij in de app Jefit, mega handig! Je kunt een standaard schema kiezen in de app, maar ik heb mijn eigen ‘dagen’ gemaakt. Dan kun je daarna de oefeningen die je wilt doen toevoegen en bijhouden hoeveel gewicht en hoeveel reps je doet, en hij timet je pauze tussen de sets door. Ook zie je een gif waarin de oefening uitgevoerd wordt, vet chill als beginner zijnde.

Ik doe bijvoorbeeld 1 dag benen/schouders, 1 dag borst/biceps en 1 dag rug/triceps en pak dan buik erbij als ik zin heb. Meestal 5 à 10 minuutjes cardio ter opwarming/cooling down en soms stretchen (vaak na benen). Heb heel veel fitness video’s gekeken op youtube om te kijken welke oefeningen ik in mijn schema’s wilde zetten. Je kunt eventueel ook een trainer in je gym vragen te helpen, maar deze video vond ik ook educatief:

3 likes

zijn hier mensen die ervaring hebben met myprotein leggings? ik twijfel, ze zien er wel goed uit. ik doe zon 2x per week krachttraining en voor de rest hardloop ik. Zakken ze bijv af? en zijn de zakken die ze soms hebben in de heupband handig?

1 like

Ik heb er 2 en vind ze heel fijn. Bij mij zakken ze niet af. Weet niet precies hoe ze met hardlopen zijn, want ik doe alleen krachttraining. Dat zakje kan je goed gebruiken voor het sleuteltje van je kluisje bijvoorbeeld.

Vind ze ook heel flatterend voor je figuur!

top! ja ik vind ze heel mooi, net als de gymshare leggings maar die zijn ietsje prijziger. Welke heb jij?

Ik heb deze

In Dark Khaki en Rood (maar vind het eerder roze)

Zo zit die bij mij

1 like

top!! dankjee :slight_smile: mooi figuur heb je ook, ik ze denk ik ook proberen!

Dankjewel! :blush:
Bij MyProtein heb je trouwens echt vaak goede kortingen. Dus je kunt het beste op die acties wachten, dan scheelt het nog een beetje.

ik zie m nu voor 18euro incl de kortingen haha! dus het proberen waard

1 like

je kan single arm rows doen, maar dan train je maar 1 kant van je rug. Misschien ook niet ideaal.
Anders back extentions?

1 like

Leuk om te lezen dat meer mensen crossfitten! Ga zelf altijd 2x in de week, hangt er een beetje vanaf hoe het uitkomt met mn abonnement. (8x in de maand) Probeer daarnaast nog een uur te zwemmen of te wandelen. Bij ons hebben ze trouwens naast de normale WOD ook een kracht WOD. Dat is wel leuk voor de afwisseling!

Vandaag toevallig een kettlebell training gedaan, de kbswings gingen lekker! Was een rondje van 12-10-8-6-4-2 kbsw. Na 12 kbsw, 12 bodyweight squat, 5 ringrows en 5x opdrukken. Daarna door naar 10 kbws, 10 squats, 5ringrows en 5x opdrukken etc. De eerste twee rondes begon ik met 20kg, daarna 24kg maar ging nog steeds wel goed dus dacht probeer de laatste 2 rondes maar 28kg. Dus was wel trots en ook leuk om te zien dat er vooruitgang in zit!:muscle: Daarna nog 21-18-15-12-9-6-3 kc roeien/fietsen/skieen met tussendoor kettlebell clean + squat, was helemaal op daarna.

1 like

Thanks @KipTokTok en @MrFahrenheit :heart:️ Was zo zo zo leuk!!!

1 like

Ik ga binnenkort ook beginnen bij een sportschool. Alleen ga ik de groepsles doen voor zaktraining. Daar kan ik mijn agressie in kwijt.

2 likes

Ik wil ook weer Crossfitten! Maar ik kan het sinds ik 3 dagen werk niet echt meer betalen… 60-70 euro per maand is nu echt een hoop geld. Nu bedenken wat ik wel ga doen…

Ja joh, komt vanzelf. Het leuke vind ik dat ik de ene WOD het snelste ben en de andere WOD weer niet. Iedereen blinkt wel ergens in uit. Ik ben bijvoorbeeld heel krachtig in mijn benen en rug, dus goed in squats, front squats, back rows, cleans etc. Terwijl een vriendin van mij juist weer alles boven haar hoofd heel goed kan. Het gewicht dat zij snatcht is echt niet normaal zeg, terwijl haar backsquats juist weer lager liggen dan de mijne.

Ik heb nu een abonnementje afgesloten hier in de buurt, dus ik zit nu officieel bij twee boxen haha. Dinsdag eerste wod daar!

1 like

Hebben jullie een sportschool gekozen die vlakbij jullie huis is?

Ik twijfel tussen een sportschool met 1 locatie, redelijk vlakbij mijn huis, of een sportschool met meerdere locaties, zodat ik ook eventueel vanuit werk daarheen kan, maar het vanuit huis wel langer fietsen is (aka moeilijk om mezelf te motiveren erheen te gaan als ik al thuis ben).
Ik ben er inmiddels wel uit dat ik echt een sportschool met groepslessen wil die niet per se megasjiek is.